تیم ملی فوتسال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی در کلمبیا، بامداد دیروز مقابل مراکش با نتیجه ۵ بر۳ به پیروزی رسید. تیم ملی فوتسال ایران در آخرین بازی مرحله گروهی از ساعت ۳:۳۰ بامداد دوشنبه به مصاف جمهوری آذربایجان خواهد رفت. محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران پس از پیروزی تیمش برابر مراکش گفت: «بازی بسیار سختی را پشت‌سر گذاشتیم و ملی‌پوشان با تلاش و پشتکار توانستند پیروز میدان شوند. این بازی باعث شد تا تماشاگران از یک مسابقه خوب لذت ببرند. سختکوشی تیم مراکش، بازی را برای ما سخت‌تر از قبل کرد؛ چرا که این تیم بسیار تکنیکی بود. از اکنون به فکر بازی با آذربایجان هستیم؛ چرا که این دیدار سخت‌تر از بازی برابر مراکش است. ما برای صعود به دور بعد و قرار گرفتن در بین برترین‌های جهان در کلمبیا حضور داریم. با توجه به اینکه بازی‌های تدارکاتی کمتری برای حضور در این تورنمنت بزرگ داشتیم، این بازی‌ها برای ما حکم رقابت‌های تدارکاتی دارد تا در مراحل بعدی با آمادگی بیشتری به مصاف رقبای خود برویم. ما بازی به بازی بهتر می‌شویم و تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا بعد از اسپانیا به‌عنوان تیم دوم صعود کنیم.»

استرس از تیم دور شد

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال معتقد است با کسب اولین برد ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۶، استرس از بازیکنان دور شده است. وحید شمسایی در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره پیروزی پنج بر سه تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش در جام‌جهانی کلمبیا، اظهار کرد: «با کسب این سه امتیاز به شرایط اولیه بازگشتیم و استرس از تیم دور شد. تیم ملی در این بازی نقاط ضعف و قوت‌هایی داشت که مربیان باید برنامه‌ریزی کنند تا برای بازی بعدی بهتر شویم. من فقط نگران وضعیت دروازه تیم هستم چون صمیمی دوکارته شد و اگر خدای نکرده در بازی بعدی اتفاقی برای سپهر محمدی بیفتد نمی‌دانم چه‌کار خواهیم کرد. من تنها از این موضوع نگرانم اما خوشحالم که بردیم.» شمسایی در مورد سومین بازی ایران در مرحله گروهی مقابل آذربایجان اظهار کرد: «بازی با آذربایجان، بازی شطرنج است. ما به لحاظ تفاضل گل از آذربایجان عقب‌تریم و حریف این حاشیه امنیت را احساس می‌کند؛ بنابراین مقابل ایران بازی بسته‌ای را به نمایش خواهد گذاشت تا روی ضدحمله‌ها به گل برسد و حداقل مساوی بگیرد. با این حال در این گروه هر تیمی دوم شود، مسیر راحت‌تری را تا نیمه‌نهایی خواهد داشت و ما باید دنبال این باشیم که دوم شویم.»

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ایران درباره پنج‌خطا شدن ایران در هر دو نیمه بازی برابر مراکش نیز گفت: «به هر حال ما در این بازی ضعف‌ها و قوت‌هایی داشتیم. ما ۱۲ دقیقه در شرایطی بودیم که پنج‌خطا داشتیم و مراکش تیمی نبود که بخواهد از ایران خطا بگیرد. نقطه قوت ما هم در این بازی، سوار شدن بر بازی و احاطه کامل روی توپ و میدان بود. با این حال ناظم‌الشریعه درباره خطای بیش از حد گوشزد خواهد کرد و بازیکنان هم باید تحت فرمان باشند. اگر قرار باشد هر کسی کار خودش را بکند، به تیم ضربه وارد خواهد شد. همان‌طور که گفتم، بازی با آذربایجان، بازی شطرنج است و باید در مهره‌چینی و بازی منطقی حواسمان را جمع کنیم.»

«پادشاه فوتسال آسیا» مراکش را به آتش کشید

سایت فیفا پس ازاین دیدار، با تعبیر «پادشاه آسیا» برای تیم ملی ایران از بازی خوب ملی‌پوشان کشورمان تمجید کرد. این سایت نوشت: «تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران نخستین پیروزی‌اش را در جام جهانی فوتسال با شکست پنج بر سه مراکش به دست آورد. قهرمان آسیا که در بازی نخست‌شان متحمل شکست سختی برابر اسپانیا شده بودند (پنج بر یک) خیلی سریع خود را پیدا کرد و این بار پیروزی قاطعانه‌ای را کسب کرد. پادشاه فوتسال آسیا برای صعود به مرحله بعد، برابر آذربایجان قرارمی‌گیرد و مراکش به مصاف اسپانیایی که دو بار قهرمان جهان شده است، می‌رود.»