ورود نابغه

گروه ورزش: بعد از کسب اولین مدال طلای کاروان ایران در المپیک ریو که توسط کیانوش رستمی در رشته وزنه‌برداری به‌دست آمد، ورزش دوستان منتظر کسب مدال‌های رنگارنگ از دیگر ورزش‌ها به‌خصوص کشتی فرنگی هستند.تیم ملی کشتی فرنگی نیز بسیار امیدوار است که بار دیگر پرچمدار کاروان ایران در المپیک باشد و همچون مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن در مسابقات المپیک ریو هم قهرمان شوند.

طبق برنامه از امروز بازی‌های کشتی فرنگی آغاز خواهد شد و حمید سوریان قهرمان پرآوازه کشورمان در وزن ۵۹ کیلوگرم و همچنین سعید عبدلی در وزن ۷۵‌کیلوگرم شروع‌کننده تیم ملی کشتی فرنگی خواهند بود. نابغه کشتی فرنگی کشورمان با ۷ مدال طلای جهان و المپیک برای سومین بار راهی المپیک خواهد شد. سوریان در ریو کار سختی برای تکرار عنوان قهرمانی دارد؛ چرا که حریفان سرسختی در وزن نخست حضور دارند. با این حال اگر حمید سوریان در این مسابقات موفق به کسب مدال شود در ورزش ایران جاودانه خواهد شد و رکورد امامعلی حبیبی کشتی‌گیر اسطوره‌ای ایران را که موفق به کسب ۷‌مدال شده بود، می‌شکند. اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به بررسی کشتی‌گیران المپیکی پرداخته است.

در این گزارش درخصوص حمید سوریان آمده است: «حمید سوریان، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن از ایران باز به المپیک آمده است. او به دنبال هشتمین قهرمانی در جهان و المپیک است. سوریان که در سال ۲۰۱۴ قهرمان جهان شد، در مسابقات لاس وگاس در یک چهارم نهایی توسط روشن بایر اموف حذف شد. سوریان که به زودی ۳۱ ساله می‌شود در دو مسابقه اول انتخابی المپیک نتیجه‌ خوبی نداشت و در آخرین فرصت توانست سهمیه المپیک بگیرد.»در سوی دیگر نیز سعید عبدولی که در لندن با اجحاف مدال طلا از دستش بیرون آمد برای ریو برنامه جدی دارد؛ هر چند محمد بنا در این مدت چند بار عبدولی بازیگوش را جریمه کرده اما عبدولی با جسارتش بسیار امیدوار است که در ریو خاطره خوبی از خود به جا بگذارد. ولاسوف روس بهترین رقیب عبدولی است. جلفلکیان ارمنی، کیم کره‌ای و مادسن دانمارکی دیگر حریفان جدی عبدولی به حساب می‌آیند.

شرایط همه بچه‌ها خوب است

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران چند روز پیش از دهکده المپیک ریو برای مردم ایران پیامی فرستاده بود که مایه دلگرمی شد.به گزارش «ایلنا» بنا نوشته بود: «ما در اردوی رقابت‌های المپیک بسیار منظم و با قدرت تمرین می‌کنیم. شکر خدا شرایط همه بچه‌ها خوب است. ما همه کارهایی را که باید انجام داده‌ایم و فقط مانده دعای خیر شما تا بتوانیم برای سربلندی ایران عزیزمان موفق باشیم. دوستتان دارم بی‌منت.» اما حسن رنگرز، کشتی‌گیر سابق فرنگی ایران و مربی فعلی مراکش نیز معتقد است ایران شانس کسب مدال در چهار وزن را دارد: «حمید سوریان و سعید عبدولی نیازمند قرعه خوب هستند. هر دو شانس کسب مدال طلا هستند و می‌توان گفت با این اتفاق کشتی فرنگی ما قابلیت این را خواهد داشت که ۴ طلا را از آن خود کند.»