در روزهای پایانی سال 94 آقای گل جهان درخصوص علایق خود صحبت کرده است.علی دایی شخصیت ویژه‌ای دارد و این از علاقه‌مندی‌های او به مسائل غیرفوتبالی مشخص است. کسی که امسال در صبا توانست نتایج خوبی را کسب کند و شخصیت و کاریزمای خاصی دارد؛ طوری که خیلی‌ها او را دوست دارند و شرایط و زندگی او را دنبال می‌کنند. خبرگزاری فارس به سراغ این اسطوره فوتبال کشورمان رفته و این‌بار با او نه در مورد فوتبال و تیم ملی بلکه در مورد زندگی شخصی‌اش و علایقش صحبت کرده است.

سال 94 برای علی دایی چگونه گذشت؟

خدا را شکر سال خوبی را سپری کردیم و مشکل خاصی نداشتیم. چه در زندگی شخصی و چه زندگی ورزشی‌ام شرایط خوب بود. مهمتر از این موارد این بود که دولت آقای روحانی کار بزرگی کرد و همه را به آینده امیدوار کرد. امیدوارم با این توافقی که صورت گرفته، مشکلات مردم به حداقل برسد. یکی از مواردی که در سال ۹۴ باعث خوشحالی من و مردم شد، همین موضوع بود.


نقش علی دایی در مسائل اجتماعی،‌ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی چقدر است؟

در مورد مسائل غیر ورزشی نمی‌توانم صحبت کنم اما هیچ‌وقت از این مسائل غافل نیستم و پیگیر هستم. سال 94 برای کسانی که کار اقتصادی می‌کردند سال خوبی نبود و خیلی سخت گذشت اما امیدوارم سال آینده این مسائل جبران شود و بتوانیم وضعیت بهتری را داشته باشیم و چنین رکودی نباشد.


اگرپرهیز پدرتان نبود آیا باز هم وارد سیاست نمی‌شدید؟

وصیت پدرم باعث شد که در طول عمرم به هیچ عنوان به این مساله فکر هم نکنم. شاید اگر وصیت نمی‌کرد، به آن فکر می‌کردم اما با این اتفاق حتی یک ثانیه هم به آن فکر نکردم. هرکسی هم با من تماس می‌گیرد و در مورد این موضوع قصد مشورت دارد با یک کلام پاسخ او را می‌دهم. خیلی از کاندیداها با من تماس گرفتند اما خدا را شکر با این موضوع که می‌گویم سیاسی نیستم همه را قانع کردم. من به هیچ عنوان آدم سیاسی نیستم و به هیچ حزب و گروهی هم وابسته نیستم. من فقط وابسته به مردم هستم و به هیچ عنوان وارد مسائل سیاسی نمی‌شوم.


چه تفاوتی بین دوران بازیگری و مربیگری وجود دارد؟

در زمان بازیکنی شرایط بسیار فرق می‌کند. مربی بودن شاید ده‌ها برابر سخت‌تر از بازی کردن است. در آن زمان فقط حواس‌مان به زندگی شخصی خودمان است اما وقتی مربی می‌شوی باید مدیریت یک گروه را برعهده بگیری و حواست هم باید به همه‌جا باشد. دوران مربیگری بسیار سخت‌تر از دوران بازیگری است و در این 10 سالی که من وارد این عرصه شدم آن را حس کردم.


شما دختر دارید. آیا می‌خواهید دامادتان فوتبالی باشد؟!

اصلا به فکر داماد داشتن نیستم و می‌خواهم تا آخر عمردخترم نورا را پیش خودم نگه دارم!


کدام‌یک از گل‌هایتان را بیشتر از همه دوست دارید؟

تمام گل‌هایی که در تیم ملی به‌ثمر رساندم را دوست دارم. گل‌های ملی‌ام را از تمام گل‌هایی که در رده باشگاهی به ثمر رساندم بیشتر دوست دارم چراکه باارزش‌تر هستند و خوشحالم که توانستم به مقدار اندکی مردم را خوشحال کنم.


علی دایی اهل سینما و تئاتر هم هست؟

متاسفانه وقت زیادی ندارم که به سینما و تئاتر فکر کنم. اما برخی فیلم‌های سینمایی که در کشورمان تولید شده و یا سی‌دی‌هایی که وجود دارد را در اوقات فراغت نگاه می‌کنم. بیشتر وقتم صرف فوتبال و موارد اقتصادی می‌شود.


کدام هنرمند مورد علاقه شما است؟

تمامی هنرمندان چه قدیمی‌ها و چه جدید برایم ارزشمند هستند. از آقایان انتظامی و نصیریان گرفته تا جدیدی‌ها همه برای من قابل احترام هستند. زیاد در سینما و تئاتر نیستم اما دوستان زیادی در این زمینه دارم.