پرسپولیسی‌ها اعتقاد دارند که صحنه گل اول نفت‌ آفسایده بوده و حتی فریدون اصفهانیان هم آن را تایید کرد اما غمزه، کمک داور آن بازی جنجالی سر تصمیم خود باقی مانده است.

او به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «هیچ مشکلی برای صحبت کردن در مورد این صحنه ندارم. شب گذشته فریدون اصفهانیان از من سوال کرد که اگر بازی دیگری به من بدهد و چنین صحنه‌ای دوباره تکرار شود باز هم آفساید اعلام می‌کنم یا خیر. من هم پاسخ دادم صد بار دیگر چنین صحنه‌ای تکرار شود، باز هم تصمیم به ادامه بازی خواهم داد. سالی دو مرتبه در کلاس‌‌های داوری شرکت می‌کنیم و مدرسان فیفا بارها درباره چنین صحنه‌هایی بحث می‌کنند. خسروی هم در صحبت‌هایش بارها اعلام کرده بود که این صحنه‌ها را ادامه دهید. برای اینکه بازی هیجان داشته باشد، توصیه می‌کنند بازی ادامه داشته باشد. اگر چنین صحنه‌ای را آفساید می‌گرفتم خودم را نمی‌بخشیدم. همه داوران و کارشناسان به‌خاطر تصمیمی که گرفتم، به من تبریک گفتند. به کار خودم ایمان دارم و می‌دانم تصمیمم درست بوده است.» او قبول دارد که بازیکن نفت یک نیم تنه از بازیکنان پرسپولیس جلو بود اما: «یک نیم تنه جلو بود، اما طبق صحبت‌های مدرس فیفا از سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بهتر است بازی ادامه پیدا کند. ۷۰ درصد آقایانی که مدعی شدند این صحنه آفساید بوده است، عینک می‌زنند! چطور آقایانی که عینک می‌زنند، می‌توانند از تلویزیون صحنه را تشخیص دهند؟ قصدم توهین نیست، اما یکسری افراد با کمیته داوران مشکل دارند و هر صحبتی را مطرح می‌کنند.»

او ظرفیت ندارد

در عین حال اما سخنان عجیب غمزه با واکنش تند تنی چند از کارشناسان همراه شده است. مثلا محمد فنایی که تجربه کمک داوری در فینال جام‌جهانی را هم دارد، در این مورد به «ایلنا» گفته است: «من احساس می‌کنم که این روحیات خود او نیست و این حرف‌ها را به دلیل فشاری که در این چند وقت تحمل کرده به زبان آورده است. یک داور باید یاد بگیرد که اصلا مصاحبه نکند و صحبت کردن درخصوص داوری بازی را باید بر عهده مسوولان کمیته داوران و دپارتمان داوری بگذارد. ضمن اینکه اگر ایشان چنین حرفی در این خصوص زده باشد باید گفت تنها نشان داده است که ظرفیت قضاوت کردن را ندارد. کارشناسان داوری اگر حرفی می‌زنند تنها از سر دلسوزی است و هیچ قصد یا دشمنی با کسی ندارند که بخواهند بگویند داور در یک صحنه اشتباه کرده است و به همین دلیل من به ایشان توصیه می‌کنم که بیشتر از این به این صحبت‌ها ادامه ندهد.» غمزه البته در بخشی از مصاحبه‌اش، اتهاماتی را هم متوجه خسروی کرده و گفته بود او به دلیل یک اختلاف شخصی به انتقاد از وی می‌پردازد. خسروی که سفت و سخت عقیده دارد کمک داور بازی پرسپولیس و نفت اشتباه کرده، در واکنش به اتهام‌زنی این داور به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «از اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی، حجت‌الاسلام علیرضا علیپور رئیس کمیته صیانت از سلامت لیگ و محمدحسین حمیسی مدیر حراست فدراسیون فوتبال می‌خواهم به این مساله ورود کنند و اظهارات یک کمک داور فعال (غمزه) را بررسی کنند. دو هفته حساس در پیش داریم و زدن این حرف‌ها در داوری اختلاف ایجاد می‌کند. ما فقط بحث فنی کردیم و ممکن است اشتباه کنیم، اما به خودمان اجازه نمی‌دهیم به مسائل شخصی داوران ورود کنیم. از آقای اصفهانیان و عنایت می‌خواهم به این بحث غیراخلاقی وارد شوند و با کمک‌داوری که چنین بی‌حرمتی کرده است، برخورد کنند. از غمزه هم می‌خواهم به خاطر تهمت‌هایی که زده است، مدارکش را به کمیته انضباطی و حراست فدراسیون فوتبال ارائه کند.»