با خداحافظی جواد نکونام از دنیای فوتبال باردیگر پرونده کهنه بازگشت او به استقلال بازشد. جمله‌ای از کاپیتان سابق تیم ملی این ابهامات را دامن زد آنجا که آرزوی برآورده نشده‌اش را خداحافظی با پیراهن استقلال عنوان کرد و فعل «نگذاشتند»را برای آن به کار برد. سوالی مهم دراین‌خصوص این است که چه‌کسی بابازگشت او به استقلال مخالف بود و چه‌کسی «نگذاشت»؟خصوصا که پرویز مظلومی سرمربی فصل گذشته استقلال هم پیش از این رسما اعلام کرده بود نکونام در لیست ابتدای فصلش بود اما به دلایلی اجازه جذب او را ندادند. اخبار عجیب در این‌خصوص به رسانه‌ها سرازیر شد. ابتدا حنیف عمران‌زاده که خودش هم این فصل مجبور به ترک استقلال شده، پستی معنی‌دار را منتشر کرد و مدعی شد علت عدم جذب او را می‌داند.


حنیف نوشت: «هنر انسان‌های بزرگ این است که به دشواری کار نمی‌اندیشند، بلکه به عظمت آنچه خواهند یافت فکر می‌کنند؛از اینکه افتخار بازی در کنار تو را داشتم بسیار خوشحال هستم و دلیل نیامدنت به استقلال را می‌دانم. امیدوارم در عرصه مربیگری‌ات مثل دوران بازیگری موفق باشی. کاپیتانی تیم ملی و استقلال لیاقت می‌خواهد که جواد نکونام عزیز همیشه لایق این بازوبند بوده است.» این دومین پیامی است که عمران‌زاده پیرامون نیامدن نکونام به استقلال منتشر می‌کند. او در پیام قبلی با انتشار تصویری از جواد نکونام از او خواسته بود حلالش کند. عمران‌زاده یکی از دوستان صمیمی سیدمهدی رحمتی طی سال‌های اخیر بوده که حالا بابت جدا شدنش از استقلال به‌شدت ناراحت است و او را عامل جدایی خود می‌داند. صدالبته این متن هم پر از طعنه است، به‌خصوص جایی که درباره بازوبند اظهارنظر کرده است. البته هواداران استقلال از پست اخیر حنیف استقبال نکرده‌اند اما بعد از او مسوول نقل‌وانتقالات استقلال در فصل گذشته در این‌خصوص کدهای بیشتری می‌دهد.

بهرام امیری در گفت‌وگو با کاپ، درخصوص عدم جذب جواد نکونام ابتدا تایید می‌کند که این بازیکن در لیست مظلومی بود: «بنده به‌عنوان مسوول نقل‌وانتقالات فصل گذشته در کنار سرمربی تیم پرویز مظلومی با توجه به لیست درخواستی ایشان به دنبال جذب نفرات موردنظر بودم. در لیستی که آقای مظلومی به بنده ارائه کردند جواد نکونام در لیست بازیکنان اولیه‌ای بود که باشگاه باید آنها را جذب می‌کرد.» ماجرا از جایی جالب می‌شود که او مدعی است جلوی چشم یکی از بازیکنان بزرگ تیم با او مذاکره کرده و اتفاقا نکونام هم با ساده‌ترین شرایط برای بازگشت چراغ‌سبز نشان داده است اما... :«بنده در حضور یکی از بازیکنان بزرگ تیم تلفنی با نکونام صحبت کردم. این بازیکن با تمام وجود دوست داشت به استقلال بیاید. باید اعتراف کنم بعد از 20 سال حضور در نقل‌وانتقالات نکونام یکی از بی‌ادعاترین و بی‌حاشیه‌ترین نفراتی بود که من با او مذاکره کردم. هیچ توقع مالی برای حضور در استقلال نداشت و تمام صحبت‌های ما را پذیرفت و به نوعی توافقات حاصل شد.» امیری در پایان اما اطمینان داد این خود مظلومی بوده که مقابل فشارها تسلیم شده و دستور توقف مذاکرات را داده است: «بعد از چند روز آقای مظلومی زنگ زد و گفت در رابطه با جذب نکونام دیگر اقدامی انجام ندهید. در حالی که فقط یک امضا مانده بود و حضور او در تمرین استقلال پیش‌بینی هم شده بود، فشارهایی به وی وارد شد تا مانع جذب نکونام شود.»