دو استقلال و یک صدر

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر پس از تعطیلات دو هفته‌ای به دلیل برگزاری لیگ قهرمانان آسیا از روز پنج‌شنبه با برگزاری یک دیدار آغاز می‌شود. در همین راستا و در ادامه تصمیم‌گیری‌های مختلف و عجیب برای بلیت‌فروشی بازی‌های استقلال و پرسپولیس در استادیوم آزادی سازمان لیگ در بیانیه‌ای آخرین روش خود را این‌گونه تشریح کرده است: بلیت پشت دروازه و طبقه دوم، از طریق سامانه بلیت الکترونیکی و توسط کارت هوشمند، کارت ملی و سامانه هواداری باشگاه‌های پرسپولیس تهران و استقلال تهران به‌صورت رایگان قابل تهیه است. تماشاگرانی که از روش‌های ذکر شده استفاده نکنند، در روز مسابقه می‌توانند بلیت پشت دروازه و طبقه دوم را به قیمت ۵ هزار تومان در ورزشگاه خریداری کنند. اولویت استقرار در دو قسمت پشت دروازه و طبقه دوم با افرادی است که زودتر به ورزشگاه مراجعه کنند. لازم به ذکر است دستورالعمل ذکر شده شامل مسابقه شهرآورد نیست و در آینده شرایط بلیت‌فروشی این مسابقه نیز اعلام خواهد شد!

راه‌آهن - استقلال

آبی‌پوشان این هفته باید مقابل راه‌آهنی به میدان بروند که مربی این تیم مهدی تارتار پس از آخرین بازی مقابل ملوان اخراج شد و یوآنیس توپولیدیس یونانی روی نیمکت آن نشسته است. این اتفاق مطمئنا می‌تواند برای راه‌آهن اتفاق مثبتی باشد، نه از این جهت که توپولیدیس فرشته نجات راه‌آهن شود، بلکه برای تیمی که تا به اینجا شکست‌های زیادی خورده و یک پله تا رده شانزدهم جدول فاصله دارد، تغییر سرمربی می‌تواند شوکی کوتاه‌مدت باشد. با توجه به عدم شناخت مربیان ایرانی از افکار توپولیدیس، این مربی می‌تواند با تغییر تاکتیک تیمش از استقلال امتیاز بگیرد. آن هم استقلالی که در تعطیلات حاشیه‌هایی هم داشت و غیبت فرزاد مجیدی در تمرینات حسابی برای این تیم حاشیه درست کرده بود. راه‌آهن اگر بتواند در این بازی شگفتی خلق کند هم خودش ممکن است سه پله در جدول لیگ صعود کند و هم رقابت در صدر جدول را داغ‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کند. البته شاگردان مظلومی می‌خواهند با قطار راه‌آهن به سمت قهرمانی بروند. بازیکنان و کادرفنی استقلال هم امیدوارند که با حضور هواداران‌شان به یک برد خوب دست پیدا کنند. درحالی که پرسپولیس اعلام کرده برای بازی تراکتور قصد دارد ساندویچ مجانی بین تماشاگرانش تقسیم کند استقلال برای این بازی پکیج‌های تبلیغاتی برای کشاندن هوادارانش به استادیوم ندارد. افشارزاده، مدیرعامل باشگاه در گفت‌وگو با کاپ به طعنه می‌گوید: «ما قصد انجام چنین کاری را نداریم. باشگاه پرسپولیس کار خودش را انجام می‌دهد اما چنین برنامه‌ای در دستور کار باشگاه استقلال وجود ندارد.»

استقلال خوزستان - سیاه‌جامگان

شاگردان ویسی در کورس قهرمانی هستند و اگر در این بازی پیروز شوند به‌طور موقت هم که شده می‌توانند به صدر جدول صعود کنند. حریف آنها تیم سختکوشی است که در خطر سقوط و در رده چهاردهم جدول قرار دارد. بنابراین شاگردان فرهاد کاظمی تلاش می‌کنند در اهواز حداقل یک امتیاز بگیرند ولی مساوی برای آبی پوشان اهوازی نوعی باخت محسوب می‌شود. باید دید فرهاد کاظمی می‌تواند استقلال تهران را در اهواز صدرنشین نگه دارد و از تیم ویسی امتیاز بگیرد یا آبی‌های اهواز دوباره مزه صدرنشینی را می‌چشند.

برنامه کامل بازی‌های هفته بیست‌ودوم

پنج‌شنبه 13 اسفندماه 94

استقلال خوزستان سیاه‌جامگان، ساعت ۱۶

جمعه، 14 اسفندماه 94

راه‌آهن استقلال، ساعت ۱۵:۳۰

پدیده ملوان، ساعت ۱۶

فولاد سایپا، ساعت ۱۶

شنبه، 15 اسفندماه 94

گسترش فولاد استقلال اهواز، ساعت ۱۵

یکشنبه، 16 اسفندماه 94

نفت تهران ذوب‌آهن، ساعت ۱۵:۳۰

سپاهان صبای قم، ساعت ۱۷:۳۰

پرسپولیس تراکتورسازی، ساعت ۱۷:۳۰

دو استقلال و یک صدر