واقعا لیگ یونان؟

گروه ورزش: سرانجام انتظارها به سر رسید و مهدی طارمی تیم فصل آینده‌اش را انتخاب کرد. در شرایطی که از مدت‌ها قبل حرف و حدیث‌های زیادی در مورد مقصد آتی آقای گل لیگ پانزدهم به گوش می‌رسید، دیروز وکیل مهدی طارمی در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های مختلف تایید کرد این بازیکن پیش‌قرارداد پیوستنش به یک باشگاه یونانی را امضا کرده و به زودی به مدت دو سال راهی این کشور خواهد شد. عبدالصمد ابراهیمی البته حاضر به افشای نام این باشگاه نشد، اما همین که بعد از این همه جار و جنجال، اسم یونان به‌عنوان مقصد بعدی طارمی مطرح می‌شود، جای تعجب فراوانی دارد. دیروز عمده هواداران فوتبال در ایران نسبت به این خبر واکنش چندان مثبتی نداشتند. آنها مدعی بودند بعد از یک ماه شنیدن شایعات گوناگون پیرامون آینده طارمی، انتظار می‌رفت او از لیگ معتبرتری سر دربیاورد، اما این اتفاق رخ نداد.

تقابل با مسی و رونالدو چه شد؟

شبی که مهدی طارمی به‌عنوان بهترین بازیکن لیگ پانزدهم میهمان برنامه نود بود، در مورد مقصد بعدی‌اش توضیحاتی ارائه داد. او گفت از تیم‌های زیادی در اروپا پیشنهاد دارد که به زودی یکی از آنها را انتخاب خواهد کرد. زمانی که عادل از طارمی پرسید: «آیا فصل آینده می‌توانیم شاهد رویارویی تو با مسی و رونالدو باشیم؟» مهاجم بوشهری این احتمال را رد نکرد. با این وجود او در نهایت به لیگی رفت که نه‌تنها مسی و رونالدو در آن بازی نمی‌کنند، بلکه تقریبا هیچ ستاره سرشناسی در دنیای فوتبال ندارد. جالب اینجا است که تا همین دو هفته پیش هم مدیربرنامه‌های مهدی از در کار بودن ۵پیشنهاد اروپایی حرف می‌زد، اما حالا باید پرسید سایر پیشنهادهای طارمی از کجاها بوده که او بهترین‌شان را «یونان» دانسته است؟

چهاردهمین لیگ اروپا

ارزیابی کیفی لیگ‌های فوتبال و تهیه جدول براساس آنها کار آسانی نیست، اما زحمت این کار را سایت یوفا کشیده و براساس ملاک‌های کارشناسان اتحادیه فوتبال در اروپا، لیگ‌های قاره سبز را رده‌بندی کرده است. براساس جدولی که هم‌اکنون در سایت یوفا موجود است، لالیگای اسپانیا به‌عنوان بهترین لیگ اروپا شناخته می‌شود و لیگ‌های باشگاهی آلمان، انگلستان، ایتالیا، پرتغال و فرانسه در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. برای یافتن اسم لیگ یونان اما خیلی باید پایین‌تر بیاییم؛ جایی که لیگ این کشور روی پله چهاردهم ایستاده است. بد نیست بدانید کیفیت لیگ یونان حتی از مسابقات باشگاهی بلژیک، سوئیس، اوکراین و ترکیه هم پایین‌تر است، اما حالا دو مهاجم اصلی تیم ملی ما یعنی کریم انصاری‌فر و مهدی طارمی آنجا توپ می‌زنند. تنها نکته نسبتا امیدوارکننده، شاید مربوط به احتمال حضور طارمی در لیگ قهرمانان اروپا باشد؛ جایی که سایت ورزش‌سه مدعی شده مقصد بعدی طارمی یکی از دو تیم المپیاکوس یا پائوک سالونیکا است که سهمیه حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان را به دست آورده‌اند. حالا باید صبر کرد و دید حداقل این بخش از خبر، درست از آب درمی‌آید یا نه؟

شایعه عجیب

در همین حال شنیده می‌شود باشگاه یونانی طرف قرارداد با طارمی متعهد شده د رسال دوم قرارداد طرفین، بازیکن تیم ملی ایران را به یک لیگ معتبر اروپایی ترانسفر کند؛ شایعه عجیب که دیروز در برخی سایت‌ها به چشم می‌خورد اما به راحتی قابل باور نیست.