پرسپولیس و رویای شروع دوباره

مسابقات هفته سوم لیگ برتر باشگاه‌های کشور که دیروز با برگزاری سه بازی شروع شد، امروز با انجام چهار مسابقه دیگر ادامه می‌یابد. در مهم‌ترین مسابقه امروز هم دو تیم گسترش فولاد و پرسپولیس در ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز به مصاف هم خواهند رفت. شاگردان فراز کمالوند هنوز طعم پیروزی در این فصل را نچشیده‌اند. این تیم با سر و صدای زیاد در بازار نقل‌وانتقالات حضور پیدا کرد تا بلکه با کسب نتایج خوب در لیگ بتواند سهمیه آسیا را کسب کند. مهم‌ترین دغدغه کمالوند ناآماده بودن داریوش شجاعیان بازیکن ملی‌پوش گسترش فولاد است.

سرمربی گسترش فولاد هفته گذشته پس از تساوی تیمش مقابل ماشین‌سازی اعلام کرد این بازیکن جنبه دعوت به تیم ملی را ندارد و شاید او را از تیم کنار بگذارد. باید دید کمالوند در دیدار حساس تیمش چنین ریسکی را خواهد کرد یا خیر. در سمت دیگر، پرسپولیس برای اولین‌بار باید خارج از تهران به مصاف حریفش برود، حریفی که دوست ندارد در زمین خودش امتیازی از دست بدهد. مهم‌ترین مشکل برانکو، موقعیت‌هایی است که شاگردانش از دست می‌دهند، موضوعی که فصل گذشته به ضرر سرخپوشان تمام شد و چه بسا اگر در دو بازی فصل گذشته از موقعیت‌های‌شان استفاده کرده بودند، به جای استقلال خوزستان، خودشان را به‌عنوان قهرمان لیگ پانزدهم معرفی می‌کردند. مساله بعدی برای برانکو، خط دفاعی این تیم است. اشتباه ربیع‌خواه در دیدار با فولادخوزستان سرمربی پرسپولیس را نگران کرده است و باید فکری به حال خط دفاعی‌اش کند. پرسپولیس برای این بازی همچنان محمدامین آرام‌طبع را در اختیار نخواهد داشت.

ویسی و شاگردان شگفتی‌ساز

شاید به لحاظ فوتبالی، جالب‌ترین مصاف این هفته دیدار سپاهان - استقلال خوزستان باشد؛ جایی که عبدالله ویسی سرمربی سپاهان باید به مصاف تیمی برود که سال گذشته آن را قهرمان لیگ کرد. شاید اگر استقلال خوزستان فصل گذشته نتایج خوبی نمی‌گرفت، اکنون ویسی روی نیمکت تیم گرانقیمت سپاهان ننشسته بود. پس از اینکه ویسی از استقلال خوزستان جدا شد، کسی تصور نمی‌کرد این تیم با دستیار ویسی و بازیکنانی که از دست داده است، بتواند نتیجه بگیرد اما استقلال خوزستان در دو هفته اول لیگ با اکبر پورموسوی نتایجی گرفت و نمایشی ارائه داد که برخی‌ها اعتقاد دارند این تیم بهتر از فصل گذشته بازی می‌کند. این دیدار به نوعی تقابل سرمربی و مربی فصل گذشته استقلال خوزستان است و به‌طور حتم پورموسوی دوست دارد در سومین دیدار فصل شایستگی‌هایش را به رخ ویسی بکشد. برنامه مسابقات امروز به شرح زیر است:

گسترش فولاد............ پرسپولیس، ساعت ۱۸

سپاهان............استقلال خوزستان، ساعت ۱۸

نفت تهران ......................پدیده، ساعت ۲۰:۳۰

صبا .................... ماشین‌سازی‌، ساعت ۲۰:۳۰