برانکو ایوانکوویچ پس از بازگشت به تهران وبرگزاری دومین جلسه تمرینی سرخپوشان برای آماده‌سازی حضور در فصل پیش‌رو، در اولین نشست خبری خود حاضر شد تا پاسخگوی رسانه‌ها باشد.

مهلت برانکو به مسوولان پرسپولیس

او دیگر از دست رفتن فرصت را نمی‌پذیرد و برای باشگاه هم ضرب‌الاجل تعیین کرده تا زودترتیم را تکمیل کرده و تحویل او دهند: «تیم‌مان هنوز تکمیل نشده است و خیلی از نفرات به جمع ما اضافه نشده‌اند. از باشگاه خواسته‌ام که هرچه زودتر بازیکنان تکمیل شوند. به مسوولان باشگاه مهلت ۲۴ ساعته داده‌ام که تیم را تکمیل کنند. از لیست شش نفره بازیکنان لیگ برتری‌مان چهار بازیکن را گرفته‌ایم و چند بازیکن جوان هم اضافه خواهند شد. فهرست بازیکنان جوان هم تا یک هفته و نهایتا ۱۰‌روز آینده تکمیل خواهد شد.»

ماجرای عالیشاه

یکی از ابهامات بزرگ این روزهای پرسپولیس ماندن یا نماندن عالیشاه در تیم است.برانکو اما راه را برای او بازمی‌گذارد: «بازیکنان جدیدی که جذب کردیم علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، وحید امیری، ساسان انصاری، احسان علوان‌زاده و ابوالفضل درویش‌وند هستند که درویش‌وند به جای قدیمی‌پور آمده و دروازه‌بان تیم جوانان است. امیدوارم که امید عالیشاه و کمندانی هم کارشان با باشگاه تمام شود. ما همچنین سه جای خالی برای بازیکنان خارجی داریم. تمایل داریم عالیشاه هم در پرسپولیس بماند و خواهان این هستم تا ۲۴ ساعت آینده قراردادش تمدید شود. اگر او دوست نداشت بماند، بازیکن دیگری می‌گیریم. جذب بازیکن جدید هم به توافق دو باشگاه بازمی‌گردد. ما برای جای خالی طارمی هم فکر کرده‌ایم و بازیکن خارجی مدنظر داریم. البته ابتدا نیت‌مان جذب بازیکن داخلی است و بعد به‌دنبال بازیکن خارجی می‌رویم. »

غایبان تمرین جریمه می‌شوند

به‌نظر می‌رسد اولین چالش جدی سرمربی پرسپولیس با سرمربی تیم ملی در پیش است. درحالی که کی‌روش بازیکنان ملی پوش را از حضور در تمرینات باشگاه‌شان منع کرده، برانکو آنها را تهدید می‌کند درصورت عدم حضور درتمرینات تیمش جریمه خواهند کرد. برانکو درخصوص اینکه آیا از بازیکنان ملی‌پوش که در تمرینات حضور ندارند ناراحت است یا نه، گفت: «هرکسی در تمرینات غیبت کند، جریمه خواهد شد.» وی در واکنش به این مساله که این موضوع دستور کی‌روش بوده است، متذکر شد که: «شما می‌دانید که آنها از چه کسی حقوق می‌گیرند؟ بازیکنان از باشگاه حقوق می‌گیرند و موظف هستند خودشان را در تمرینات به ما معرفی کرده و بعد ما تصمیم بگیریم که چه کار کنند.»

قول قهرمانی نمی‌دهم

سرمربی پرسپولیس قول قهرمانی نمی‌دهد اما اطمینان می‌دهد تمام تلاشش را برای موفقیت انجام می‌دهد: «هدف ما حضور قدرتمند در هر سه جام است و با حداکثر توان‌مان در مسابقات شرکت می‌کنیم تا بهترین نتایج را در هر سه جام بگیریم. اگر بخواهم قول بدهم، در هر زمینه‌ای می‌توانم قول بدهم، اما تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا موفق شویم. اتفاقاتی که می‌افتد، اتفاقات فوتبالی است و کسی نمی‌تواند قولی بدهد. ما این را می‌دانیم که هواداران چقدر از ما انتظار دارند و به این امر واقف هستیم. ما می‌خواهیم رضایتمندی و شادی را به هواداران هدیه بدهیم.»

لیست 15 نفره برانکو برای نقل‌وانتقالات

این مربی کروات در واکنش به طرح این موضوع که برخی از بازیکنان موردنظرش جذب نشده‌اند، گفت: ما در لیست‌مان ۱۵ بازیکن داریم که فقط شش نفر را می‌توانیم بگیریم. بعضی از بازیکنان را نمی‌توان جذب کرد چون یا قرارداد دارند یا دل‌شان با تیم دیگری است. بعضی بازیکنان هم دنبال مطرح کردن خود بوده یا می‌خواهند لژیونر شوند و به خارج از کشور بروند. با تمام این شرایط ما ۱۵ بازیکن در لیست‌مان داریم، اما آیا شما فکر می‌کنید که بازیکنان فعلی کیفیت لازم را ندارند؟ تکرار می‌کنم که ما در لیست‌مان ۱۵ نفر داشتیم و همه بازیکنان را می‌خواستیم.

واکنش به حضور در پلی‌آف

شایعه کاهش سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان سرزبان‌ها افتاد و این به معنی حضور پرسپولیس در پلی‌آف آسیاست.اتفاقی که برانکو نمی‌تواند نقشی در آن بازی کند: «این مساله‌ای است که در آن کاری از دست ما ساخته نیست. اگر مجبور شویم در پلی‌آف بازی کنیم این کار را انجام خواهیم داد. من نمی‌دانم این تصمیم فقط حدس و گمان است یا تصمیمی قطعی گرفته‌اند.»

نگران نباشید، کاپیتان داریم!

وی درباره اینکه پرسپولیس با از دست دادن علیرضا نورمحمدی، محسن بنگر و مهرداد کفشگری کاپیتان‌های خود را از دست داده است و با این شرایط چه بازیکنی فصل آینده کاپیتان خواهد بود، تصریح کرد:«کاپیتان داریم، شما نگران نباشید. ابتدا اجازه بدهید تیم را ببندیم و مطمئنا بازیکن مثبت داریم که کاپیتان تیم شود.»

وضعیت نامشخص ماریچ

سرمربی پرسپولیس درخصوص آخرین وضعیت لوکا ماریچ، مایکل اومانیا و جری بنگستون که از این تیم جدا شده‌اند و اینکه گفته می‌شود برانکو اعتقادی به بازیکنان آفریقایی و آمریکایی نداشته و فقط بازیکن اروپایی می‌خواهد، اظهار کرد:« از الان بگویم من فقط بازیکن خوب می‌خواهم. ملیت بازیکن برای من فرقی ندارد و فقط می‌خواهم بازیکنان و شخصیت‌شان خوب باشد و طبیعتا بتوانند به پرسپولیس کمک کنند. اینکه از هندوراس، برزیل یا کرواسی باشد، فرقی نمی‌کند. کارلوس سانتوس، مدافع برزیلی با من در چین و عربستان و زاگرب بود. از بین بازیکنانی هم که نام بردید مایکل اومانیا و بنگستون قطعا با ما نخواهند بود، اما وضعیت ماریچ نامشخص است.»