پرسپولیس و برانکو  نزدیک تمدید

گروه ورزش: عملکرد پرسپولیس با برانکو در لیگ پانزدهم آنقدر قابل قبول بوده که حالا تمدید قرارداد با این مربی، به یکی از مطالبات اصلی هواداران تبدیل شده است. در حقیقت طرفداران پرسپولیس هفته‌هاست که خواهان رسمیت یافتن تداوم همکاری باشگاه با ایوانکوویچ شده‌‎اند. با این وجود یکپارچگی موجود بین هواداران، به ندرت در بدنه مدیریتی باشگاه دیده شده است. به‌عنوان مثال حسین عبدی که از اعضای فنی و اثرگذار هیات‌مدیره است، چند روز پیش گفته بود کسب مقام قهرمانی برای سرخپوشان بسیار مهم‌تر از تمدید قرارداد برانکو است و این پروژه را باید برای بعد از فتح جام گذاشت! در عین حال اما از قرار معلوم سرمربی قرمزها در تیم مدیریتی مجموعه، هواداران سرسختی هم دارد؛ آنها که ممکن است قصه را خیلی زود یکسره کنند و حکم به تمدید قرارداد برانکو، پیش از پایان موعد بدهند.

از او راضی هستیم

جعفر کاشانی، پیشکسوت باسابقه و رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس یکی از حامیان مربی کروات در طول این فصل بوده است. حالا دعوت تعداد زیادی از بازیکنان پرسپولیس به اردوی تیم ملی باعث شده کاشانی هم به یادآوری ارزش‌های ایوانکوویچ بپردازد. او دیروز به سایت کاپ گفته است: «هیات‌مدیره باشگاه از نتایج تیم و عملکرد کادر فنی رضایت کامل دارد و جایگاه حال حاضر تیم در جدول بیانگر شرایط خوب پرسپولیس است. کادر فنی در حال انجام کارش است و به موقع درباره همه مسائل صحبت خواهد شد. دعوت ۷بازیکن ما به تیم ملی نشان‌دهنده این است که کادر فنی و مدیریتی باشگاه کارش را به نحو احسن انجام می‌دهد. این درست برخلاف انتظار خیلی از کارشناسان بود. گرچه من از ابتدای فصل به این موضوع اعتقاد داشتم که پرسپولیس می‌تواند در این فصل قهرمان شود. هنوز هم می‌گویم که تیم روز به روز بهتر از این خواهد شد.»

توافق صورت گرفته

در عین حال اما خبرگزاری فارس از قطعیت یافتن تمدید قرارداد برانکو با باشگاه پرسپولیس خبر داده است. این رسانه مدعی شده در جلسه‌ای که اخیرا بین سرپرست باشگاه و سرمربی کروات برگزار شد، طرفین توافق کردند همچنان به همکاری با هم ادامه بدهند. در این خبر می‌خوانیم: «در حالی‌که مدتی است مسوولان باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد برانکو با وی مذاکره می‌کنند این مذاکرات بالاخره نتیجه داد و دو طرف برای تمدید قرارداد به توافق رسیدند. این توافق در حالی صورت گرفته که قرار است به زودی قرارداد آن میان باشگاه پرسپولیس به‌عنوان کارفرما و برانکو امضا شود.»

بستن یک تیم رویایی

خبرگزاری تسنیم هم دیگر رسانه‌ای بود که دیروز به این موضوع پرداخت. دست بر قضا رویکرد این رسانه هم در قبال بحث اصلی این روزهای پرسپولیس مثبت بود. آنها در گزارشی مدعی شده‌اند مسوولان پرسپولیس با برانکو برای بستن تیمی در حد قهرمانی آسیا به توافق رسیده‌اند: «نتیجه جلسات اخیر برانکو و طاهری تا الان این بوده که سرمربی کروات پرسپولیس لیست خرید خود را برای باشگاه پرسپولیس مشخص کرده است. او خوب می‌داند تیمش برای قهرمانی در آسیا باید چه نفراتی از بازیکنان فعلی را حفظ و در چه پست‌های باید بازیکن با کیفیت جذب شود. در کنار این دو موضوع مهم، او برنامه‌ریزی‌های اردوی خارج از کشور تیمش در فصل آینده را هم انجام داده است. مسوولان باشگاه پرسپولیس در تلاشند از سال آینده خیلی بی‌سرو‌صدا برای جذب بازیکنان مدنظر برانکو اقدام کنند تا بعد از پایان فصل در بهترین زمان با نفرات مد نظر قرارداد رسمی بسته و برای فصل آینده استارت بزنند. یکی از معضلاتی که پرسپولیس و برانکو فصل پیش با آن مواجه شدند همین مساله دیر بسته شدن و دیر استارت زدن تیم بود که این بار سرمربی کروات می‌خواهد خلاف آن اتفاق بیفتد.»