عاشورزاده: در اوج آمادگی هستم

تکواندوکار وزن منهای ۵۸ کیلوگرم تیم ملی می‌گوید در اوج آمادگی خود به سر می‌برد و از نظر جسمی و ذهنی آماده حضور در المپیک است. فرزان عاشورزاده در گفت‌‌وگو با «ایسنا» ‌درخصوص شرایط آمادگی‌اش برای حضور در المپیک گفت: «به شخصه از نظر روحی و جسمانی شرایط بسیار خوبی دارم و فکر می‌کنم در اوج آمادگی به سر می‌برم. برای هدفمان سخت تلاش کرده‌ایم. امیدوارم مزد زحماتمان را بگیریم و المپیک روز همه ما باشد. من روی دو حریفی که مشخص است برنامه‌ریزی و کامل آنها را آنالیز کرده‌ام. البته این جا میدان المپیک است و شرایط متفاوت، پس نباید هیچ کس را دست کم گرفت.»

برنامه امروز ورزشکاران ایرانی در المپیک

نمایندگان کاروان ورزشی ایران درالمپیک امروز در چهار رشته ورزشی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

سهراب مرادی در رشته وزنه‌برداری دسته ۹۴ کیلوگرم (گروه A) ۰۲:۳۰

علی هاشمی در رشته وزنه‌برداری دسته ۹۴ کیلوگرم (گروه A) ۰۲:۳۰

پوریا نوروزیان در رشته تیر اندازی تفنگ سه وضعیت مردان مقدماتی۱۶:۳۰

حسن تفتیان در رشته دوومیدانی (دوی ۱۰۰ مترفینال)۱۷:۰۰ رضا قاسمی در رشته دوومیدانی (دوی ۱۰۰ مترفینال) ۱۷:۰۰

حمید سوریان در رشته کشتی فرنگی ۵۹ کیلوگرم مقدماتی۱۷:۳۰ سعید عبدولی در رشته کشتی فرنگی ۷۵ کیلوگرم مقدماتی۱۷:۳۰

کاروان ایران در المپیک پاک است

سخنگوی ستاد نادوی ایران که در ریو به سر می‌برد از پاک بودن کاروان ایران از نظر دوپینگ در بازی‌های المپیک ریو خبر داد.به‌ گزارش «‌ایسنا» رامین طباطبایی گفت: «تا این لحظه که از بازی‌های المپیک ریو سپری می‌شود خوشبختانه گزارشی مبنی بر مثبت بودن تست دوپینگ کاروان ایران در بازی‌ها ارائه نشده است. کاروان پاک و سالمی را تا هفتمین روز بازی‌های المپیک داشته‌ایم.تمام تلاش ما بر این بود که بتوانیم کاروان سالم و پاکی را درالمپیک ریو داشته باشیم که تاکنون به این هدف دست یافتیم. امیدوارم تا پایان بازی‌ها، این روند ادامه‌ داشته باشد و شاهد کاروانی پاک و عاری از دوپینگ در این دوره از بازی‌های المپیک باشیم.»

سطح دوومیدانی ما همین است

رئیس فدراسیون دوومیدانی از نتایج این رشته ورزشی در المپیک دفاع کرد.مجید کیهانی درباره عملکرد نمایندگان ایران گفت: «مسابقه‌های خوبی را پشت سر گذاشتیم. المپیک شرایط کاملا مشخصی دارد.در پرتاب دیسک، پرتاب وزنه و پیاده‌روی، تمامی قهرمانان دنیا حضور داشتند و رقابت‌ها در سطح بسیار بالایی برگزار شد.خوشبختانه دوومیدانی ایران با ۱۰ سهمیه در این بازی‌ها حاضر است که در نگاه اول این یک موفقیت محسوب می‌شود. ما با بالاترین رکوردها به المپیک رسیدیم و این خیلی ارزشمند است.در مورد احسان حدادی مساله این است که او تمام زحمت خود را کشید و هیچ‌چیز کم نگذاشت. قرار نیست هر ورزشکاری در هر مسابقه بهترین نتیجه را کسب کند. این واقعیت ورزش است و به نظر من این سطح اصلی ایران در دوومیدانی است.»