گروه ورزش: استارت نمایندگان ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، شگفت‌انگیز و غیرمنتظره بود. بعد از حذف نفت برابر الجیش در مرحله پلی‌آف و تقلیل تعداد نمایندگان کشورمان به سه تیم، شاید امید چندانی به درخشش تراکتورسازی، ذوب‌آهن و سپاهان نمی‌رفت؛ به‌خصوص که وضع بیشتر آنها هم در مسابقات لیگ چندان روبه‌راه نبود. با این حال هر سه تیم ایرانی گل کاشتند و توانستند با کسب پیروزی برابر رقبای اماراتی و قطری، گام اول را برای صعود، محکم بردارند. شاید از این حیث وضع آنها شبیه پرسپولیس پارسال است؛ تیمی که در بازی‌های داخلی وضع مطلوبی نداشت، اما همه پتانسیلش را برای بازی‌های لیگ قهرمانان گذاشت و توانست از گروه خودش صعود کند. گاهی شاید امتیاز حضور در چنین مسابقاتی، باعث وقوع تحولات معجزه‌آسا در تیم‌های بحران‌زده بشود.

آشتی بزرگ در تبریز؟

در روز اول، دنیا به کام تراکتورسازان بود. آنها ۴ گل به الجزیره امارات زدند تا علاوه بر کسب قاطع‌ترین برد نمایندگان ایرانی در روز نخست، مقتدرانه‌ترین پیروزی آسیایی تاریخ باشگاه را هم رقم بزنند. به علاوه دو تیم رقیب تراکتور در این گروه، یعنی پاختاکور و الهلال هم با یکدیگر مساوی کردند تا تیم تبریزی با اقتدار در صدر جدول جا خوش کند. تراکتورسازی چهارشنبه بازی برگشت با همین الجزیره را در امارات برگزار می‌کند و دیروز خبر رسید بازیکنان سرباز این تیم، مشکلی برای همراهی سرخ‌ها در این سفر برون‌مرزی نخواهند داشت. تکرار پیروزی بر الجزیره که با توجه به فاصله سطح کیفی دو تیم اصلا بعید نیست، می‌تواند بالاخره برخی از هواداران دلخور را با تیم و امیر قلعه‌نویی آشتی بدهد.

ذوب به اصل خودش برگشت

تیم خوش‌سیما و موفق ذوب‌آهن هم در روز نخست دست به کار بزرگی زد و توانست تیم بسیار قدرتمند لخویا را در قطر شکست بدهد. ذوب آهن که در مسابقات داخلی ۶مساوی پشت سر هم کسب کرده و باعث شده بود خیلی‌ها نگران این تیم خوش ترکیب شوند، در قطر به اصل خودش برگشت و حتی سرمربی تیم حریف را هم به تحسین وا داشت. تک گل آنها را در این بازی مهدی رجب‌زاده ۳۷ ساله به ثمر رساند که شایسته‌ترین لقب برای او، عنوان «تمام‌نشدنی» است. ذوبی‌ها با این پیروزی سخت و دور از انتظار، روحیه‌ای دوباره گرفتند و حالا ممکن است برای مسابقات داخلی هم انرژی مضاعفی پیدا کنند. از خوش‌شانسی ذوب، دو همگروه دیگر این تیم یعنی بنیادکار و النصر هم تن به تساوی پرگل سه بر سه دادند تا همه چیز برای شاگردان یحیی رویایی شروع شود. این تیم سه‌شنبه این هفته دیدار برگشتش با لخویا را برگزار می‌کند که اگر با تکرار پیروزی همراه باشد، به احتمال بسیار زیاد باید ذوب‌آهن را از تیم‌های صعود کرده این گروه دانست.

استیماچ نفس کشید

پیروزی دور از انتظار دیگر، مربوط به سپاهان بود؛ تیمی که در مسابقات داخلی بدترین نتایج تاریخ لیگ برترش را به دست آورده و طی ۱۶ بازی اخیر فقط یک برد به دست آورده، اما در آسیا خوش درخشید و ضمن ارائه یک نمایش رویایی برابر النصر امارات توانست این تیم را از پیش رو بردارد. از قضا در این گروه هم دو تیم دیگر، یعنی الاتحاد عربستان و لکوموتیو به تساوی رسیدند تا هر سه تیم ایرانی با قدرت در صدر جدول قرار بگیرند. مسابقه‌ای که می‌توانست شام آخر استیماچ در اصفهان باشد، به فرصتی دوباره برای او تبدیل شد. سپاهان بازی برگشت با النصر را در حالی سه‌شنبه همین هفته برگزار می‌کند که بعید است کار سختی برای کسب سه امتیاز دیگر داشته باشد.