سربازها پشت در تیم ملی

افشین پیروانی مدیرتیم ملی در برنامه نود اعلام کرد مشکل خدمت بختیار رحمانی بازیکن تراکتور‌سازی حل شده و او می‌تواند تیم ملی را همراهی کند اما هنوز شب دوشنبه صبح نشده بود که خبر او تکذیب شد. سردارکمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح خیلی زود موضوع را رد کرد تا امیدواری بازیکنانی از این دست که اتفاقا تعدادشان هم کم نیست به یاس تبدیل شود. او به خبرگزاری فارس گفت: «کارت او هنوز صادر نشده است. او اضافه خدمتی داشته که مسوولان سپاه آذربایجان شرقی تقاضا کردند که با بخشش خدمت او مساعدت شود و این کار در دستور کار ما قرار دارد. احتمالا مدیر تیم‌های ملی از این موضوع خبر نداشته و به او شاید این‌طور اطلاع دادند.»

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود دادگاه فوتبالیست‌های متخلف پس از پایان خدمت‌شان برگزار می‌شود، گفت: «در مورد این موضوع ما اطلاعی نداریم و مراجع قضایی باید تصمیم بگیرند. از نظر ما آنها پس از پایان خدمت سربازی مشکلی برای بازی در تیم ملی ندارند اما تنبیهاتی که وزارت ورزش یا مراجع قضایی در نظر می‌‌گیرند به خودشان مربوط است.» جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با رد این استدلال پیروانی که گفته است مسوولان نظام وظیفه این ورزشکاران را به‌خاطر خوشحالی مردم و حضورشان در تیم ملی ببخشند،گفت که مردم خواستار مجازات متخلفان هستند و نه بخشش آنها: «مردم هیچ وقت با تخفیف یا اغماض در مجازات موافق نبودند و خوش‌بین نیستند. مردم معتقدند هر کسی که تخلف کرده باید مجازات شود. در نظراتی هم که دریافت می‌کنیم این مورد تایید می‌شود.» او آب پاکی را روی دست تیم ملی می‌ریزد که فعلا نمی‌تواند از این بازیکنان استفاده کند: «تخلف صورت گرفته توسط این دسته از فوتبالیست‌ها از سه جنبه قابل بررسی است؛ نظام وظیفه، مراجع صالح قضایی و البته ورزشی. نیروهای مسلح در حیطه وظایف خویش در چارچوب قوانینی رسیدگی به جرم آنها را در دستور کار قرار داده، کارت پایان خدمت‌شان را باطل و در نهایت این افراد را به مراجع قضایی معرفی کردند، چون ما هیچ‌گونه تبعیضی برای متخلفان در مقابل قانون قائل نمی‌شویم، بنابراین هیچ‌گونه مجوزی به سربازان متخلف برای همراهی تیم ملی داده نشده و آنها نمی‌توانند تیم ملی را همراهی کنند. پرونده این دسته از فوتبالیست‌ها هنوز در مراجع قضایی باز است.»

عباسی، سرپرست باشگاه تراکتور‌سازی هم توضیح کامل‌تری درخصوص وضعیت خدمتی بختیار می‌دهد: «خدمت سربازی این بازیکن در شرف تمام شدن است. البته هنوز بخشی از نامه نگاری‌ها با لشکر مربوط به محل خدمت رحمانی باقی مانده است. مادامی که بختیار امضاهای مربوط به تسویه حسابش را نگرفته باشد کارت پایان خدمتش صادر نمی‌شود.»آیا بختیاررحمانی پس از پایان خدمت باز هم در تراکتورسازی توپ خواهد زد یا نه؟ «این بستگی به تصمیم خود بازیکن دارد. البته باشگاه تراکتورسازی از ادامه همکاری با این بازیکن خوب کشورمان استقبال می‌کند اما در نهایت این بختیار است که تصمیم می‌گیرد بالاخره می‌ماند یا نه.» پس از پایان خدمت بختیار رحمانی این بازیکن آزاد است تا با هر تیمی که می‌خواهد قرار‌داد امضا کند: «ابتدا او باید تسویه حسابش را بدهد تا کارتش صادر شود. در آن صورت اگر قرار بر ادامه همکاری باشد حتما این بازیکن را به سازمان لیگ می‌بریم و قرارداد جدیدش را ثبت می‌کنیم تا برای ادامه مسابقات مشکلی از این نظر وجود نداشته باشد.»