به‌دلیل مشکلات اقتصادی در باشگاه‌های فوتبال کشورمان بسیاری از این باشگاه‌ها با بدهی انباشته روبه‌رو شده‌اند. موضوعی که البته رئیس فدراسیون فوتبال نیز به آن اعتراف می‌کند.

مهدی تاج در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌های لیگ برتر در پاسخ به سوالی که چرا قانونی که اجازه حضور باشگاه‌های بدهکار را در لیگ برتر نمی‌دهد اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: «یکی از سازمان‌های بدهکار به ما صداوسیما است. ما فوتبالی‌ها باید با سازوکار منظمی لیگ‌‌مان را ادامه دهیم. درحالی که گفته می‌شود ۱۲ تیم بدهکار وجود دارد باید بگویم که ما ۱۶ تیم لیگ برتری بدهکار داریم. باشگاه‌ها باید بدهی‌هایشان را پرداخت کنند ولی نمی‌شود باشگاهی مثل پرسپولیس که ۱۰۰ میلیارد یا استقلال که بدهی ۷۴ میلیاردی دارد را وادار به پرداخت بدهی‌هایشان کنیم. بدهی باشگاه‌های لیگ برتر حاصل اتفاق‌هایی است که در کشور و فوتبال رخ داده است. تیم فوتبال پرسپولیس برای این مملکت است و بدهی‌های این باشگاه هم توسط مدیریت فعلی ایجاد نشده است و آنها نمی‌توانند به یکباره این مبلغ را تسویه کنند.

بدهی‌های استقلال و پرسپولیس از زمان آقای عبده و تیمسار خسروانی به وجود آمده است. سعی ما بر این است که بدهی‌های باشگاه‌ها هر سال کمتر شود و به همین منظور قرارداد بازیکنان را منتشر می‌کنیم. قراردادهایی که منتشر می‌شود به قراردادهای واقعی نزدیک است. این اقدام مثبتی است که به استانداردسازی فوتبال کمک می‌کند. اینکه الان من به‌عنوان رئیس فدراسیون بگویم تمام بدهی‌های باشگاه‌ها باید تسویه شود، عملیاتی نیست. بدهی باشگاه‌ها طی دو سه سال اخیر اضافه نشده و کاهش هزینه در قراردادها داشته‌ایم. بضاعت فوتبال ما این نیست که بگوییم تمام بدهی‌ها را یکجا تسویه و صاف کنند.» یکی از منابع درآمد فوتبال که طی مدت اخیر به بن بست رسیده استفاده از تبلیغات محیطی است. تاج در این خصوص نیز گفت:«ما روز شنبه جلسه مهمی را در این خصوص برگزار کردیم و شما در شروع لیگ خواهید دید که اسپانسر جدیدی تبلیغات محیطی ورزشگاه را به عهده خواهد گرفت. از دیدار استقلال شما شاهد تبلیغات جدیدی در دور زمین خواهید بود.»