رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی ایران با کسب آرای لازم در انتخابات هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی به عضویت این هیات درآمد. این اتفاق در حالی رخ داد که کشورمان سال‌ها در عرصه کشتی جهان کرسی نداشت. کشتی ایران بعد از پایان دوره عضویت دکتر محمد توکل در هیات رئیسه فیلا تا سال‌ها هیچ نماینده‌ای در هیات رئیسه نداشت. با این اتفاق انتظار می‌رود شرایط از لحاظ کسب میزبانی‌ها، مسائل داوری و... به سود کشتی ایران شود.

رسول خادم در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره انتخابش به‌عنوان عضو جدید هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی که با رای بسیار خوب و به‌عنوان نفر نخست میان دیگر کاندیداها صورت گرفت، اظهار کرد: «ما سیاست و دیپلماسی که مبنای آن کمک و صداقت در قبال دیگر کشورها است را ادامه خواهیم داد و امیدوارم حضور کشتی ایران در هیات رئیسه اتحادیه جهانی بتواند مناسبات جدیدی را در این اتحادیه ایجاد کند تا به تدریج مشکلات کشتی در جهان کمتر شود. البته کار بسیار سخت و دشواری است اما مصمم هستیم با کمک یکدیگر عواملی چون احتمال حذف کشتی از المپیک و مسائل و مشکلات دیگر بر سر راه این رشته را در جهان برداریم و هر چه بیشتر آن را در سراسر جهان توسعه دهیم.» وی با بیان اینکه به‌صورت جدی نیازمند حمایت دولتمردان ایران برای حفظ و پیشرفت جایگاه ایران در کشتی جهان است، گفت: «این موضوع فراتر از توان فدراسیون کشتی است و ما واقعا نیاز به حمایت بسیار بیشتر سیاسی و اقتصادی دولتمردان ایران داریم تا این جایگاه را حفظ کنیم و خیلی از مسائل و مشکلات را برطرف کنیم. ما باید بتوانیم مناسبات جدیدی را ایجاد کنیم و باعث توسعه کشتی در جهان و کشورهای ضعیف شویم تا خیلی از مشکلات برطرف شود.

البته این موضوع فقط به یک شخص متکی نیست و همان دیپلماسی موجود در فدراسیون کشتی که با کمک کمیته ملی المپیک وجود داشته است با شکل و شیوه‌ای جدید و قوی‌تر ادامه خواهد یافت تا از فضای به‌دست آمده برای رشد و توسعه کشتی در جهان بیشترین بهره را ببریم.» رئیس فدراسیون کشتی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی چنین رای بالایی را برای ورود به هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی داشته است یا خیر، گفت: «به هر حال گاهی همان ثانیه‌های آخر در کشتی نتیجه را تعیین می‌کند. این استقبالی که کشورهای دیگر از فعالیت‌ها و برنامه‌های کشتی ایران از خود نشان دادند و این اعتمادی که به کشتی ایران از خود بروز دادند این پیام را داشت که هنوز صداقت در دنیا خریدار دارد. از همه همکارانم در مجموعه فدراسیون کشتی که روی این موضوع شبانه‌روز وقت گذاشتند و رفتار صادقانه آنها مورد قبول کشورهای دنیا و مخصوصا کشورهایی که خیلی جایگاه بالایی چه به لحاظ سیاسی یا اقتصادی ندارند قرار گرفت صمیمانه قدردانی می‌کنم.» رئیس اتحادیه جهانی کشتی نیز حضور خادم در هیات رئیسه را به فال نیک گرفت و از وی تمجید کرد.

نناد لالوویچ، رئیس صربستانی اتحادیه جهانی کشتی انتخاب خادم به‌عنوان عضو هیات رئیسه را ستایش کرد و گفت‌: «آقای خادم تخصص و تجربه باور نکردنی را به هیات رئیسه خواهد آورد و او همیشه مردی جوانمرد و مورد اعتماد بوده است. حضور او برای هیات رئیسه و ورزش کشتی بسیار ارزشمند است.» لالوویچ همچنین اعلام کرد که دفتر دوم اتحادیه جهانی کشتی در استانبول راه‌اندازی می‌شود تا توسعه و ترویج کشتی‌های سنتی و رشته‌های غیرالمپیکی زیرنظر اتحادیه جهانی کشتی را نظارت کند. اتحادیه جهانی کشتی نیز در مورد عضویت رسول خادم در هیات رئیسه و کمیته اجرایی این اتحادیه و اتفاقاتی که در کنگره دوسالانه رخ داد، واکنش نشان داد. هیات رئیسه به عضو جدیدش یعنی رسول خادم از ایران خوش‌آمد گفت‌. خادم، قهرمان المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا و رئیس فدراسیون کشتی ایران است.