ترکش‌های یک انفجار

گروه ورزش: حاشیه‌های مربوط به انتقال ناگهانی رامین رضاییان و مهدی طارمی به یک باشگاه ترکیه‌ای همچنان ادامه دارد. در این میان نقش اول را هواداران پرسپولیس ایفا می‌کنند. آنها که از چگونگی جدایی این بازیکنان دلخور به نظر می‌رسند، همچنان در فضای مجازی به اعتراض علیه رضاییان و طارمی ادامه می‌دهند. در این مورد جو چنان است که بسیاری از پیشکسوتان هم ناچار به واکنش شده‌اند. مثلا علی کریمی که صفحه اینستاگرامش به‌طور همزمان توسط رضاییان و طارمی «آنفالو» شده(!) از هواداران خواسته از فحاشی به آنها بپرهیزند؛ تقاضایی که ظاهرا چندان مورد اجابت قرار نگرفته است! احمدرضا عابدزاده، فرشاد پیوس، مهرداد میناوند، حمید درخشان و خیلی‌های دیگر هم شیوه رفتار این دو بازیکن را زیر سوال برده‌اند و در عین حال از مردم خواسته‌اند خویشتندار باشند. این اما همه ماجرا نیست و هنوز ترکش‌های بمب خبری بزرگ ادامه دارد.

اتهام‌زنی صریح هدایتی به کی‌روش

دو بازیکن جدا شده پرسپولیس عصر پنج‌شنبه به ایران برگشتند. مهدی طارمی ساعاتی بعد به سکوتش پایان داد و در صفحه اینستاگرامش که با ریزش حدود ۱۵۰هزار فالوئر مواجه شده بود، توضیحاتی در مورد جدایی‌اش ارائه داد. او گفت هیچ‌وقت قول تمدید قرارداد به باشگاه نداده بود و این ترکاشوند بود که به شکل غیرواقعی خبر توافق نهایی را رسانه‌ای کرد. طبعا این پست طارمی هم نتوانست آقای گل را از زیر فشارها خارج کند. مردم از او می‌پرسیدند اگر توافق نکرده بود، چرا اخبار مربوط به این قضیه را تکذیب نمی‌کرد؟ جالب‌ترین کامنت زیر این مطلب اما مربوط به حسین هدایتی بود؛ نفر اصلی تیم مذاکره با طارمی که ظاهرا قرار بوده مابه‌التفاوت سقف قرارداد ۹۵۰میلیونی باشگاه پرسپولیس با رقم مشتری‌های خارجی را که چیزی حدود ۴میلیارد تومان می‌شده، به مهاجم بوشهری بپردازد! نکته ویژه کامنت هدایتی این بود که او بعد از گله‌گذاری از بدعهدی طارمی، این بازیکن را به «اطاعت کورکورانه» از کی‌روش متهم کرده بود. هدایتی حتی نوشته بود تصمیم طارمی باعث شده او کلیه مراوداتش را با تیم ملی قطع کند. فارغ از اینکه ادعای هدایتی و برخی دیگر از هواداران پرسپولیس در مورد تاثیر کی‌روش بر تصمیم این دو بازیکن چقدر می‌تواند صحت داشته باشد، باید از مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال سوال کرد ماجرای ادعای هدایتی چیست؟ آیا واقعا تیم ملی این مملکت برای آماده‌سازی محتاج کمک‌های فردی مثل هدایتی است؟ اگر این‌طور باشد که سخت مایه تاسف است. اگر هم این‌طور نباشد فدراسیون وظیفه دارد به سرعت موضوع را تکذیب کند و جواب ادعای هدایتی را بدهد.

بیانیه تیم ملی

به موازات حضور رضاییان و طارمی در لیگ ترکیه، کادرفنی تیم ملی هم به طرز عجیبی تحت فشار قرار گرفته است. در همین راستا خیلی‌ها نگران آن هستند که مسابقات مهم پیش‌رو در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی۲۰۱۸ تحت تاثیر همین اتفاقات قرار بگیرد. بر همین اساس بخش رسانه‌ای تیم ملی هم بیانیه‌ای هشدارآمیز منتشر کرد که در بخشی از آن می‌خوانیم: «۶۰ روز دیگر تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی استارت می‌زند؛ رقابت‌هایی که سرنوشت فوتبال ایران را برای چهار سال آینده رقم خواهد زد اما با شرایطی که به وجود آمده و اظهارنظرهای بعضا بی‌ربطی که انجام می‌گیرد، صدای خرد شدن استخوان‌های منافع ملی به خوبی به گوش می‌رسد. یکی با توهم توطئه هر آنچه در فوتبال ایران اتفاق می‌افتد را به تیم ملی ربط می‌دهد و دیگری که دستش از پست‌های مدیریتی خالی مانده سعی می‌کند با اظهارنظرهای عجیب و به دور از واقعیت و حتی خنده‌دار، همچنان در رسانه‌ها روی بورس باشد.»

پدیده‌ای به نام رضاییان

عبدالصمد ابراهیمی نام وکیل مهدی طارمی است که در دو سال گذشته بسیار در رسانه‌ها مطرح بوده. حتی گفته می‌شود معرفی این بازیکن به علی دایی در ابتدای لیگ چهاردهم نیز با ابتکار ابراهیمی رخ داده است. او کسی بود که طارمی بارها در مصاحبه‌هایش از وی به‌عنوان یک دوست و راهنما قدردانی می‌کرد، اما این‌طور به نظر می‌رسد که در پروسه حضور ناگهانی طارمی در لیگ ترکیه، حتی ابراهیمی هم بازی خورده است. این وکیل تا ساعاتی قبل از عقد قرارداد هم مدعی بود طارمی به ایران برمی‌گردد و پرسپولیسی می‌شود، اما این اتفاق رخ نداد. جالب است که ابراهیمی بعد از وقایع اخیر، بیانیه‌ای در ۲۰بند منتشر کرد و به تفصیل شرح ماوقع را ارائه داد. او در بخشی از مطلب می‌نویسد بعد از حصول توافق کلی بین طارمی و باشگاه پرسپولیس، رامین رضاییان این مهاجم را تحت فشار قرار می‌دهد که حتما به ترکیه بروند، چرا که اگر طارمی از این سفر سر باز می‌زده، کار حضور رضاییان در باشگاه ترکیه‌ای هم به مشکل می‌خورده است. به نظر می‌رسد فضایی که امروز علیه طارمی به وجود آمده، بیش از هر چیز دیگری ناشی از مشاوره‌های رضاییان به اوست؛ یک شریک بزرگ برای تصمیمی جنجالی که بعدها درست یا غلط بودنش ثابت خواهد شد.

داستان شهباززاده

بعد از جنجال‌های اخیر در اردوگاه سرخ‌ها، به نظر می‌رسد اتفاق مشابهی هم در استقلال در شرف وقوع است. بر این اساس ظاهرا سجاد شهباززاده که هنوز یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارد، در شرایطی مشابه با رامین رضاییان تصمیم به فسخ قراردادش با آبی‌ها گرفته تا راهی لیگ ترکیه شود. رسانه‌های کشور همسایه، حتی از توافق شهباززاده با باشگاه آلانیااسپور خبر داده‌اند. از قرار معلوم جذب تعداد زیادی مهاجم نوک مثل قربانی، آرش افشین و کاوه رضایی باعث ناراحتی سجاد شده است. حالا باید دید او هم راه طارمی و رضاییان را می‌رود یا اتفاق دیگری رخ خواهد داد؟