راه قهرمانی از تبریز می‌گذرد

سه تیم بالای جدول در امتیاز ۵۱ با یکدیگر برابر هستند و این برای لیگی که فقط دو بازی دیگر تمام می‌شود یعنی هربازی حکم مرگ و زندگی دارد. این هفته مسیرقهرمانی از تبریز می‌گذرد چراکه سرخابی‌ها مقابل دو تیم این شهر قرارخواهند گرفت.

استقلال ــ تراکتورسازی تبریز

امیر قلعه‌نویی و استقلال یک بار دیگر به هم رسیدند. این بار شرایط با دفعات قبل بسیار متفاوت است و تا حدی سرنوشت قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت در دستان قلعه‌نویی و شاگردانش است. استقلال پس از بازگشت دوباره به صدر جدول با یک روحیه عالی به مصاف تراکتورسازی خواهد آمد و شاگردان مظلومی خوب می‌دانند کوچک‌ترین لغزش در این بازی شاید به‌قیمت از دست دادن قهرمانی تمام شود. در طرف مقابل تیم تبریزی بعد از صعود مقتدرانه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حالا در لیگ به‌دنبال کسب مقام چهارمی است تا شاید با قهرمانی استقلال در جام حذفی بتواند سهمیه حضور در دوره بعد لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست بیاورد. جدا از این موارد دیدار استقلال و تراکتورسازی برای قلعه‌نویی یک دیدار حیثیتی نیز به حساب می‌آید. در بین بازیکنان و نیمکت‌نشینان استقلال هستند نفراتی که اصلا رابطه خوبی با قلعه‌نویی ندارند و بدون تردید این موضوع بر حساسیت این مسابقه تاثیر زیادی می‌گذارد، ضمن اینکه قلعه‌نویی نیز انگیزه زیادی دارد تا به منتقدان استقلالی خود ثابت کند که فصل قبل به او کم‌لطفی شد و این شایستگی را دارد که بار دیگر هدایت این تیم را به‌عهده بگیرد. مجادله اصلی قبل از مسابقه بر سر تعداد تماشاگرانی بود که استقلالی‌ها اجازه می‌دادند برای حمایت از تراکتور به ورزشگاه بیایند؛ جدلی که ظاهرا با توافق بر سر ۱۵ درصد ظرفیت پایان یافت.

گسترش فولاد تبریز ــ پرسپولیس

پرسپولیس بعد از سال‌ها این شرایط را با سرمربی کروات خود پیدا کرده که بار دیگر قهرمان لیگ شود. این تیم تا قبل از هفته بیست‌وهشتم به‌خاطر چند برد پیاپی از جمله برتری در دربی ۸۲، شانس اول قهرمانی لیگ بود، اما یک شکست تلخ و بی‌موقع باعث سقوط این تیم به رده سوم جدول شد تا هوادارانش بیش از هر زمان دیگری حسرت بخورند. پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی چاره‌ای جز کسب سه امتیاز از بازی سخت خود مقابل گسترش ندارد. بر ‌خلاف پرسپولیس سه امتیاز این دیدار برای گسترش فولاد چندان مهم نیست چرا که این تیم شانسی برای قرار گرفتن در بین چهار تیم اول جدول ندارد. در حقیقت هرچقدر که پرسپولیسی‌ها برای کسب سه امتیاز بازی پیش‌روی‌شان استرس دارند، حریف آنها در کمال آرامش در میدان حاضر خواهد شد. برگزاری این بازی حساس در ورزشگاه یادگار امام(ره) اصلا به مذاق تیم تبریزی خوش نیامده است، اما پرسپولیسی‌ها امیدوارند با حمایت هواداران‌شان در تبریز و شهرهای اطراف آن، در این ورزشگاه غریبه نباشند.

پدیده خراسان - استقلال خوزستان

هواداران استقلال و پرسپولیس این هفته نیم‌نگاهی هم به بازی پدیده - استقلال خوزستان دارند، جایی که شاگردان عبدالله‌ ویسی در صورت کسب پیروزی و توقف سرخابی‌ها مقابل حریفان تبریزی‌شان، می‌توانند با کمال آرامش و به‌تنهایی به صدر جدول برسند. مسوولان باشگاه پدیده در آستانه این دیدار تصمیم به تمدید قرارداد رضا مهاجری گرفتند تا به‌نوعی به سرمربی و بازیکنان تیم‌شان انگیزه ببخشند. بدون تردید شاگردان مهاجری برای ماندن در تیم‌شان باید در بازی‌های آینده عملکرد خوبی داشته باشند و این موضوع کار ویسی و شاگردانش را سخت خواهد کرد.برنامه بازی‌های هفته بیست‌‌ونهم لیگ به‌شرح زیر است:

یکشنبه -19 اردیبهشت ساعت 18

استقلال.......................... تراکتورسازی تبریز

گسترش فولاد تبریز................... پرسپولیس

پدیده خراسان................ استقلال خوزستان

صبای قم.............................. ملوان بندرانزلی

نفت تهران.............................فولاد خوزستان

راه‌آهن .................................سپاهان اصفهان

ذوب‌آهن اصفهان.............. سیاه‌جامگان مشهد

استقلال اهواز ........................................سایپا