نبرد سرخ

این مسابقه را می‌توان یکی از زیباترین دیدارهای لیگ دانست. تراکتورسازی در روزهای اخیر اوج گرفته و با دو برد آسیایی در شرایط آرمانی قرار دارد و پرسپولیس هم با ۳۵ امتیاز در رده سوم جدول است و نمی‌خواهد از کورس قهرمانی عقب بماند. تیم‌های برانکو و قلعه‌نویی هر دو زیبا و هجومی بازی می‌کنند و این مساله می‌تواند جذابیت‌های بازی را دو چندان کند. هیچ کدام از دو مربی به دنبال مساوی نیستند. بزرگ‌ترین مشکل برانکو در این مسابقه مصدومیت کمال کامیابی‌نیا است. هافبک دفاعی که به تازگی پدر شده و برای سرخپوشان بازی‌های خوبی در این فصل انجام داده است. کسی که جنگ‌های وسط زمین را برای تیم او انجام می‌داد و غیبتش می‌تواند لطمه بزرگی به پرسپولیس بزند.

پرسپولیس اگرچه با زدن ۳۱ گل زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد اما در خط دفاع هم متزلزل نشان داده است و به اندازه سیاه‌جامگان چهاردهمی گل خورده است، سرخپوشان ۲۳ گل دریافت کرده‌اند که این موضوع می‌تواند به پاشنه آشیل آنها تبدیل شود. تیم حریف هم اما دو هفته پرفشار را پشت‌سر گذاشته و خستگی می‌تواند بزرگ‌ترین مشکل شاگردان قلعه‌نویی در این بازی باشد. برانکوخوب می‌داند که امیر قلعه‌نویی تیمی سختکوش دارد که می‌خواهد درلیگ هم مثل آسیا خودی نشان دهد. تعبیر برانکو در آخرین مصاحبه‌اش این بود که قلعه‌نویی یک تیم ملی کوچک درقلب تبریز به راه انداخته است. البته تعارف او بی جواب نمانده و قلعه‌نویی هم درکنفرانس پیش از بازی مدعی شد همه اهالی فوتبال از فوتبالی که پرسپولیس بازی می‌کند لذت می‌برند. تراکتورسازی اگر بتواند پرسپولیس را شکست بدهد جانشین سایپا در رده پنجم جدول می‌شود و دوباره خودش را به جمع مدعیان لیگ می‌رساند و پرسپولیس هم در صورت برد همچنان روی رده سوم جدول باقی خواهد ماند. برانکو همچنان این تیم را شانس جدی قهرمانی می‌داند: «طبیعی است که ما یکی از کاندیداهای قهرمانی هستیم و می‌دانیم بازی امروز و همچنین دیدار روز جمعه چقدر مهم است. ما می‌دانیم که تا پایان فصل چه کاری در پیش داریم و هر بازی حکم بودن یا نبودن ما را دارد. ما بیشترین حمایت‌ها را از سوی هواداران داشته‌ایم و انتظارم این است که همه تلاش کنیم تا به هدف‌مان برسیم. فراموش نکنید این پرسپولیس همان تیمی است که فصل پیش هشتم شد و در حالی که در همان فصل در مقطعی برای بقا می‌جنگید الان جزو مدعیان است و این پیشرفت با تلاش همین نفرات بود.» امروز می‌تواند یک روز باشکوه دیگر درآزادی هم باشد. استقبال از بازی‌های پرسپولیس خوب است و آنها بیش از ۱۰ درصد قانونی یعنی ۳۰ درصد استادیوم را هم به هواداران تراکتور داده‌اند تا با حضور آنها یکصد هزارنفر سرخپوش آزادی را پرکنند. اتفاقی که می‌تواند به جذابیت‌های این بازی بیفزاید.

نفت تهران - ذوب‌آهن اصفهان

با درگذشت علی‌اکبر دارستانی، مربی بدنساز نفت تهران، این تیم با شوک بزرگی مواجه شد. حالا نفتی‌ها در چنین شرایطی باید به مصاف ذوب‌آهن اصفهان بروند؛ ذوب‌آهنی که با یک پیروزی و یک تساوی مقابل لخویا در لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌شود دیدارهای لیگ برتر را ادامه بدهد تا بلکه با کسب سه امتیاز دیدار مقابل نفت همچنان بین مدعیان قهرمانی باقی بماند. ذوب‌آهن اوایل سال ۹۴ نفت را در تهران شکست داد و قهرمان جام حذفی شد و این‌بار هم امید زیادی به شکست این تیم دارد، اما شاید شرایط متفاوت با گذشته باشد. نفتی که این فصل نتوانسته نتایج خوبی کسب کند، در بازی‌های اخیر به خوبی امتیاز گرفته و حالا تا رده ششم جدول بالا آماده است. شاگردان علیرضا منصوریان با ۳۲ امتیاز، در فاصله دو امتیازی با ذوب‌آهن قرار دارند و مطمئنا این بازی می‌تواند فرصت خوبی برای نفت باشد. تیمی که شاید نیاز به کسب پیروزی دارد تا هم نتایج منفی نیم فصل اول را از یاد ببرد و هم به نوعی با پیروزی مقابل ذوب‌آهن روح مربی فقیدش را شاد کند.

سپاهان اصفهان - صبای قم

سپاهان این فصل شگفتی‌ساز بوده، البته شگفتی فقط این نیست که تیمی خوب امتیاز بگیرد، بلکه این بار کاملا برعکس است. برای تیمی که پرافتخارترین تیم لیگ برتر است و همیشه جزو مدعیان قهرمانی بوده، کسب نتایج ضعیف یک نوع شگفتی محسوب می‌شود. سپاهان در لیگ برتر نتوانسته نتایجی که باید را کسب کند و با ۲۵ امتیاز در رتبه یازدهم جدول قرار دارد. استیماچ و شاگردانش باید در این شرایط مقابل صبای قم قرار بگیرند. تیمی که با علی دایی شاید شگفتی‌ساز نبوده، اما توانسته نتایج قابل قبولی کسب کند و مطمئنا در هفته‌های رو به پایان لیگ هم به دنبال کسب سهمیه آسیایی خواهد بود. شاید حضور علی دایی در اصفهان با خاطره دیدار جنجالی پرسپولیس و سپاهان کمی این بازی را برای سرمربی صبای قم حساس کند.