علی دایی دکور صدر را تغییر می‌دهد؟
گروه ورزش: لیگ برتر از امروز در حالی وارد هفته بیست‌ویکم می‌شود که رقابت در بالای جدول حساس‌تر شده است. استقلال و پرسپولیس این شانس را دارند که در صدر جدول قرار بگیرند اما این صدرنشینی تنها با پیروزی آنها مقابل حریفان‌شان به‌دست نمی‌آید. درحل معادله صدر علی دایی هم نقش‌آفرینی خواهد کرد، جایی که شاگردانش باید به مصاف استقلال صنعتی خوزستان بروند و شکست این تیم می‌تواند به دو تیم پایتخت کمک شایانی کند.

تراکتورسازی - سپاهان

تراکتورسازی و سپاهان نتایج پرنوسانی در لیگ کسب کرده‌ و نتوانسته‌اند انتظارات هواداران خود را برآورده کنند. امیر قلعه‌نویی با وجود جذب بازیکنان مورد نیازش سینوسی نتیجه گرفته و روند ثابتی نداشته است. دیدار با سپاهان بحران زده فرصت مناسبی برای شاگردان قلعه‌نویی است تا کمی خودشان را از میانه جدول جدا کرده و به تیم‌های بالای جدول نزدیک شوند. امیر قلعه‌نویی معمولا مقابل مربیان کروات نتایج خوبی کسب نکرده و این بار دنبال شکستن این طلسم است. سپاهان هم با مرد کروات خود حال و روز خوشی ندارد. نتایج ضعیف، کنار گذاشتن هادی عقیلی، اعتصاب بازیکنان و... بحث‌هایی است که استیماچ را وارد چالش جدی کرده است.هواداران سپاهان به یاد ندارند که تیم‌شان تا این حد نتایج ضعیفی کسب کرده باشد و در رده دهم قرار بگیرد. اگر سپاهان مقابل تراکتورسازی نتیجه نگیرد، بدون شک سرمربی کروات سپاهان باید خودش را برای انتقادات مدیران و هواداران سپاهان آماده کند.


سایپا - پرسپولیس

حساس‌ترین دیدار این هفته مصاف سایپا و پرسپولیس خواهد بود. با توافق مسوولان دو باشگاه، بازی به جای ورزشگاه تختی در آزادی برگزار می‌شود تا بار دیگر هیجان به ورزشگاه آزادی بازگردد. این دیدار با توجه به جایگاه دو تیم می‌تواند «6امتیازی» باشد.سایپا با برتری هفته گذشته مقابل سپاهان خودش را بالا کشید و اکنون این فرصت را دارد که با شکست پرسپولیس تا رده سوم بالا برود. این موضوع هدف اصلی شاگردان مجید جلالی در این دیدار است. جلالی قطعا از اهمیت این بازی برای شاگردانش صحبت می‌کند تا سایپا شانس رقابت با تیم‌های بالای جدول را از دست ندهد. در سوی دیگر، پرسپولیس که پس از 50 هفته در رده سوم قرار گرفته، امیدوار است با برتری در این دیدار حتی به‌صورت موقت به صدر جدول برود. شاگردان برانکو ایوانکوویچ که این روزها به دلیل کیفیت بازی‌شان حتی با تمجید منتقدان روبه‌رو شده‌اند، 2 روز هیجان‌انگیز در پیش دارند، پنج‌شنبه‌ای که با برتری مقابل سایپا می‌توانند در کورس قهرمانی بمانند و جمعه‌ای که اگر استقلال صنعتی و استقلال تهران نتیجه نگیرند، برای آنها به روزی رویایی تبدیل خواهد شد. این دیدار برای شاگردان برانکو حکم انتقام هم دارد، چرا که در بازی رفت مقابل سایپا شکست خوردند و قصد دارند این شکست را جبران کنند. درمورد ترکیب پرسپولیس ابهام کم نیست ستاره آنها مهدی طارمی محروم است و این موضوع می‌تواند آرایش حمله آنها را تغییر دهد. تقابل آندو تیموریان و کمال کامیابی‌نیا درمیانه میدان هم قطعا جنگ بزرگ بازی خواهد بود.


استقلال - گسترش فولادتبریز

استقلال در چهار هفته گذشته رنگ پیروزی را ندیده و شکست مقابل نفت‌تهران آنها را وارد بحران کرده است. شاگردان پرویز مظلومی این روزها سایه پرسپولیس را نزدیک خود می‌بینند و به دلیل عملکرد ضعیف‌شان با انتقادات هواداران روبه‌رو شده‌اند. شرایط برای مظلومی و استقلال می‌تواند بحرانی‌تر شود، اگر پرسپولیس سایپا را شکست دهد که در این صورت استقلال در صورت ناکامی مقابل گسترش فولاد جایگاهش را به پرسپولیس خواهد داد. استقلال، این فرصت را دارد تا با برتری در این دیدار حتی به صدر جدول برود. اتفاقی که باعث می‌شود شاگردان مظلومی پس از چند هفته رنگ آرامش را ببینند. فرهاد مجیدی بازیکن پیشین استقلال اعلام کرده که با حضور در ورزشگاه آزادی این دیدار را از نزدیک تماشا خواهد کرد و هواداران استقلال امیدوار هستند با کاپیتان پیشین خود بتوانند به صدر جدول بازگردند. گسترش فولادی‌ها با توجه به برتری ۳ بر یک مقابل ملوان با روحیه بالایی به مصاف استقلال می‌آیند. پیروزی بر استقلال این تیم را می‌تواند به میانه‌های جدول نزدیک کرده و امیدهای آنها را برای کسب سهمیه آسیا زنده نگه دارد. این تیم با ۲۸ امتیاز در رده نهم قرار گرفته است.


برنامه بازی‌های هفته بیست‌ویکم

پنج‌شنبه ۲۹ بهمن ۹۴

تراکتورسازی سپاهان، ساعت 15:15

سایپا پرسپولیس، ساعت 16

ذوب‌آهن فولادخوزستان، ساعت 16


جمعه 30 بهمن 94

سیاه‌جامگان پدیده، ساعت ۱۵:۳۰

استقلال اهواز نفت‌تهران، ساعت ۱۵:۳۰

ملوان انزلی راه‌آهن، ساعت ۱۵:۳۰

صبای قم استقلال صنعتی، ساعت ۱۶

استقلال گسترش فولادتبریز، ساعت ۱۶