نمایندگان ایران در المپیک ریو، امروز در دو رشته به رقابت با حریفان خواهند پرداخت. بر این اساس، علیرضا کریمی، آزادکار وزن ۸۶کیلو و نیز کمیل قاسمی، کشتی‌گیر وزن ۱۲۵کیلوگرم از ساعت ۱۷:۳۰ روی تشک خواهند رفت. همچنین سجاد مردانی، تکواندوکار کشورمان در وزن ۸۰+کیلو هم از ساعت ۱۸:۴۵ اولین رقابتش را آغاز خواهد کرد.

والیبال و مشکل تجربه

سروقامت‌ها به نیمه‌نهایی نرسیدند

تیم ملی والیبال کشورمان با قبول شکست ۳‌بر‌صفر برابر ایتالیا، به نخستین حضور تاریخش در المپیک پایان داد و از راهیابی به جمع چهار تیم نهایی بازماند. مصطفی کارخانه، سرمربی پیشین تیم ملی در ارزیابی‌اش از عملکرد سروقامتان ایران به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «با توجه به اینکه اولین حضور تیم در المپیک بود، مردم انتظار داشتند حداقل تیم از گروه خود صعود کند و به مرحله دوم برسد که این اتفاق هم افتاد. بازیکنان تجربه بازی در المپیک را نداشتند و در بازی‌های اول استرس داشتند. به‌طور کلی تیم ما در مرحله گروهی برابر لهستان، کوبا، مصر و یک ست هم مقابل روسیه خوب بازی کرد. اگر بازی مقابل ایتالیا را به‌صورت جداگانه مورد آنالیز قرار دهیم، تیم ما در ست اول، یک بازی برابر را با این تیم به نمایش گذاشت و حتی در برخی از لحظات از ایتالیا برتر بود. کافی بود تیم ما ست اول را پیروز می‌شد، شاید به‌طور کامل نتیجه بازی تغییر می‌کرد و در ست‌های بعدی می‌توانستیم بهتر باشیم. بازیکنان ایتالیا برای هر امتیاز تلاش می‌کردند، آنها ارزش مدال را می‌دانستند و به همین خاطر برای هر امتیاز می‌جنگیدند.»

صدور حکم بهداد، تا پایان المپیک

مسوولان کمیته ملی المپیک پیگیر نتیجه شکایت به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش در مورد ناداوری در حق بهداد سلیمی هستند که تا پایان المپیک نتیجه آن را از دفتر «cas» مستقر در دهکده بازی‌ها بگیرند. به گزارش خبرگزاری مهر، بلافاصله پس از برگزاری مسابقات وزنه‌برداری دسته سنگین وزن، از سوی کمیته ملی المپیک شکایت‌نامه‌ای برای دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش ارسال شد. اصغر رحیمی، سرپرست کاروان ورزش ایران در این مورد گفت: «اعتراض خود را به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش اعلام کردیم. این دادگاه در ریو و محل برگزاری المپیک دفتر دارد، شکایت خود را به این نهاد ایمیل کردیم. دیروز هم به‌صورت دستی این شکایت را در اختیارشان قرار دادیم و به صورت حضوری هم پیگیری می‌کنیم.»