جشن حضور هوادار!

مسابقات هفته دوم لیگ برتر باشگاه‌های کشور، امروز با برگزاری چهار مسابقه به پایان خواهد رسید. این در حالی است که قطعا بیشتر نگاه‌ها متوجه تهران و ورزشگاه آزادی خواهد بود؛ جایی که پرسپولیس و فولاد خوزستان به مصاف هم خواهند رفت.

پرسپولیس - فولاد خوزستان

برانکو و شاگردانش دومین بازی فصل جدید را در خانه برگزار می‌کنند. آنها در انتظار پر شدن سکوهای استادیوم آزادی در یک روز وسط هفته هستند و این همان مساله‌ای‌ است که سرمربی کروات سرخپوشان در مصاحبه‌های قبلی خود، بارها به آن اشاره کرده است. حریف این هفته سرخپوشان، فولاد خوزستان است؛ فولادی که هفته قبل در خانه مقابل تیم تازه‌وارد ماشین‌سازی شکست را پذیرفت و حالا کار سخت‌تری نسبت به بازی اول پیش‌روی خود می‌بیند. آنها با نعیم سعداوی که روزی سمت راست پرسپولیس را بیمه می‌کرد، باید به مصاف تیمی بروند که خود را مدعی اول قهرمانی می‌داند. پرسپولیس در بازی سخت برابر سایپا عملکرد بهتری نسبت به حریفش داشت و به ۳ امتیاز شیرین رسید. حالا برانکو برنامه‌های تاکتیکی‌اش را مرور می‌کند تا دومین برد پیاپی را همراه با هواداران جشن بگیرد. پرسپولیس برای این بازی کماکان محمدامین آرام‌طبع را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و البته گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که اسماعیل شریفات هم نمی‌تواند برای فولاد به میدان برود. باید منتظر دوئل امشب ماند و دید قرمزهای پایتخت می‌توانند سه امتیاز دوم را هم کسب کنند و به بالانشینی ادامه بدهند یا نه؟ بازی استقلال تهران با نفت بدون حضور تماشاگران برگزار شد؛ بنابراین دیدار امروز پرسپولیس و فولاد به نوعی اولین حضور هواداران فوتبال در ورزشگاه آزادی برای تماشای مسابقات فصل جدید است.

صنعت نفت آبادان - تراکتورسازی تبریز

بالاخره صنعت نفت آبادان این فرصت را پیدا می‌کند تا مقابل چشم هواداران پرشور خود در لیگ برتر به میدان برود. خیلی‌ها در انتظار رقم خوردن دوباره این اتفاق بودند. برزیلی‌های لیگ برتر برای شروع لیگ، یک تساوی خارج از خانه از صبای قم گرفتند که نتیجه خوبی برای‌شان به حساب می‌آید. تراکتوری‌ها اما در ایستگاه نخست متوقف شدند. آنها ۲ بار برابر استقلال خوزستان، قهرمان فصل گذشته پیش افتادند اما هر دو بار گل خوردند تا سه امتیاز را از دست بدهند. حالا تراکتور که به داشتن پرشورترین تماشاگران فوتبال ایران مشهور است، باید در آبادان و مقابل صنعت نفت به میدان برود، آن‌ هم در حالی که سکوهای ورزشگاه تختی آبادان پر است از پرچم‌های زرد. از سوی دیگر تقابل امیر قلعه‌نویی و نادر دست نشان نیز می‌تواند قابل توجه باشد.

برنامه مسابقات امروز به شرح زیر است:

ماشین‌سازی...................گسترش، ساعت ۱۸

نفت تهران.................. سپاهان، ساعت ۲۰:۳۵

صنعت نفت..............................تراکتور، ۲۰:۴۵

پرسپولیس..................... فولاد، ساعت ۲۰:۴۵

کی‌روش و برانکو نیازی به «علی دایی» ندارند

اخیرا در برخی محافل خبری شایعه شده بود علی دایی قصد دارد در حاشیه یک مراسم افتتاحیه، کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ را آشتی بدهد. سرمربیان تیم ملی و پرسپولیس، پیش از آغاز مسابقات این فصل دچار اختلافاتی شده بودند، اما ظاهرا موضوع دخالت شهریار در این موضوع چندان جدی نبوده است. دیروز دایی در نشست خبری پیش از مسابقه تیمش با سپاهان به این موضوع اشاره کرد و گفت: «من این موضوع را از شما می‌شنوم. شاید خنده‌تان بگیرد اگر بگویم ۶-۵ ماه است که روزنامه نخوانده‌ام. سه، چهار روز پیش جایی بودم که روزنامه‌ای دیدم و خواندم اما در کم و کیف جریان هستم. هرچند که برانکو و کی‌روش آن‌قدر بزرگ هستند که احتیاجی به امثال دایی نیست. هر دوی این نفرات برای فوتبال ایران زحمت کشیده‌اند و مطمئن هستم که اطلاعات غلطی به آنها دادند چرا که ما فوتبالی‌ها با هم مشکلی نداریم.»