بعد از اتفاقاتی که در ورزشگاه تختی اهواز و در جریان دیدار استقلال اهواز با پرسپولیس رخ داد، پرسپولیسی‌ها اعلام کردند بازی این تیم مقابل گسترش فولاد در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار شود که این مساله با مخالفت باشگاه گسترش فولاد همراه شد. اما سرانجام پس از بحث‌های فراوان برای انتخاب ورزشگاه گسترش فولاد برای میزبانی از پرسپولیس سازمان لیگ حکم به انجام بازی در یادگار امام داد، اما این انتخاب موجی از انتقادها را در پی داشت. مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز از انتقال دیدار تیمش از ورزشگاه خانگی این تیم به ورزشگاه یادگار امام تبریز به شدت گله کرد.

به گزارش سایت باشگاه گسترش فولاد، غلامرضا سمندر در این خصوص گفت: «ما این تصمیم را اجحافی دیگر در حقوق قانونی‌مان می‌دانیم و واقعیت امر این است که زبان‌مان از توصیف شرایط و آنچه بر ما روا داشته شده قاصر است. واقعا خسته شده ایم و نمی‌دانیم تا چه حد باید تاوان ورود به عرصه ورزش را بپردازیم و همواره دنبال احقاق حقوق مسلم‌مان هستیم، تداوم چنین وضعیتی واقعا توان فرساست. متاسفانه شرایط را به جایی رسانده‌اند که برای استفاده از حقوق بر حق‌مان نیز باید با چالش روبه‌رو شده و وادار به تنش شویم. مسائل مختلفی در سال‌های گذشته برای‌مان پیش آمده و بی‌عدالتی‌های زیادی بر ما گذشته که مطمئنیم هیچ مجموعه دولتی و خصوصی تحمل ماندن در این شرایط را ندارد. »

پرسپولیس که در تبریز تماشاگر ندارد!

اما در این میان اظهارنظر رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی درباره این بازی و پرسپولیسی‌ها هم جالب است. جواد ششگلانی در گفت‌وگو با کاپ، درباره محل برگزاری دیدار پرسپولیس در تبریز مقابل گسترش اظهار کرد: «در طول سال‌هایی که نمایندگان تبریز به لیگ برتر آمده‌اند ما هیچ زمان تماشاگری از پرسپولیس یا استقلال در ورزشگاه‌هایمان ندیدیم. اگر پرسپولیسی‌ها تماشاگری برای این بازی داشته باشند حتما کتبا آن را به ما اعلام می‌کنند یا سازمان لیگ خبرش را به ما می‌دهد. اگر چنین موضوعی اعلام شود که هواداران پرسپولیس به تبریز می‌آیند ما یک تدبیر می‌کنیم اگر هم ببینیم هواداری به تبریز نمی‌آید تدبیر دیگری خواهیم اندیشید. ولی در مجموع بنیان دیزل مشکلی برای میزبانی نداشت.»

بهروان: بنیان دیزل نور کافی ندارد

امامسوول کمیته مسابقات لیگ برتر از این تصمیم حمایت می‌کند و دلایلش را ارائه داده است. غلامرضا بهروان می‌گوید: «با توجه به اینکه استقبال تماشاچیان از این مسابقه زیاد است، ما باید بازی را در یادگار برگزار کنیم. ورزشگاه گسترش فولاد ورزشگاه بسیار شیکی است، چمن بسیار خوبی دارد و امکاناتش فوق‌العاده است، اما ضعف این ورزشگاه نور کمش است. مطمئن باشید اگر هوا در تبریز ابری باشد، برگزاری بازی ریسک بالایی دارد و بهتر است بازی در یادگار امام برگزار شود.»

استقلال وسط دعوا آمد!

اما در این میان باشگاه استقلال هم که درکورس قهرمانی با پرسپولیس است دیروز طی نامه‌ای اعتراض خود را نسبت به تغییر محل برگزاری دیدار پرسپولیس مقابل گسترش فولاد اعلام کرد. نصرالله عبداللهی مشاورارشد افشار‌زاده با تایید این خبر به کاپ گفت: «همان‌طور که ما در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد به میدان رفتیم پرسپولیسی‌ها هم باید در دیدار مقابل گسترش در همین ورزشگاه بازی کنند. از سازمان لیگ می‌خواهیم این بازی را در ورزشگاه اختصاصی گسترش برگزار کند تا حق تیمی پایمال نشود.»