عبور از استقلال بعد از 54 هفته

در ادامه بازی‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر امروز و در انزلی پرسپولیس به مصاف ملوان می‌رود و نفت‌تهران از پدیده خراسان پذیرایی خواهد کرد. با وجود اینکه پرسپولیس جمعه آینده باید در دربی بزرگ پایتخت به مصاف استقلال، رقیب دیرینه خود برود؛ اما با توجه به شرایط جدول، دیدار با ملوان حتی می‌تواند حساس‌تر از دربی باشد؛ چراکه بعداز مدت‌ها( ۵۴ هفته) می‌تواند برای یک شب هم که شده مزه قرارگرفتن بالای سر آبی‌ها را به پرسپولیس بچشاند.

برانکو ایوانکوویچ که پنج‌شنبه قراردادش را دو سال دیگر با پرسپولیس تمدید کرد، برای ادامه رسیدن به قهرمانی این بار باید به بندر انزلی برود و از سدی به نام ملوان عبور کند. تنها مشکل هفته‌های گذشته پرسپولیس، خط دفاعی و معضلی به نام دروازه‌بانی بوده است. سوشا مکانی به دلیل اخراج در بازی با سیاه‌جامگان نمی‌تواند تیمش را مقابل ملوان همراهی کند و لوبانف ازبکستانی درون دروازه قرار می‌گیرد. از طرفی پرسپولیس در ۶ دیدار گذشته ۶ گل دریافت کرده و این موضوع برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، آمار خوبی نیست. اما شرایط این تیم در جلوی زمین متفاوت است و خط حمله‌اش به‌خصوص با حضور مهدی طارمی، این تیم را صاحب برترین خط حمله لیگ کرده است. آنها در بیست‌وچهار دیدار گذشته موفق شده‌اند ۳۶ بار دروازه حریفان را باز کنند که میانگین۵/ ۱ گل زده در هر بازی را نشان می‌دهد. شاگردان برانکو برای دیدار با ملوان دو هدف خواهند داشت؛ نخست اینکه با عبور از مانع سختی به نام ملوان، همچنان در کورس قهرمانی بمانند و دوم اینکه با روحیه بالا به استقبال دربی بروند. اگر پرسپولیسی‌ها در دو دیدار پیش‌رو نتیجه بگیرند، به گواه کارشناسان نزدیک‌ترین تیم به جام قهرمانی لیگ پانزدهم خواهند بود. یکی از نگرانی‌های بزرگ این تیم لشکر بلند بالای بازیکنان در آستانه محرومیتش است که درصورت گرفتن کارت در بازی امروز دربی را از دست خواهند داد. بابک حاتمی، کمال کامیابی‌نیا، بنستون، محمد انصاری، محسن مسلمان و مهدی طارمی بازیکنان در آستانه محرومیت پرسپولیس هستند و بی‌شک ترس از دست دادن بازی بزرگ فصل روی بازی آنها تاثیرخواهد گذاشت.

در طرف دیگر میدان ملوانی حضور دارد که مانند فصل گذشته برای اینکه سقوط نکند، تلاش خواهد کرد. البته تساوی مقابل تیم‌ مدعی استقلال صنعتی و همچنین کسب تساوی در دقیقه ۹۵ مقابل سپاهان این تیم را به لحاظ روحی در شرایط خوبی قرار داده است. ملوان که به قول مسعود رضاییان، مدیرعامل این باشگاه، «کهکشان»انگیزه رادارد، برای اینکه فاصله خودش را با تیم‌های انتهای جدول بیشتر کند و روحیه خوبی برای ادامه مسابقات داشته باشد، باید پرسپولیس را در حضور هوادارانش شکست دهد. مسوولان ملوان در چند روز اخیر بخشی از رقم قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده و برای بردن از پرسپولیس نیز پاداش ویژه تعیین کرده‌اند. باید دید شاگردان برانکو در تقابل با ملوانان از تالاب انزلی به سلامت عبور خواهند کرد یا شاگردان محمد احمدزاده با سلاحی به نام «انگیزه» اجازه هنرنمایی به پرسپولیس را نمی‌دهند. برنامه بازی‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه - 21 فروردین‌ماه 95

ملوان ....................... پرسپولیس، ساعت ۱۷:۳۰

نفت تهران ........................ پدیده، ساعت ۱۷:۳۰

یکشنبه - 22 فروردین‌ماه 95

ذوب‌آهن .................... تراکتورسازی، ساعت ۱۷

استقلال................................ سپاهان، ساعت ۱۹