انسانیت!

گروه ورزش: این اتفاق تکراری بین استقلال و رسانه‌ها است. روزنامه‌ها هرروز از احتمال برکناری منصوریان بعد از شکست احتمالی در دربی می‌نویسند و باشگاه استقلال هم هر روز آن را تکذیب می‌کند. بیانیه‌های مختلف و بلند بالا درتایید و پشتیبانی از سرمربی تیم، اما برخی اظهارنظرها و گاف‌های مدیریتی بازهم به شایعات دامن می‌زند. زمانی عضو هیات‌مدیره باشگاه دو روز پیش گفت بعد از دربی درمورد منصوریان دوباره تصمیم‌گیری خواهد شد اتفاقی که صدای افتخاری سرپرست باشگاه را در آورد و از قانونمند کردن مصاحبه اعضای هیات‌مدیره با هماهنگی وزیر گفت: «من خطابم به شخص خاصی نیست. احتمالا امروز یا فردا نشستی با وزیر خواهم داشت و در مورد این مسائل صحبت خواهم کرد و تصمیم‌گیری می‌کنیم. هیات‌مدیره باید بازوی مدیرعامل باشد و کمک کنند تا با قدرت کار کنیم. متاسفانه در این باشگاه هر کسی به خودش اجازه داده ورود کند به مسائلی که به او مربوط نمی‌شود.

این یک رسم شده در باشگاه و یک جا باید به این مساله خاتمه داده شود. الان بهترین موقعیت است و حتما نسبت به این موضوع حساسیت دارم و صحبت می‌کنم اگر بخواهم برنامه‌هایم را اجرایی کنم اول باید باشگاه آرامش پیدا کند تا بشود کار کرد. مصاحبه‌ها آرامش را بهم می‌زند.» او به علاوه درگفت‌وگویی که سایت کاپ آن را منتشر کرد رسما از زمانی اسم برد: «زمانی هم مقامی نیست که در این باره صحبت کند. کجای دنیا دیدید که اعضای هیات‌مدیره مصاحبه کنند. مدیرعامل باید تصمیم بگیرد. این مردانه نیست که به خاطر چند نتیجه مربی‌ای که سابقه خوبی دارد را برکنار کنیم. کاری به کسی ندارم من به‌عنوان مدیرعامل از منصوریان تا پایان لیگ حمایت می‌کنم. تا زمانی که من هستم تا پایان لیگ از او حمایت می‌کنم. مگر اینکه تا پایان لیگ از این فرصت‌هایی که به او داده می‌شود استفاده نکند بعد یک تصمیمی می‌گیریم.» جالب اینکه سرپرست جدید باشگاه که به‌نظر می‌رسد حمایت قاطع وزیر را هم پشت خود دارد با صراحت اعلام می‌کند که حتی رای هیات‌مدیره راهم در این زمینه نمی‌خواند و اگر آنها هم با اکثریت به این جمع‌بندی برسند بازهم خودش تصمیم‌گیرنده خواهد بود: «اگر چهار عضو هیات‌مدیره هم به این نتیجه برسند که او نباشد به من پیشنهاد می‌دهند و من تصمیم می‌گیرم.» او درتوجیه حفظ منصوریان پای انسانیت راهم وسط می‌کشد تا حرف‌هایش باورپذیرتر باشد. افتخاری درادامه گفت‌وگوی خود می‌گوید: «این حرف زمانی منطقی می‌شد که منصوریان دو سال بود در استقلال است، اما کسی که چند ماه است آمده و تازه دارد تیمش را پیدا می‌کند دور از انسانیت است که تحت فشار قرار بگیرد.»

افتخاری در پاسخ به این سوال که هواداران استقلال خیلی طاقت شکست ندارند تاکید کرد: «اتفاقا هواداران خیلی دوست دارند و می‌گویند از منصوریان حمایت کن و به پای او بمان من هم به آنها گفتم قطعا همین طور خواهد بود.» او تمام ابزار را هم برای منصوریان فراهم کرده: «اتفاق اولی که باید می‌افتاد افتاده است. احساس کردم منصوریان نیاز به کمک دارد و بهتاش فریبا را به کادرفنی اضافه کردیم تا از تجربیات استفاده شود. بازیکنانی که مدنظر منصوریان بوده سعی کردیم به تیم اضافه کنیم. یاد گرفتم اگر با مربی قرارداد بستم تا ته آن باشم و این‌طور نیست با حیثیت یک مربی بازی کنم و اگر یک باخت آورد بگویم خداحافظ.»