گروه ورزش: جمعه‌شب هفته سوم مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور با برگزاری سه دیدار آغاز شد که در مهمترین مسابقه، صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی استقلال تهران را شکست داد. شاید حتی بدبین‌ترین هوادار استقلال هم گمان نمی‌کرد تیمش بعد از کسب یک امتیاز از دو بازی، در یکی از آسان‌ترین مسابقات فصل تن به یک شکست خانگی مقابل نفت آبادان بدهد، اما این اتفاق رخ داد و تیم تازه صعود کرده‌ای که پیش از این در لیگ شانزدهم حتی موفق به گلزنی هم نشده بود، در پنج دقیقه آخر بازی باخت یک بر صفر را با پیروزی ۲ بر یک عوض کرد. این شکست باعث شد استقلال به رده پانزدهم جدول رده‌بندی سقوط کند و انتقادها از کادرفنی آبی‌ها به اوج برسد. علیرضا منصوریان که تا هفته قبل رکورد بدترین شروع استقلال در تاریخ لیگ برتر را به خودش اختصاص داده بود، حالا حد نصاب جدیدی به ثبت رسانده و ضعیف‌ترین استارت نیم‌قرن گذشته باشگاه را به نام خودش به ثبت رسانده است! عملکرد استقلال در این دو مسابقه باعث شده علی‌منصور بیش از گذشته زیر تیغ باشد. او که باورش نمی‌شد روی نیمکت استقلال با چنین فشاری مواجه باشد، روزهای سخت بیشتری پیش رو خواهد داشت. استقلال هفته آینده باید به مصاف پیکان برود؛ مسابقه‌ای که شاید حکم «شیشه عمر» منصوریان را داشته باشد. چه بسا اگر مربی جوان آبی‌ها نتواند این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد، در طول تعطیلات یک ماهه پیش رو، تصمیم دیگری در مورد او گرفته شود.

حسنی‌خو رفت

جمعه‌شب اما برای استقلالی‌ها، شوکی بزرگتر از قبول شکست برابر نفت آبادان هم به همراه داشت؛ چه اینکه تنها یک ساعت بعد از پایان مسابقه ناگهان خبر استعفای رضا حسنی‌خو از حضور در باشگاه استقلال روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت. رئیس حراست وزارت ورزش روز چهارشنبه ابتدا به‌عنوان مدیرعامل استقلال معرفی شد، سپس روز پنج‌شنبه به‌عنوان سرپرست باشگاه تنزل پیدا کرد و در نهایت جمعه‌شب با انتشار نامه‌ای روی سایت وزارت ورزش، از این سمت استعفا داد! در بخشی از این بیانیه که خطاب به اعضای هیات‌مدیره تنظیم شده می‌خوانیم: «اعتقاد دارم پذیرش هر سمت مدیریتی در شرایطی که فرد یقین دارد افرادی کارآمدتر، لایق‌تر و متخصص‌تر از او می‌توانند از عهده آن مسوولیت برآیند، جفا در حق خود، مردم و کشور است. بنابراین همان چهارشنبه‌شب در تماس با وزیر ورزش و جوانان ضمن تشکر و قدردانی بابت اعتمادشان، با ذکر دلایلم از آن مقام محترم درخواست کردم که از اینجانب سلب مسوولیت کنند.

جایگاه ویژه و مردمی باشگاه استقلال و مسابقه جمعه‌شب این تیم، مرا بر آن داشت با توجه به رسانه‌ای شدن خبر انتصاب حقیر، عدم پذیرش این مسوولیت را در اختیار رسانه‌ها قرار ندهم تا استقلال بدون تنش و بحران و در آرامش کامل بازی روز جمعه را برگزار کند. حال که این مسابقه برگزار شده و مدیران محترم از آغاز هفته فرصت مغتنم‌تری برای تصمیم‌گیری در حوزه مدیریت باشگاه استقلال دارند لازم می‌دانم ضمن تشکر از وزیر ورزش و جوانان، اعضای بزرگوار هیات‌مدیره و اهالی مهربان ورزش، جامعه فوتبال، اعضای کادر فنی، پیشکسوتان و بازیکنان تیم استقلال و به خصوص هواداران عزیز، استعفای خود را از مدیریت باشگاه پر طرفدار استقلال اعلام کنم.» در این شرایط مشخص نیست آینده باشگاه استقلال چطور رقم خواهد خورد؛ هرچند گفته می‌شود اعضای هیات‌مدیره به زودی با تشکیل یک جلسه فوق‌العاده، تکلیف سرپرست موقت باشگاه را روشن خواهند کرد.