شاید خوش‌بین‌ترین هوادار تراکتورسازی هم تصور نمی‌کرد که تیم محبوبش علاوه بر اینکه صعودش را قطعی کرده باشد، در دیدار آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای بازی تشریفاتی به میدان برود. تراکتورسازی با هدایت امیر قلعه‌نویی برای نخستین بار در تاریخ باشگاه تراکتورسازی، به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرده و به‌عنوان تیم نخست باید برای بازی برگشت مقابل نماینده عربستان به میدان برود. با رای AFC دیدار نمایندگان ایران و عربستان باید در کشور ثالث برگزار شود و با توجه به میزبانی تراکتورسازی در دیدار برگشت، این بار بازی در عمان برگزار خواهد شد. در دیدار رفت که در قطر برگزار شد، شاگردان قلعه‌نویی با سه گل نماینده عربستان را شکست دادند و با اقتدار در صدر جدول قرار گرفته و به‌عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شدند. برای الهلالی‌ها این بازی اما اهمیت زیادی دارد؛ چراکه با شکست تراکتورسازی به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد خواهند شد.

پس از پایان بازی رفت، سرمربی الهلال در اظهار نظر عجیبی اعلام کرد تیم دوم خود را به مصاف نماینده ایران به زمین فرستاده است. این اظهارات در حالی از سوی سرمربی الهلال مطرح شد که نماینده عربستان برای صعود نیاز به سه امتیاز بازی داشت. اکنون نوبت قلعه‌نویی است که تیمش را برای اینکه در بازی‌های لیگ برتر خسته نباشند، با ترکیبی از بازیکنان ثابت و ذخیره به مصاف الهلال بفرستد. با توجه به اینکه، با شکست تراکتورسازی تغییری در جایگاه نماینده ایران ایجاد نمی‌شود، تنها انگیزه شاگردان قلعه‌نویی برتری دوباره برابر نماینده عربستان در دیداری حیثیتی است تا رفت و برگشت مقابل تیم الهلال به برتری رسیده باشند. اما متوجه باشید که نگاه قلعه‌نویی به لیگ برتر ایران است، جایی که یکشنبه هفته آینده باید تیمش را آماده دیدار با استقلال تیم پیشین خود کند. تراکتورسازی شانس گرفتن سهمیه آسیا را دارد قلعه‌نویی تلویحا اعلام کرده که در این دیدار به برخی از شاگردانش استراحت می‌دهد. نکته عجیب در اردوی تراکتور اینکه فرزاد حاتمی بهترین گلزن این هفته‌های تراکتور با دلیلی عجیب از سفر به عمان بازماند. او در توضیح این اتفاق به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «شماره گذرنامه‌ای که در روادید من درج شده بود با شماره گذرنامه واقعی من فرق داشت و این بدشانسی عجیب باعث شد که به عمان نروم. مسوولان باشگاه در حال برطرف کردن این مشکل هستند تا شاید در آخرین لحظه بتوانم راهی عمان شوم، ولی هنوز چیزی قطعی نیست.»

مربیان چه گفتند

اما بشنوید از سرمربیان دو تیم. سرمربی الهلال عربستان در نشست مطبوعاتی پیش از بازی تیمش مقابل تراکتورسازی گفت: «بازی سختی پیش روی ما است. می‌خواهیم ضمن ارائه یک بازی خوب، شکست دور رفت را جبران کنیم. ما باید تلاش خود را بیشتر کنیم تا به روند رو به رشد خود برگردیم. بازیکنانم می‌جنگند تا به پیروزی برسند. این بازی تنها شانس‌مان است و باید در آن به برتری برسیم. البته می‌دانیم که کار بسیار سختی داریم ولی برای صعود به این سه امتیاز احتیاج داریم.» امیر قلعه‌نویی هم به دنبال استفاده دوباره از نقطه ضعف این تیم است: «الهلال نقاط ضعفی دارد که در بازی اول از آنها استفاده کردیم. در بازی امروز هم باید این مساله را بارها تکرار کنیم تا به هدفمان برسیم. باز هم تاکید می‌کنم این بازی برای ما از نظر امتیازی مهم نیست اما برای سایر تیم‌ها اهمیت دارد به همین خاطر برای شرافت فوتبال باید با تمام وجود بازی کنیم. در این ۳-۲ روز به بازیکنان جایگزین گفتم باید با همه وجود بازی کنیم.» وی در پاسخ به سوال در مورد اینکه آیا میزبانی در کشور ثالث اتفاقی عجیب نیست، اظهار کرد: «در سوال خود جوابتان را هم دادید.

این مساله یک نقطه ضعف برای کنفدراسیون فوتبال آسیا است. آنها از حضور ۱۰۰ هزار نفر در ورزشگاه جلوگیری کردند. در تبریز بیش از ۵۰ هزار نفر به ورزشگاه می‌آمدند. عکس بازی برگشت پلی اف را برایتان می‌فرستم تا ببینید چقدر هوادار به ورزشگاه آمده است. فوتبال، مکانی برای رخ دادن اتفاقات قشنگ و زیبا است. در لیگ قهرمانان اروپا اتلتیکو مادرید و بارسلونا بازی کردند. اتلتیکو با اشتباه داور بالا رفت اما همه از دیدن بازی لذت بردند. این تصمیم نقطه تاریک AFC بود. آنها باید کمک می‌کردند تا با رفت و آمدهای فوتبال بین دو کشور، تنش‌ها کم شود. آنها راهی را رفتند که سعودی‌ها می‌خواستند شاید در آینده تعدادی از کشورهای دیگر هم بگویند که ما فلان جا نمی‌رویم. ما در دو بازی میهمان هستیم از شما به خاطر پرسیدن این سوال تشکر می‌کنم. دوست ندارم در مورد مسائل سیاسی حرف بزنم چرا که برای فوتبال اینجا آمدیم. شعار فیفا جدایی سیاست از ورزش است و AFC هم این را می‌گوید اما خودشان خلاف این شعار عمل کردند. افتخارمان این است که جزو امن‌ترین کشورهای دنیا هستیم. تیم‌های زیادی در ایران میهمان هستند و حتی از حریفان خود در کشور ما میزبانی می‌کنند.»