۸ روز کمتر از یک سال، نفت دوباره باید در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف الجیش قطر برود. تیمی که فصل گذشته با تمام ستاره‌هایی که داشت در تهران مغلوب شاگردان علیرضا منصوریان شد تا چهارمین سهمیه باشگاهی ایران در آسیا رقم بخورد. نفت بعد از آن تا آستانه صعود به مرحله نیمه‌نهایی پیش‌رفت ولی با شکست مقابل الاهلی امارات با لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۵ خداحافظی کرد. موفق‌ترین تیم ایران در سال ۲۰۱۵ در لیگ قهرمانان آسیا حالا یک‌بار دیگر باید به مصاف الجیش برود. با تیمی که نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشته؛ تیم علیرضا منصوریان مانند فصل قبل شگفت‌انگیز عمل نکرده، اما باتجربه‌تر شده است.

هرچند نفتی‌ها در فصل نقل‌وانتقالات بازیکنان زیادی را از دست دادند، اما حضور چند بازیکن باتجربه از جمله سیدجلال حسینی، ایمان مبعلی، علیرضا عزتی، وحید حمدی‌نژاد و بازیکنان جوان و باانگیزه‌ای مانند ارسلان مطهری، سیامک کوروشی و علی قربانی می‌توانند نفت را این‌بار هم پیروز مصاف با الجیش کنند. سال گذشته این ارسلان مطهری بود که با یک ضربه سر توانست نفت را مقابل تیم ثروتمند الجیش پیروز کند و حالا بازیکنان جوان نفت که تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده‌اند، می‌خواهند دست به کار بزرگ دیگری بزنند. نفت این‌بار باید تیم به مراتب قدرتمندترشده الجیش که ثروتمندان نفتی قطر آن را برای انتقام نتیجه فصل قبل به تهران فرستاده‌اند، شکست دهد. این بازی تا حدود زیادی برای هر دو تیم حیثیتی شده است؛ الجیشی‌ها به فکر انتقام هستند و ماجرای نمایندگان فوتبال ایران و عربستان که پای دیگر کشورهای عربی را هم به میان کشید، این بازی را برای نفت حساس می‌کند. مسلما با توجه به حیثیتی شدن این بازی اهمیت صعود نفت به مراتب بیشتر شده است. نفتی‌ها با استقبال گرم از حریف راه اعتراض به آنها در کنفدراسیون آسیا را هم خواهند بست.

رضایت لاموشی از میزبانی

لاموشی سرمربی الجیش با اشاره به اهمیت بازی به خبرگزاری تسنیم گفت: «بازی کردن در ایران مشکل است و این را سال گذشته تجربه کردیم. از طرف دیگر بازی در لیگ قهرمانان است و اگر الجیش می‌خواهد به مرحله بعد صعود کند، باید در میدان این را نشان دهد.» وی درباره جوسازی عربستان و اینکه آیا در ورود به ایران با رفتار بدی روبه‌رو شده است یا نه، گفت: «ما پس از ورود به ایران سورپرایز شدیم. این دفعه دوم است که این سوال را از من می‌پرسند. همه‌چیز خوب بود و استقبال خوبی از ما شد، میهمان‌نوازی عالی بود، در هتل خوبی اسکان یافتیم و مشکلی نداشتیم. ما اتفاق بدی مشاهده نکردیم.» سرمربی تیم فوتبال الجیش در پاسخ به این سوال که تیمش چه تغییراتی کرده و شرایط آن در لیگ قطر به چه شکل است، گفت: «برای من همه‌چیز مشخص است و لیگ قهرمانان با لیگ و جام حذفی هر کشوری متفاوت است. شاید ما یکی دو تغییر داشته‌ایم، اما فلسفه‌ما همان است که در فصل گذشته بود. »

گروهی که انتظار نفت را می‌کشد

نفت تهران در صورت برتری در تک بازی امروز که از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود، در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با الاهلی عربستان، نسف‌قارشی ازبکستان و العین امارات همگروه خواهد شد.