سه نماینده کشورمان که در هفته اول لیگ قهرمانان برنده بودند، حالا با روحیه‌ای بالا و البته شناختی خوب دیدارهای برگشت را مقابل حریفان قطری و اماراتی‌شان برگزار می‌کنند.هدف آنها هم اثبات اتفاقی نبودن بردهای هفته اول است.

النصر امارات - سپاهان ایران

می‌توان گفت بازی سپاهان و النصر در اولین هفته از لیگ قهرمانان آسیا، یک مسابقه یک‌طرفه بود. سپاهانی‌ها در فولادشهر دو گل به این تیم اماراتی زدند و البته چند گل هم نزدند، اما در نهایت توانستند سه امتیاز شیرین از این بازی گرفته تا در صدرجدول گروه A قرار بگیرند. حالا شاگردان ایگور استیماچ که با روحیه گرفتن از این برد آسیایی راهی امارات شده‌اند، باید بازی برگشت خود را مقابل النصری برگزار کنند که قطعا در خانه خودش و در ورزشگاه المکتوم شرایط متفاوتی خواهد داشت. النصر که جزو تیم‌های متمول عربی است، در صورت شکست دوباره مقابل سپاهان شانس خود را برای صعود از دست خواهد داد به همین دلیل با تمام وجود خواهد جنگید.سپاهان این فصل نتوانسته در لیگ برتر نتایج خوبی بگیرد، اما در بازی مقابل النصر نشان داد در لیگ قهرمانان آسیا متفاوت از لیگ ظاهر می‌شود. شاگردان استیماچ می‌توانند با حضوری قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا ضعف خود را جبران کرده و هواداران خود را راضی نگه دارند؛ هوادارانی که با نتایج ضعیف این فصل تیم‌شان، علیه مسوولان باشگاه و کادرفنی شعار سر دادند. برای کم شدن فشار هم که شده، سپاهان محکوم به پیروزی مقابل النصر است، حتی اگر این بازی خارج از خانه باشد.

ذوب‌آهن ایران - لخویای قطر

برد خارج از خانه بهترین نتیجه‌ای است که می‌تواند برای یک تیم رقم بخورد، آن هم زمانی که این بازی در یک رقابت بین‌المللی و اولین مسابقه آن تورنمنت باشد. ذوب‌آهن توانست به یک برد با ارزش دست پیدا کند، آن هم مقابل لخویا که یکی از تیم‌های خوب این فصل لیگ ستارگان قطر است. در بازی رفت لخویا حرفی برای گفتن نداشت و این شاگردان یحیی گل‌محمدی بودند که توانستند تیم تحت هدایت جمال بلماضی را مغلوب کنند.ذوب‌آهن، صدرنشین گروه B در فولادشهر یک بازی حیثیتی در پیش دارد. دیداری که می‌تواند ذوب‌آهن را همچنان به‌عنوان صدرنشین گروه حفظ کند و این تیم با روحیه بالاتری مسابقات را ادامه دهد تا مقابل تیم‌هایی مانند بنیادکار ازبکستان و النصر امارات کار ساده‌تری پیش‌رو داشته باشد. شاگردان گل‌محمدی اگر بتوانند در همین دیدار امتیاز خوبی به دست بیاورند، مطمئنا در بازی‌های پایانی دیدارهای تشریفاتی برگزار می‌کنند و به این شکل می‌توانند انرژی خود را برای بازی‌های مرحله حذفی حفظ کنند، اما هنوز زود است که درخصوص این اتفاقات صحبت کرد و باید دید ذوب‌آهنی که روزی فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده، می‌تواند پس از چند فصل دوری درخشش خود را تکرار کند یا خیر. یحیی گل محمدی پیش از این بازی به خبرگزاری فارس گفت: «لخویا در آسیا شناخته شده است و بازیکنان خوب و حرفه‌ای دارد. جلوی این تیم نباید اشتباه کنیم و به حریف فضا بدهیم. نباید در ضربات ایستگاهی به حریف فرصت بدهیم. یک تیم به معنای واقعی هستیم. برایمان فرق نمی‌کند چه کسی گل می‌زند. با هم دفاع و با هم حمله می‌کنیم. به جز چند بازیکن با تجربه سایر نفرات ما جوان و با انگیزه هستند. دیروز به لیست بازی رفت نگاه می‌کردم، دیدم که ۹ بازیکن ما برای اولین بار در مسابقه بین‌المللی به میدان می‌رفتند، این برای ما جای خوشحالی دارد. در این دوره بیشتر مسابقات جنبه کسب تجربه برای ما دارد تا برای آینده آماده شویم. اگر از گروهمان صعود کنیم این مساله ما را خوشحال می‌کند و امیدواریم در آینده این انگیزه و تلاش بازیکنان به ما کمک کند و به موفقیت برسیم.»

برنامه بازی گروه‌های تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

سه‌شنبه، 11 اسفندماه 94

گروه A:

النصر امارات سپاهان ایران، ساعت ۲۰

الاتحاد عربستان لکوموتیو ازبکستان، ساعت ۲۱

گروه B:

بنیادکار ازبکستان النصر عربستان، ساعت ۱۶:۳۰

ذوب‌آهن ایران لخویای قطر، ساعت ۱۸:۴۵