یک جنجال پیش‌بینی نشده

گروه ورزش: شاید کمتر کسی باور می‌کرد سورپرایز بزرگ نقل‌وانتقالات، بازیکنی مثل محمدحسین کنعانی‌زادگان باشد. با این وجود بازیکن پیشین پرسپولیس که در دو سال گذشته خدمت سربازی‌اش را در ملوان می‌گذرانده، طی اتفاقاتی عجیب و غریب و پیچیده، به یک سوژه جنجالی در فضای فوتبال کشور تبدیل شد؛ طوری که در طول ۴۸ساعت گذشته، یک موج عظیم پیرامون این جوان ۲۱ساله در فضای مجازی به وجود آمده است. داستانی که برای کنعانی‌زادگان پیش آمد، کاملا دور از ذهن بود. در تمام طول دو سال گذشته، خود این بازیکن و پرسپولیسی‌ها فکر می‌کردند هنوز نیم‌فصل از قرارداد طرفین باقی مانده است، اما اخیرا وقتی کنعانی از سازمان لیگ استعلام گرفت، متوجه شد قراردادش با پرسپولیس پیش از پیوستن او به ملوان خاتمه یافته و وی بازیکن آزاد محسوب می‌شود.

به این ترتیب کنعانی که در دو، سه هفته گذشته کلی جواب سر بالا از پرسپولیسی‌ها شنیده بود، ناگهان با مسوولان باشگاه استقلال پای میز مذاکره نشست و به سرعت برای حضور در این تیم به توافق رسید. استقلالی‌ها که خیلی از این خرید خوشحال هستند، در دو روز گذشته حسابی روی ماجرا مانور داده‌اند. شادمانی آنها چند دلیل متفاوت دارد. از یک سو استقلال بعد از رد کردن حنیف عمران‌زاده نیاز به جذب یک مدافع جدید داشت. آنها روی عزت‌الله پورقاز دست گذاشتند، اما این بازیکن به توافق شفاهی‌اش با استقلال خوزستان متعهد باقی ماند و قراردادش با این تیم اهوازی را رسمی کرد. استقلالی‌ها که دست خودشان را در خط دفاعی خالی می‌دیدند، بلافاصله بعد از پی بردن به این نکته که کنعانی آزاد است، با او مذاکره کردند و احتمالا با ارائه پیشنهاد مالی بسیار بهتر از تیم رقیب، این بازیکن را به استخدام درآوردند. از طرف دیگر استقلال با جذب این بازیکن موفق شد پرسپولیس را در آچمز قرار بدهد. سرخپوشان بعد از مازاد اعلام کردن بنگر، نورمحمدی و اومانیا، در حال حاضر به شدت نیاز به جذب مدافعان میانی دارند و در این شرایط گزینه‌ای که آنها از خیلی وقت پیش رویش حساب می‌کردند، به تیم رقیب پیوسته است! از همه اینها که بگذریم، باید گفت استقلال با این خرید موفق شد کمی از تلخی شکستش در زمینه جذب وحید امیری بکاهد.

پرسپولیس شکایت کرد

پرسپولیسی‌ها اما به همین راحتی قصد ندارند این موضوع را رها کنند. شخص برانکو به ماجرای استقلالی شدن کنعانی‌زادگان با بی‌تفاوتی محض واکنش نشان داده و تنها گفته: «او نخواست با ما باشد، پیوستنش به استقلال را تبریک می‌گویم.» با این وجود مسوولان اداری باشگاه که عقیده دارند کنعانی هنوز با آنها قرارداد داشته،‌ رسما از این بازیکن به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرده‌اند. در حال حاضر مسوولان سازمان لیگ روی آزاد بودن کنعانی اصرار دارند، اما در عین حال منتظرند تا اگر باشگاه پرسپولیس مدارک جدیدی در این مورد دارد، آنها را ارائه بدهد.

شماره‌ام پخش شده، فحش می‌خورم!

نقش اول این ماجرا اما از برخوردهایی که با او شده گله دارد. کنعانی‌زادگان در دو سال گذشته بارها با ژست‌های هواداری پرسپولیس عکس انداخته بود و حالا که سر از استقلال درآورده، مورد هجوم سرخ‌ها قرار گرفته است. این بازیکن دیروز در مورد فضایی که تحمل می‌کند، گفت: «متاسفانه در اقدامی ناجوانمردانه شماره من را در شبکه‌های اجتماعی پخش کرده‌‌اند، تماس‌ها و اس‌ام‌اس‌های پر از ناسزا، تهدید و فحاشی زیادی در ۲۴ ساعت اخیر داشته‌ام. متاسفانه این اصول بازی جوانمردانه نیست. امیدوارم هرچه سریع‌تر این حاشیه‌ها راجع به من تمام شود. هرکسی که به من توهین می‌کند اگر تنها ساعتی خود را جای من بگذارد، حتما به من حق می‌دهد.» او اصرار دارد که به‌عنوان یک پرسپولیسی به استقلال نرفته که یاغی لقب بگیرد: «من تنها برای پرسپولیس یک بازی کردم که آن هم سال‌ها پیش بود. اینجا باید بگویم بیشتر از اینکه به‌عنوان یک پرسپولیسی به استقلال آمده‌ام به‌عنوان یک ملوانی آبی‌پوش شدم. در حقیقت من از ملوان به استقلال ترانسفر شدم چراکه قراردادم پیش از آغاز خدمت به اتمام رسیده بود. در ضمن این را هم بگویم که من با تیم پایه‌های استقلال سربندر به فوتبال معرفی شدم.»

شاید باورنکردنی باشد، اما حتی کنعانی‌زادگان هم مدعی است از لیگ قطر پیشنهاد داشته و جواب رد داده! او در ادامه مصاحبه‌اش با ورزش‌سه می‌گوید: «من برای اینکه حسن نیتم را ثابت کنم، ۳ بار به باشگاه پرسپولیس رفتم تا بتوانم به تکلیفم رسیدگی کنم. بار اول به‌رغم قراری که داشتیم کسی نبود، بار دوم آقای ترکاشوند آن‌قدر با من و مدیربرنامه‌ام بد حرف زد که به نتیجه نرسیدیم. او احساس می‌کرد گویا هنوز با همان کنعانی ۳ سال پیش دارد صحبت می‌کند و برای بار سوم هم باز نتوانستیم به نتیجه مشترک برسیم. اگر انتخاب من تنها به خاطر پول بود، باید به قطر می‌رفتم. یک پیشنهاد خیلی خوب داشتم اما ترجیح دادم در ایران باشم چون تیم‌ملی را می‌خواهم. اگر من به استقلال رفتم به خاطر پول نبود. من تنها به‌خاطر کم لطفی مسوولان پرسپولیس و بی‌محلی آنها به سمت استقلال رفتم. آنها هیچ حمایتی از من نکردند و بی‌محلی شدیدی به من کردند، اینها باعث تغییر در آدم‌ها می‌شود.»

یک جنجال پیش‌بینی نشده