بازاریابی و فروش در پیام‌رسان‌های داخلی چگونه است؟

رپرتاژ آگهی: اما این روزها و با افزایش قابل توجه کاربران پیام رسان داخلی و شبکه‌های اجتماعی بومی و در راس آن روبیکا، این پلتفرم‌ها به محلی برای تبلیغات و افزایش فروش کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند. اگر دنبال راهی برای دیده شدن کسب‌وکارتان در محیطی بومی هستید، می‌توانید از این پیام‌رسان‌ها کمک بگیرید. برای آشنایی با فرآیند تبلیغات در پیام‌رسان‌های داخلی با ما همراه شوید.

انواع شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی

شبکه های اجتماعی داخلی

قبل از هر آمار و اطلاعات، بد نیست کمی بیشتر با محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان داخلی آشنا شویم. گزینه‌های زیر از پرطرفدارترین سکوهای ارتباطی داخلی هستند:

روبیکا

روبیکا یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های بومی است که نقشی فراتر از پیام‌رسان را بازی می‌کند و به شبکه‌ای اجتماعی تبدیل شده است. کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند علاوه‌بر چت با مخاطبین خود، عکس و فیلم‌های محبوب و موردنظر خود را با کاربران به‌اشتراک بگذارند و کانال‌ ایجاد کنند.

ایتا

ایتا از نخستین پیام‌رسان‌های بومی ایران و یکی از محبوب‌ترین آن‌ها است که نسخه‌ای وطنی از تلگرام محسوب می‌شود. این پیام رسان داخلی به کاربران امکان ایجاد کانال، گروه، چت خصوصی و تعامل با مخاطبین می‌دهد و با سرعت مناسبی که در اختیار کاربران قرار داده است، محبوبیت زیادی میان آن‌ها دارد.

بله

بله علاوه‌بر امکان ارسال پیام، کانال و گروه، از ویژگی‌هایی مانند پرداخت انواع قبض، خرید شارژ، استفاده از خدمات دولتی مانند دریافت ارز مسافرتی و تراکنش‌های مالی پشتیبانی می‌کند. همین مسئله به یکی از دلایل محبوبیت این پیام‌رسان بومی تبدیل شده است.

سروش پلاس

سروش پلاس هم از دیگر پیام‌رسان‌هایی است که سازندگان آن با افزودن ویژگی‌هایی مانند مرور کانال‌های عمومی، تلاش دارند تا محصول خود را به‌عنوان اپلیکیشنی فراتر از پیام‌رسان و نوعی شبکه‌ اجتماعی معرفی کنند. این اپلیکیشن هم با جلب نظر بخش قابل توجهی از کاربران، یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی داخلی موفق محسوب می‌شود.

آی گپ

آی‌گپ از دیگر سکوهای پیام‌رسانی بومی است که کمک می‌کند در بستری امن و قدرتمند، علاوه‌بر پیام متنی و چندرسانه‌ای، امکان ارسال تماس صوتی و تصویری باکیفیت را داشته باشید.

آمار شبکه‌های اجتماعی داخلی و مخاطبین آن‌ها

جالب است بدانید که بله، روبیکا، ایتا، آی‌گپ و سروش پلاس در مجموع بیش از 107 میلیون کاربر فعال دارند. در این میان، ایتا با 30 میلیون و روبیکا با 44 میلیون کاربر صدرنشین پیام‌رسان‌های داخلی محبوب هستند.

رشد قابل توجه کاربران سکوهای پیام‌ رسان داخلی، نشان‌دهنده رونق ارتباط در بستر این پیام‌رسان‌ها است؛ این یعنی می‌توان به‌طور جدی روی رشد و افزایش فروش کسب‌وکارها از طریق تبلیغات در این پیام‌رسان‌ها حسابی ویژه باز کرد.

از آنجایی که دولت طرح‌های تشویقی برای حضور کسب‌وکارها در پیام‌رسان‌های داخلی درنظر گرفته است، می‌توان با حضور در این پلتفرم‌ها برای پیشرفت و افزایش فروش کمک گرفت.

نکته قابل توجه اینکه در حال حاضر بیشترین کاربران شبکه‌های اجتماعی داخلی در بازه سنی 18 تا 50 سال هستند. همچنین زنان در این سکوها فعالیت بیشتری نسبت به مردان دارند. این آمار می‌تواند به کسب‌وکارها از مخاطبین این شبکه‌ها و استراتژی تبلیغاتی هدفمند و اثرگذار، دید مناسبی بدهد.

بازاریابی و فروش در پیام‌رسان‌های داخلی

شاید بتوان هدف‌گیری دقیق مخاطب، امکان اجرای کمپین‌های تبلیغی تعاملی و قیمت مناسب را از مهم‌ترین مزایای تبلیغات در پیام رسان های داخلی دانست. قبل از تصمیم‌گیری درباره تبلیغات در هر شبکه اجتماعی داخلی، بهتر است با فرآیند اجرای تبلیغات و تعرفه تبلیغی در هر پیام‌رسان، آشنا شوید:

بازاریابی و فروش در پیام رسان های داخلی

تبلیغات در روبیکا

روبیکا با بیش از 40 میلیون کاربر، نقش موفقی را در دنیای بازاریابی و فروش بازی کرده است و تبلیغات در این شبکه اجتماعی برای بسیاری از کسب و کارهای بومی، راهکاری موثر در رشد و افزایش فروش محسوب می‌شود.

برای تبلیغات در روبیکا باید کانال کسب و کار خود را در آن راه‌اندازی کنید. می‌توانید با تولید محتوای جذاب، اضافه کردن عکس مناسب و گذاشتن اطلاعات ارتباطی کافی درباره کسب و کار خود، کانالی جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر داشته باشید. درنهایت باید برای تبلیغات از پلتفرم‌های تبلیغاتی کمک بگیرید.

شما می‌توانید با سرویس جدید تبلیغات در روبیکا یکتانت به سادگی در بستر این شبکه اجتماعی داخلی کمپین‌های تبلیغاتی اجرا کنید و محتوای کانال خود را در معرض نمایش قرار دهید. محتوای کانال شما می‌تواند به‌عنوان کانال منتخب، در ابتدای صفحه اپلیکیشن به کاربر پیشنهاد شود.

همچنین می‌توان از امکان اجرای پست تبلیغاتی در کانال‌های پربازدید هم کمک بگیرید. این پست‌ها نرخ تعامل بالاتری دارند و مخاطب را درگیر محتوای کانال شما خواهند کرد.

نوع تبلیغات: پیشنهاد کانال، پست تبلیغاتی

تعرفه تبلیغ: براساس بازدید (هر 100 نمایش ده هزار تومان)

تبلیغات در ایتا

ایتا به‌عنوان دومین پیام ‌رسان داخلی پرطرفدار، بستری مناسب برای تبلیغات کسب و کارها محسوب می‌شود. شما می‌توانید با سفارش تبلیغات در ایتا، امکان نمایش کانال کسب و کار خود را در صفحه اصلی این پیام رسان و در قسمت بالای صفحه داشته باشید.

همچنین می‌توانید با پرداخت مبلغی کمتر، به‌جای صفحه اصلی در بخش ترند به‌عنوان کانال پیشنهادی معرفی شوید. طبیعتا برای تبلیغات در ایتا، باید از قبل در این پیام رسان کانال ساخته باشید.

نوع تبلیغات: بازدیدی، پاپ آپ و تعرفه‌ای

تعرفه تبلیغات: برای تبلیغات بازدیدی براساس نرخ هر کانال متفاوت خواهد بود، برای تبلیغات در جایگاه به ازای هر 1000 بازدید، 13 هزار تومان.

تبلیغات در آی گپ

شما می‌توانید برای تبلیغات در پیام رسان داخلی آی گپ، مستقیما با واحد تبلیغات آن ارتباط بگیرید. برای تبلیغات در آی‌گپ باید از قبل کانال ساخته باشید، پس از طی کردن فرآیند احراز هویت و پرداخت، امکان نمایش محتوای کانال در این پیام‌رسان را خواهید داشت. همچنین می‌توانید محتوای کسب و کار خود را در کانال‌های پربازدید آن نمایش دهید.

نوع تبلیغات: تبلیغات انبوه، پاپ آپ

تعرفه تبلیغات: به ازای هر 1000 تبلیغ پاپ آپ، 375 هزارتومان

تبلیغات در سروش پلاس

سروش پلاس هم می‌تواند بستری مناسب برای تبلیغات آنلاین کسب و کار شما باشد . شما می‌توانید با تبلیغات در این پلتفرم، از گزینه‌های شخصی‌سازی شده‌تری مانند انتخاب ساعات نمایش تبلیغ برای کاربران هم بهر‌ه‌مند شوید. برای تبلیغات در این پلتفرم، کافیست با شرکت‌های تبلیغ‌دهنده ارتباط بگیرید و کانال‌های موردنظر خود را برای تبلیغات انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از امکان تبلیغات بازدیدی بهره‌مند شوید تا کانال شما در لیست پربازدیدترین محتوای این پلتفرم قرار بگیرد.

نوع تبلیغات: بازدیدی

تعرفه تبلیغات: نسبت به ساعات انتخابی و نوع کانال متفاوت خواهد بود.

روبیکا ادز

هر پیام‌رسان مخاطب خاص خود را دارد!

در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی داخلی، باید براساس استراتژی صحیح و هدفمند انجام شود. شناسایی مخاطبین هر پیام‌رسان و دریافت اطلاعات جمعیتی کاربران آن‌ها، می‌تواند دید مناسبی برای تنظیم بهتر استراتژی تبلیغاتی به شما بدهد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از تصمیم‌گیری حتما با متخصصین مشورت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در مجموع به‌نظر می‌رسد که شبکه اجتماعی روبیکا با داشتن بیشترین تعداد کاربر و فراهم کردن بستری مناسب برای دسترسی به طیف متنوع‌تری از مخاطب، انتخاب مناسبی برای استراتژی تبلیغات و فروش کسب و کار شما باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.