وزیر ورزش و جوانان عصر روز دوشنبه اعضای هیات‌مدیره باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را منصوب کرد. بر این اساس اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس متشکل از آقایان جعفر اشرف کاشانی، محمد زادمهر، حمید گرشاسبی و علی‌اکبر طاهری خواهد بود و اعضای هیات‌مدیره استقلال را نیز آقایان سیدکمال تقوی‌نژاد، محمدرضا حسین‌زاده، منصور پورحیدری، مسعود معینی و شهاب جهانیان تشکیل خواهند داد. اما انتخاب اعضای جدید، واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است و در این بین کسانی که نزدیک به وزارت ورزش هستند، نسبت به حرف‌های منتقدان که در چینش جدید دیگر جایی در هیات‌مدیره‌ها ندارند، واکنش نشان داده‌اند.

حمیدرضا گرشاسبی عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درخصوص انتخاب اعضای جدید هیات‌مدیره سرخابی‌ها و در پاسخ به این سوال که چرا در هیات‌مدیره پرسپولیس هیچ تغییری صورت نگرفت و تنها حسین عبدی کنار گذاشته شد، گفت: «این موضوعی نیست که من بخواهم به آن پاسخ بدهم چراکه نصرالله سجادی، معاون وزیر ورزش در امر ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال تصمیم‌گیرنده است وحتی ابلاغ آن را هم دارد و او بهتر می‌تواند در این خصوص پاسخگو باشد. انتخاب اعضای هیات‌مدیره در راستای اجرای سیاست‌های کلان است که وزارت ورزش متولی آن است اما به نوعی ۴ نفر از اعضای هیات‌مدیره در باشگاه پرسپولیس تکرار شدند.» وی دلیل کنار گذاشتن حسین عبدی از هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس را اختلافاتی که با برخی از اعضا داشت، نمی‌داند: «چنین مساله‌ای را تایید نمی‌کنم چراکه موضوع خاصی نبود اما به هر حال انتخاب اعضای هیات‌مدیره از سیاست‌های وزارت ورزش است که باید به آن احترام گذاشت. شاید همین امروز اعلام کنند که گرشاسبی هم در هیات‌مدیره نباشد.»

اما نفر پنجم هیات‌مدیره پرسپولیس تاکنون معرفی نشده است و گمانه‌زنی‌های زیادی در این مورد صورت می‌گیرد. در برخی از رسانه‌ها گفته می‌شود نفرپنجم کسی نیست جز حسین هدایتی. گرشاسبی در این‌خصوص نیز گفت: «انتخاب اعضای هیات‌مدیره از حیطه کاری من خارج است و نصرالله سجادی می‌تواند در این خصوص صحبت کند. تا این لحظه البته بحث خاصی در مورد آقای هدایتی نشده است.» روز دوشنبه عده‌ای از هواداران استقلال با عنوان اینکه وزیر ورزش پرسپولیسی است، مقابل مجلس شورای اسلامی حاضر شدند. قطعا تغییرات اخیر با این اتفاقات هم بی‌ارتباط نبود چراکه نجف‌نژاد رئیس هیات‌مدیره استقلال که به تازگی از راهیابی به مجلس بازمانده اتهاماتی را درمورد متوقف کردن نقل و انتقالات استقلال متوجه وزیر کرد.گرشاسبی هم تلویحا جواب مصاحبه او را می‌دهد: «تا پیش از این می‌گفتند وزیر ورزش ضدفوتبال است و حالا می‌گویند او پرسپولیسی است. این حرف‌ها خوب نیست. وزارت ورزش متولی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است. هرچند که موفقیت‌های آنها به نام دیگران خواهد بود اما تهمت‌ها و توهین‌های آنها به سمت وزارت ورزش است. انصاف نیست یک نفر که منافعش را از دست رفته می‌بیند این جوسازی‌ها را انجام دهد. وزیر ورزش تمام تلاش خودش را برای ساماندهی پرسپولیس و استقلال انجام داده است و دیدید که این دو باشگاه که روزگار خوبی نداشتند در فصل گذشته تا روز آخر برای قهرمانی جنگیدند و قطعا امسال شرایط آنها بهتر هم خواهد شد. این حرف‌ها کار افراد فرصت‌طلب و سودجو است.»

عضو هیات‌مدیره پرسپولیس در مورد وضعیت این باشگاه در فصل نقل و انتقالات نیز گفت: «باید بگویم همه مسوولان باشگاه تلاش می‌کنند تا خواسته‌های برانکو در حد مقدورات انجام شود.خوشبختانه تماشاگران ما فهیم و باشعور هستند و از وضعیت باشگاه و یارگیری‌ها اعلام رضایت می‌کنند. ما هم امیدواریم که پرسپولیس ابتدا خوب بازی کند و در مرحله بعد نتیجه خوبی بگیرد. امیدواریم که بازیکنان با همه وجود وارد بازی‌ها شوند. پیش از این بحث واگذاری به بخش خصوصی در میان بود اما پرسپولیس مجددا در اختیار وزارت ورزش قرار گرفته است و دیدید که اعضای هیات‌مدیره جدید انتخاب شدند. قطعا با تشکیل جلسه هیات‌مدیره حکم مدیرعاملی هم صادر خواهد شد وبه احتمال خیلی زیاد حکم را به نام طاهری صادر خواهیم کرد چراکه عملکرد او تا اینجا مثبت بوده است.»

هفته آینده مدیرعامل استقلال انتخاب می‌شود

قرار است هفته‌ آینده نخستین جلسه هیات‌مدیره باشگاه استقلال با ترکیب جدید برگزار شود. مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ین موضوع جلسه هفته‌ آینده انتخاب مدیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عامل باشگاه استقلال خواهد بود.در حالی که بهرام افشارزاده، سرپرستی باشگاه استقلال را بر عهده داشت و یکی از اعضای هیات‌مدیره این باشگاه نیز بود، در انتصاب جدید وزیر ورزش و جوانان نامی از افشارزاده دیده نمی‌شود که این می‌تواند به معنای پایان دوران مدیریت این مدیر با سابقه در فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل باشد. البته قرار است افشارزاده تا انتخاب مدیرعامل جدید وظایف خود را پیش ببرد.