«گلدمن ساکس» یک کمپانی بزرگ چند ملیتی در بخش خدمات مشاوره مالی و بانکی در آمریکا است. تا به حال بسیاری از پیش‌بینی‌های گلدمن ساکس درست از آب درآمده‌اند. با گذشت زمان و به واقعیت پیوستن اکثر‌ پیش‌بینی‌های این موسسه، گلدمن ساکس اعتبار بیشتری در میان تحلیلگران اقتصادی پیدا کرد. حالا کمپانی مزبور در اقدامی متفاوت رو به پیش‌بینی مسابقات فوتبال آورده و در مورد اتفاقات یورو۲۰۱۶ گمانه‌زنی‌هایی کرده است. گویا این اقتصاددانان آنقدر از روش‌های پیش‌بینی برای متغیرهای اقتصادی استفاده کرده‌اند که توانایی پیش‌بینی مسابقات یورو به کمک مدل‌های کلان‌سنجی را در خود دیده‌اند.نکات محوری در پیش‌بینی یورو توسط گلدمن ساکس به این شرح است:

۱- در این تحقیق برای بررسی تفاوت قدرت و عملکرد تیم‌ها از نظام رتبه بندی Elo که یک سیستم شناخته شده برای نمره‌دهی و رتبه‌بندی شطرنج‌بازان است، استفاده شده که در آن نتایج اخیر تیم‌ها لحاظ شده است.

۲- تعداد گل‌های زده و خورده هر تیم در ۱۰ بازی اخیر در نظر گرفته شده است.

۳- امتیاز میزبانی مورد توجه قرار گرفته است.

۴- عملکرد تیم در دوره‌های قبلی یورو ارزیابی شده است.

براساس این داده‌ها و طبق پیش‌بینی تیم تحقیقاتی گلدمن ساکس، فرانسه میزبان مسابقات شانس ۲۳ درصدی برای قهرمان شدن دارد. همچنین آلمان با ۱۹درصد دومین شانس قهرمانی و اسپانیا با ۱۳ درصد شانس سوم قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ است. اگرچه شانس آلمان در سیستم رتبه بندی Elo بیشتر از سایرین است، اما با در نظر گرفتن امتیاز میزبانی برای فرانسه، این کشور از بیشترین شانس برای قهرمانی برخوردار خواهد شد. البته پیش‌بینی تازه گلدمن ساکس بیش از همه برای انگلیسی‌ها شگفت‌آور است چون آنها تنها با ۱۱ درصد شانس در رده چهارم شانس‌های قهرمانی قرار دارند. اگر این پیش‌بینی‌ها محقق شود، انگلیس در مرحله یک‌هشتم نهایی رومانی را شکست خواهد داد و پس از برد برابر پرتغال در یک چهارم نهایی به سد بزرگ اسپانیا در نیمه‌نهایی برخورد می‌کند و خداحافظی تلخی با جام پانزدهم خواهد داشت. از سوی دیگر آلمان‌ها نیز در نیمه‌نهایی مغلوب فرانسه شده و میزبان با شکست اسپانیا قهرمان جام خواهد شد.