ماجرا از یک پیام پرمهر آغاز شد. پرویز پرستویی ستاره سینمای ایران با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش به حمایت از حمید سوریان پرداخت.ستاره کشتی ایران که این روزها به شدت برای گرفتن سهمیه المپیک و جبران شکست‌های اخیرتحت فشار است و در دو مرحله قبلی در کسب سهمیه حضور در المپیک ناکام بوده‌، این‌بار در مسابقات ترکیه باید آخرین شانس خود را امتحان کند.

پرویز پرستویی در صفحه شخصی اش نوشت: پهلوان حمید، حمید سوریان، مرد هفت مداله‌ جهان و المپیک، مجبوری گوش کنی، حتی اگر برای نشنیدن بی‌مهری‌ها گوش‌هایت را موم اندود کرده باشی! پهلوان تو نمی‌توانی ببازی! خواهی دید! استانبول زیر گام‌هایت خواهد لرزید... تشک کشتی سجاده‌ات خواهد شد و آن خاک سجده‌گاهت... دستت با افتخار بالا خواهد رفت و نگاه غیرتمندت با سپاس به آسمان خدای‌‌مان دوخته خواهد شد... وزن کم کرده‌ای پهلوان؟ رقیبت چنین است و چنان؟ می‌خواهی گول مان بزنی؟ که باور کنیم تو نمی‌توانی؟ خب ما باور نمی‌کنیم! مگر می‌شود؟ مگر می‌توانی بار دیگر مثل بارها بار قبل، ندرخشی؟ مگر دست توست؟ یک ایران چشم بر قامت در هم تنیده با غیرت و شهامتت دوخته‌اند... مگر می‌توانی چشم بر ما ببندی؟ وی در ادامه نوشته: پهلوان حمید، حمید سوریان، مرد هفت مداله‌ المپیک و جهان، مجبوری ببینی! حتی اگر برای ندیدن بی‌مهری‌ها، چشمانت را نقره داغ کرده باشی! وضو بساز پهلوان... من که باشم که غیرتت را به تو یادآور شوم؟! یک ایران چشم بر تو دوخته‌اند و گوش به برخاستن سرود افتخار تو سپرده‌اند. من که باشم که از تو درخواست کنم؟

اما حمید سوریان هم درحد یکی دو جمله نسبت به این متن زیبا واکنش نشان داد و اطمینان داد که با تمام توان خود برای گرفتن سهمیه المپیک در آخرین فرصتش تلاش خواهد کرد. سوریان به خبرگزاری فارس گفت:« استاد پرستویی بزرگی کرد که چنین پستی گذاشته و از ایشان تشکر می‌کنم. تمام تمرکزم در روزهای باقی‌مانده کسب سهمیه است و امیدوارم شرمنده مردم نشوم و روسفید باشم. شرایط سختی را در این مدت با چند بار وزن کم کردن تحمل کردم، اما عرق به کشتی و مردمی که همیشه به من لطف داشته‌اند و همچنین بزرگانی مانند استاد پرستویی و سایر دوستان باعث شده انگیزه‌ام دو چندان شود و همه تلاشم را می‌کنم با دست پر به ایران بازگردم.اکنون نمی‌توانم بیش از این صحبت کنم و ان‌شاءالله با کسب سهمیه روحیه تیم نیز برای حضور در المپیک بیشتر شود.»