ورزشکاران ایران درالمپیک ریو امروز در سه رشته ورزشی به مصاف حریفان خود خواهند رفت. امروز ایران در رشته کشتی آزاد شانس کسب مدال خواهد داشت. برنامه بازی‌های امروز به این شرح است:

سجاد مردانی در رشته تکواندو وزن ۸۰+کیلوگرم- در صورت راهیابی- از ساعت ۳:۳۰ بامداد شانس مجدد و فینال

میثم نصیری و رضا یزدانی در رشته کشتی آزاد اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم- از ساعت ۱۷:۳۰ مقدماتی و از ساعت ۲۳:۳۰ فینال

محمد جعفر مرادی در رشته دوومیدانی(ماراتن) از ساعت ۱۷

علیزاده: فعلا می‌خواهم استراحت کنم

اولین ‌زن ایرانی مدال‌آور المپیک امیدوار است در المپیک ۲۰۲۰، زنان ایران به مدال خوشرنگ‌تری برسند. کیمیا علیزاده در گفت‌وگو با «ایسنا» درخصوص بازتاب این مدال در ایران گفت: «خیلی خوشحالم از این اتفاق و از همه ممنونم که من را با دعای خیر همراهی کردند. از رئیس‌جمهوری که به کسب مدال واکنش نشان دادند و تبریک گفتند خیلی تشکر می‌کنم. امیدوارم افتخارآفرینی زنان ادامه داشته باشد و المپیک بعدی زنان ایران مدال خوشرنگ‌تری بگیرند. آینده قابل پیش‌بینی نیست. در حال حاضر خسته هستم و نمی‌توانم برای آینده تصمیم بگیرم. فعلا می‌خواهم استراحت کنم.»

مرادی: بازی جوانمردانه را باختند

تیم ملی وزنه‌برداری ایران که در المپیک ریو حضور داشت دیروز به ایران بازگشت. رئیس فدراسیون در بدو ورودش از ناداوری در بازی بهداد سلیمی انتقاد کرد. به گزارش «ایلنا» علی مرادی گفت: «متاسفانه این اتفاقی که افتاد شبیه یک خیمه شب‌بازی بود و واقعا جوانمردی در دسته فوق سنگین وجود نداشت. دل بسیاری از مردم را شکستند و ما از این بابت ناراحتیم. در دسته فوق سنگین ما برای مدال رفته بودیم اما در آنجا حق ورزشکار ما ضایع شد. تا روز قبل از مسابقه نام جلود عراقی در میان اعضای هیات ژوری نبود و فی‌البداهه این اتفاق افتاد.»او در مورد اینکه گفته می‌شود پای یک ایرانی نیز در حذف بهداد سلیمی در میان بوده است گفت: «به نظرم اینکه ما دو مدال طلا کسب کرده‌ایم برای برخی افراد ثقیل است. برخی افراد بوده‌اند که قبل از انتخابات با نامه‌نگاری‌هایی که کردند نمی‌خواستند علی مرادی در این ورزش باشد. فکر می‌کنم که روح المپیک در وزن فوق سنگین خدشه‌دار شد و بسیاری از افرادی که سردمدار ورزش هستند بازی جوانمردانه را باختند.»