اوضاع مدیریتی در باشگاه استقلال این روزها بسیار بغرنج و عجیب است. در این میان سرپرست جدید باشگاه استقلال هنوز نیامده حاشیه‌های متعددی برای خود و این باشگاه ایجاد کرده است. به نحوی که عضو هیات‌مدیره این باشگاه نیز به وی هشداری جدی داده است. بلافاصله پس از انتخاب رضا افتخاری به‌عنوان سرپرست باشگاه استقلال، رئیس کانون هواداران این باشگاه علیه وی مصاحبه‌ای انجام داد اما سرپرست باشگاه استقلال نیز جواب رئیس این کانون را با اخراج وی داد. به گزارش سایت باشگاه استقلال، رضا افتخاری با اشاره به وضعیت کانون هواداران باشگاه استقلال اظهار کرد: «باشگاه استقلال در حال حاضر مسوول کانون هواداران ندارد، اما به زودی در این خصوص تصمیم‌گیری و مسوول کانون هواداران باشگاه استقلال معرفی می‌شود. بدیهی است در حال حاضر هرگونه اظهارنظر یا فعالیتی به‌عنوان مسوول کانون هواداران، قابلیت پیگرد قانونی دارد.»

حضور در استقلال، افتخاری را احساساتی کرده است

در همین حال عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال نسبت به رفتار‌های چند روز اخیر افتخاری به وی هشدار داد. حسن زمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره انتخاب رضا افتخاری و اظهارات عجیب او گفت: «با توجه به رزومه‌ای که پشت سر افتخاری وجود دارد، امیدوارم در انتخابش اشتباه نکرده باشیم و پشیمان نشویم و پس از مدتی از حالت سرپرستی به مدیرعامل باشگاه تبدیل شود.» زمانی در پاسخ این سوال که آیا صحت دارد اعضای هیات‌مدیره دخالتی در انتخاب افتخاری نداشته‌اند و این تصمیم توسط وزیر ورزش و جوانان گرفته شده است،گفت: «چنین چیزی درست نیست. قطعا اگر اعضای هیات‌مدیره مخالف گزینه یا موردی باشند، تن به انتخابش نمی‌دهند. ما در انتخاب افتخاری هماهنگ بودیم و امیدوارم این هماهنگی با همراهی افتخاری به سود باشگاه تمام شود.» البته انتخاب هیات‌مدیره در روز اول گاف بزرگی داد و اعلام کرد به دنبال چهارمین قهرمانی استقلال در آسیاست! درحالی که استقلال دو قهرمانی آسیایی دارد و او باید به دنبال سومین آن باشد. عضو هیات‌مدیره این باشگاه در این خصوص نیز گفت: «خبرنگاران نباید مته به خشخاش بگذارند. در وهله اول باید بگویم که تیم بزرگ استقلال زمینه خدمت را برای افتخاری فراهم کرده و حضور در این عرصه، بیش از حد او را احساساتی کرده است. استقلال آنقدر بزرگ است که ما از حضور در این باشگاه احساس افتخار کنیم و بتوانیم گوشه‌ای از کار را بگیریم. در وهله دوم، منظور افتخاری این بود که علاوه بر ستاره سوم بتواند ستاره چهارم را بگیرد.» اما زمانی در بخش دیگری از صحبت هایش به نتایج بد استقلال در هفته‌های ابتدایی لیگ و اینکه گفته می‌شود هیات‌مدیره تا هفته ششم و دربی به علیرضا منصوریان برای کسب نتایج خوب وقت داده است این‌طور پاسخ داد: «فعلا به این قضیه ورود نکرده‌ایم. منصوریان حیثیت فوتبالی‌اش را به استقلال آورده و خود او بیشتر از همه دلش برای این تیم می‌سوزد. منصوریان خوب می‌داند که در جایگاهی قرار گرفته که نباید آن را از دست بدهد. بنابراین همه تلاشش را خواهد کرد که استقلال موفق شود.»

منصوریان نظرسنجی را هم باخت

این درحالی است که منصوریان در نظرسنجی برنامه نود هم که درمورد توانایی او برای خروج استقلال از بحران بود نتوانست رای اکثریت را جلب کند تا به فشارها درمورد او افزوده شود. در نهایت ۵۲ درصد شرکت‌کنندگان برنامه ۹۰ اعلام کردند که چنین اعتقادی ندارند که منصوریان می‌تواند استقلال را نجات بدهد. ۴۸ درصد هم افرادی بودند که اعتقاد داشتند استقلال با هدایت منصوریان از این وضع خارج می‌شود. نکته جالب در این باره تلاش فردوسی‌پور، مجری برنامه برای متقاعد ساختن مخاطبان به دادن رای به گزینه اعتماد به منصوریان بود که در آخر هم این تلاش فایده نداشت و او رای نیاورد. این اتفاقات والبته مطرح شدن نام برخی مربیان خارجی منصور پورحیدری را هم به واکنش و دفاع از منصوریان وا داشت. پورحیدری در پاسخ به این سوال که آیا درست است برخی‌ها دنبال جانشین خارجی برای منصوریان هستند، به خبرگزاری مهر گفت: «متاسفانه در فوتبال ما یک عادت بد وجود دارد و آن این است که اگر یک مربی دو بازی نتیجه نگرفت همه کارشناس می‌شوند و می‌خواهند یک مربی خارجی را جانشین سرمربی فعلی کنند. سال گذشته هم پرسپولیس در اوایل فصل نتایج خوبی نگرفت اما حمایت هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس از برانکو باعث شد تا او رفته رفته پیروزی‌های خوبی به‌دست آورده و حتی در اواخر لیگ یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد.»