هر روز که می‌گذرد اختلاف بین سازمان لیگ با ۳ باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی بر سر اسپانسر آنها بیشتر می‌شود و به نظر می‌رسد با این شرایط درآمدهای این ۳ باشگاه پر طرفدار فوتبال ایران حسابی به خطر افتاده است. بعد از اینکه همراه اول به خاطر فشار مدیران این سه باشگاه‌ قراردادش را با ۳۰۴۰ سامانه هواداری سازمان لیگ لغو کرد این سامانه با اپراتور شرکت رقیب یعنی ایرانسل قرارداد امضا کرده است. تا به نوعی با همراه اول اعلان جنگ کند.

به گزارش «ایلنا»، بعد از استعفای طاهری به‌خاطر دعواهای پیش‌آمده با سازمان لیگ، با پادرمیانی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش خبر رسید که ۳۰۴۰، اسپانسر سازمان لیگ باید منحل شود و فقط ۳۰۹۰ یعنی اسپانسر باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و تراکتورسازی می‌تواند فعالیت کند. پیش‌بینی می‌شد که با این خبر در بازی دربی حسابی بازار تبلیغات همراه اول و ۳۰۹۰ داغ باشد اما در کمال تعجب نه در تبلیغات دور ورزشگاه و نه در برنامه تبلیغاتی قبل از برنامه و میان دو نیمه و بعد از پایان بازی هیچ خبری از ۳۰۹۰ نبود. بهمن هاشمی مجری برنامه در مورد اول مارکت و تبلیغات مربوط به آن صحبت می‌کرد و تشویقی برای حمایت از سامانه ۳۰۹۰ صورت نگرفت. البته قضیه به همین‌جا ختم نشد. در تبلیغات دور زمین نه تنها نشانی از همراه اول نبود که تابلوهای تبلیغاتی ایرانسل به شدت خودنمایی می‌کرد!

از آنجا که صدا و سیما هم با سازمان لیگ قرارداد دارد نه با باشگاه‌ها، امیرعابدینی موفق شده از این قرارداد استفاده کرده و جلوی تبلیغ ۳۰۹۰ را بگیرد. به همین ترتیب ۳۰۹۰ نه تنها نتوانست با اعمال نفوذش تبلیغات دور زمین را بگیرد که تبلیغات تلویزیونی بین دو نیمه را هم از دست داد. باید منتظر ماند و دید که واکنش ۳۰۹۰ و همراه اول به اتفاقات اخیر چیست و سه باشگاه پرطرفدار حرکت بعدی‌شان برای تحت فشار گذاشتن سازمان لیگ چه خواهد بود. البته امیر عابدینی پس از استعفای طاهری سرپرست پرسپولیس به‌خاطر این ماجرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود بعد از مسابقه دربی تمام حقایق و پشت پرده این ماجرا را بیان خواهد کرد. سازمان لیگ در حالی به این موضوع ورود کرده است که اقدامات این نهاد باعث ضربه خوردن به منافع اقتصادی سه باشگاه پرطرفدار کشورمان شده که در لیگ پانزدهم با مشکلات مالی کمتری نسبت به سال‌های گذشته بی‌آنکه از بودجه دولتی و بیت‌المال ارتزاق کنند، روبه‌رو بودند.