آژیر قرمز در اردوگاه آبی - ۳۰ فروردین ۹۵

گروه ورزش: چنان که انتظار می‌رفت باخت سنگین استقلال در دربی۸۲ خیلی زود تبعات خودش را نشان داد. آبی‌پوشان که با تعطیل کردن تمرین روز شنبه برای آرام شدن فضا کمی زمان خریده بودند، روز یکشنبه ناچار به حضور در محل تمرینات شدند که این مساله حاشیه‌های عجیب و فراوانی را به همراه آورد. دیروز زمین شماره ۲ ورزشگاه آزادی از ساعتی پیش از شروع تمرین به محل تجمع لیدرها و هواداران ناراضی و خشمگین تبدیل شده بود. آنها انتظار بازیکنان و اعضای کادرفنی و سرپرستی را می‌کشیدند تا ناراحتی‌شان را انتقال بدهند؛ آنچه در نهایت به شکل تند و زننده‌ای رخ داد.

فرار بزرگ فرزاد

یکی از قربانیان اصلی خشم دیروز بوقچی‌های استقلال، فرزاد مجیدی بود. برادر فرهاد که ابتدای فصل به‌عنوان آنالیزور معرفی شد و بعدا به دستیاری مظلومی ارتقا یافت، این اواخر در پی بیماری منصور پورحیدری وظایف مربوط به سرپرستی را بر عهده گرفت. کلا نوع نقش‌آفرینی فرزاد مجیدی در استقلال طوری بوده که انتقادات زیادی را علیه وی به همراه آورده است. در همین راستا او دیروز نخستین نفری بود که هواداران شاکی قصد گله از وی را داشتند. سایت‌های خبری نوشته‌اند فضا طوری علیه فرزاد مجیدی سنگین بوده که او از حضور سر تمرین منصرف شده و به سرعت با اتومبیل از محل دور شده است. از قرار معلوم در این ماجرا خسارتی جزئی هم به خودروی مجیدی وارد شده است. سایت خبری کاپ گزارش موضوع را به نقل از یکی از لیدرهای شاکی به این شکل روایت کرده است: «اعتراض ما به فرزاد مجیدی این بود که به چه حقی تمرینات استقلال را پشت در بسته برگزار می‌کنند. مگر استقلال مثل راه‌آهن یا سایپا است که تماشاگر نداشته باشد؟ مگر نمی‌گویند باشگاه حرفه‌ای شده. کجای دنیا این رفتارها را انجام می‌دهند که نگذارند تماشاگر تمرین تیمش را ببیند.» او در مورد اتفاقی که برای اتومبیل سرپرست استقلال رخ داده هم گفت: «ما شیشه اتومبیل مجیدی را نشکستیم. فقط از او سوال می‌کردیم ولی هیچ جوابی نداشت به ما بدهد. در آخر هم از دست ما فرار کرد. ولی ما باز هم می‌آییم تا این مشکل حل شود. بچه‌های تیم باید جوابگو باشند. باخته‌اند بد هم باخته‌اند. بدترین باخت تاریخ را دادند. تا زمانی که به یاد داریم چنین باختی به پرسپولیس نداده بودیم. ما به همین بازیکنان سکه دادیم، تابلوفرش دادیم، گلوی‌مان را برایشان پاره کردیم، پس حق داریم که حالا هم از آنها انتقاد کنیم. یک نفر باید جوابگوی ما باشد. ما اینقدر می‌آییم تا تک تک اعضای تیم را ببینیم و جواب این شکست‌شان را بشنویم.»

حمله به مهدی رحمتی

شنبه‌شب مهدی رحمتی کوشیده بود با انتشار پیامی روی صفحه اینستاگرامش فضا را آرام کند. او در پست جدیدش از هواداران عذر خواسته و قول داده بود تا زمانی که در استقلال عضویت دارد، نتیجه دربی۸۲ را جبران کنند. در این شرایط به نظر می‌رسید رحمتی بتواند گزینه مناسبی برای آرام کردن محل تمرین باشد؛ به ویژه که او در حال سپری کردن یک فصل درخشان است و در همین مسابقه اخیر با پرسپولیس هم به لطف مهار چند موقعیت عالی گلزنی، مانع از سنگین‌تر شدن شکست شده بود. با وجود این ظاهرا لیدرها تحمل شنیدن حرف‌های کاپیتان اول‌شان را هم نداشتند؛ چه اینکه بلافاصله بعد از پادرمیانی رحمتی، خطاب به او گفتند: «شما که چهار گل خوردید لطفا ساکت باشید!»

نقش لیدرها در ارنج استقلال!

حواشی دیروز محل تمرین استقلال اما یک نقطه عطف بزرگ داشت؛ آنچه مربوط به دیالوگ برقرار شده بین پرویز مظلومی و بوقچی‌های شاکی می‌شد. این قسمت را به روایت خبرگزاری فارس بخوانید: «لیدرهای استقلال با پرویز مظلومی صحبت کردند که سرمربی آبی‌پوشان در کمال تعجب خطاب به آنها گفت: می‌دانم شما ناراحت هستید اما چه کاری خواستید که من انجام ندادم؟ شما که گفتید آرش برهانی را بازی بدهم من هم این کار را کردم. تمام سعی من این بوده که امسال تیم موفق شود اما شما که مشکلاتم را می‌دانید... لیدرهای استقلال نیز وقتی این اظهارات را شنیدند خطاب به مظلومی گفتند اگر نمی‌توانی سرمربی استقلال باشی از این تیم برو. یا شما برو یا جمعه آنقدر علیه تیم شعار می‌دهیم تا خودتان بروید. مردم از باخت استقلال ناراحتند و آبرویمان رفته است. حتی نمی‌توانیم به محل کارهایمان برویم.» این موضوع اگر درست باشد، از نفوذ گسترده بوقچی‌ها روی سیاست‌های فنی مربیان استقلال حکایت دارد که واقعا داستان شگفت‌انگیزی است. بعد از اعلام ارنج استقلال در دربی، خیلی‌ها از فیکس شدن برهانی تعجب کرده بودند؛ به خصوص که این بازیکن در بسیاری از مسابقات اخیر آبی‌پوشان مورد اعتماد کادرفنی آبی‌پوشان قرار نگرفته بود. حالا اما شاید بتوان فهمید برهانی چرا ناگهان در مهم‌ترین مسابقه فصل استقلال فیکس شد!

روز سرنوشت مظلومی

قبل از دربی گفته شده بود هر اتفاقی در مسابقه با پرسپولیس بیفتد، باشگاه از پرویز مظلومی حمایت خواهد کرد. نوع باخت استقلال در این مسابقه اما طوری بود که حالا ممکن است تعهدات پیشین را منقضی کند. دیروز مظلومی سعی کرد با تغییر محل تمرین استقلال و بردن بازیکنان به زمین شماره ۳ ورزشگاه آزادی به حاشیه‌ها پایان بدهد، اما حتی این تصمیم هم به غائله پایان نداد. در همین راستا گفته می‌شود پرویز مظلومی امروز در نشست هیات‌مدیره باشگاه استقلال حاضر خواهد شد تا در مورد سرنوشتش تصمیم‌گیری شود. مظلومی هنوز یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد. نکته مهم‌تر اینکه آبی‌پوشان همچنان در دو جام مدعی هستند و شاید اگر به موقع بتوانند آرامش را بر مجموعه حاکم کنند، این فصل برای آنها پایان بهتری داشته باشد. به هر حال باید صبر کرد و دید آبی‌ها از این توفان به سلامت عبور می‌کنند یا نه؟