باران آرزوها در آزادی

گروه ورزش: استقلال و پرسپولیس در زمان و مکانی به هم رسیده‌اند که چه بخواهند و چه نخواهند سرنوشت یک فصل جنگیدنشان برای قهرمانی به زلف نتیجه این بازی خاص گره خورده است. حساس‌ترین دربی چند سال اخیر فردا برگزار می‌شود. دیداری که برنده آن می‌تواند در آستانه قهرمانی قرار گرفته و فصل را رویایی به پایان برساند. شرایط دو تیم اما متفاوت است. پرسپولیس فصل را با بحران شروع کرد اما این روزها به اوج رسیده و با سه برد پیاپی به این مسابقه رسیده است اما درعوض استقلال که تمام طول فصل را بالا نشین بود حالا بعد از سه تساوی پشت سرهم، رقیب سنتی را در جدول درست در کنار خود می‌بیند. برانکو تاکنون دو دربی را تجربه کرده که در این دو دیدار طعم پیروزی و تساوی را چشیده است اما شرایط مظلومی فرق می‌کند. او اگرچه بردهای زیادی در دربی به‌دست آورده اما یک شکست تلخ هم داشته و آن هم دیداری بود که پرسپولیس ۱۰ نفره توانست با گل‌های ایمون زاید بازی را ۳ بر ۲ ببرد.

کارشناسان از لحاظ انسجام تیمی و تاکتیکی پرسپولیس را تیم بهتری نسبت به استقلال می‌دانند اما از طرفی خط دفاع و دروازه استقلال به مراتب مطمئن‌تر از عناصر دفاعی پرسپولیس است. در بازی رفت پرسپولیس با وجود موقعیت‌هایی که روی دروازه استقلال ایجاد کرد به سختی توانست در دقایق پایانی بازی به گل برسد و بازی را به تساوی یک بر یک بکشاند در صورتی که استقلال خیلی راحت موفق به باز کردن دروازه این تیم در آن مسابقه شده بود. این موضوع نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها قبل از اینکه روی خط حمله خوب‌شان حساب کنند باید مراقب باشند در خط دفاع و دروازه مرتکب اشتباهی نشوند و البته استقلالی‌ها هم می‌توانند از این ضعف پرسپولیس که باعث شده امسال گل‌های زیادی بخورد، استفاده کنند. استقلال نسبت به پرسپولیس که تیم جوانی است، از فاکتور تجربه بهره می‌برد و این موضوع می‌تواند کمک‌حال مظلومی باشد هر چند انگیزه بازیکنان جوان پرسپولیس را نباید دست‌کم گرفت. استقلال بازیکن محروم ندارد اما پرسپولیس کمال کامیابی‌نیا مرد همه کاره میانه میدانش را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت. اهالی فوتبال انتظار دارند تیم‌های مدعی لیگ، یک فوتبال زیبا و تماشایی را در حضور هواداران پرشور خود به نمایش بگذارند. اگرچه تساوی به مذاق تماشاگران خوش نمی‌آید اما بی‌شک یکی از گزینه‌های بی‌دردسر مربیان برای این مسابقه خواهد بود. بازنده دربی جای خود را درجدول هم از دست خواهد داد و فشار بعد از این باخت و تعداد بازی‌های باقیمانده تا پایان فصل فرصتی برای جبران نخواهد گذاشت. بازی با پیش‌بینی سازمان هواشناسی زیر باران انجام می‌شود و بی‌شک این باران می‌تواند آرزوهای تیم بازنده را هم با خود بشوید.

اسطوره‌های سرخابی برای آنها می‌جنگند

اما پرسپولیس و استقلال در این هفته چشمشان به اسطوره‌های قدیمی اما جدا افتاده‌شان هم هست تا برای آنها تلاش کنند. منصوریان با نفت باید استقلال صنعتی صدرنشین را متوقف کند و علی دایی هم با صبا باید تراکتور اوج گرفته را از بالانشین‌ها دورکند اتفاقی که می‌تواند روز قبل از دربی باز هم در میزان حساسیت این بازی خاص تاثیرگذار باشد. حساسیت بازی استقلال صنعتی و نفت تهران کمتر از دربی ۸۲ نیست؛ از این جهت که اگر استقلال صنعتی برنده این دیدار باشد آن وقت تساوی دربی هر دو تیم پایتخت را از صدر جدول دور خواهد کرد. برنامه هفته بیست و ششم:

پنج‌شنبه ۲۶ فروردین

راه‌آهن.................................... ذوب آهن، ساعت ۱۷

استقلال صنعتی...................... نفت، ساعت ۱۷:۳۰

پدیده ......................گسترش فولاد، ساعت ۱۷:۳۰

تراکتورسازی ................................... صبا، ساعت ۱۸

سپاهان ........................... استقلال اهواز، ساعت ۱۷

سایپا ................................. سیاه جامگان، ساعت ۱۹

جمعه ۲۷ فروردین

پرسپولیس ...............................استقلال، ساعت ۱۷

شنبه ۲۸ فروردین

فولاد ........................................ ملوان، ساعت ۱۷:۳۰

باران آرزوها در آزادی