تفاوت بین پیانوی آکوستیک و دیجیتال

رپرتاژ آگهی: اولین قدم در خرید پیانو، تصمیم گیری بین دو نوع مختلف پیانو آکوستیک و دیجیتال است. بسیاری از نوازندگان تصمیم گیری بین این دو را دشوار می دانند. به عنوان مثال دانش آموز دبیرستانی را در نظر بگیرید که عاشق گوش دادن به جدیدترین آهنگ های پاپ در اسپاتیفای است. او می خواهد پیانو یاد بگیرد تا بتواند آهنگ های مورد علاقه اش را بنوازد.

یا خانم خانه داری که مادر سه فرزند است. او یک بزرگسال شاغل است که می خواهد پیانو را به طور جدی یاد بگیرد. همچنین، یک آقای بزرگسال که مشغول کار در اوایل 30 سالگی است. و یا فرد بازنشسته ای است که در فکر انتخاب یک سرگرمی جدید است. همه آنها با یک دوراهی روبرو هستند - آیا باید پیانوی آکوستیک بخرند یا دیجیتال؟

انتخاب پیانوی مناسب، کار آسانی نیست. شما باید در مورد هزینه ها، صدا، نگهداری و غیره فکر کنید. بنابراین، این مقاله ویژگی های مختلف پیانوهای دیجیتال و آکوستیک را با هم مقایسه می کند تا به شما در تصمیم گیری کمک کند.

بررسی پیانوی آکوستیک، مکانیسم و انواع آن

یک پیانوی آکوستیک، در یک نگاه، به معنای واقعی کلمه تداعی گر واژه نوستالژی است. دارای چکش ها و ریسمان های فولادی است که توسط یک جعبه چوبی محصور شده اند. کلیدها به چکش متصل می شوند. هنگامی که کلیدی فشار داده می شود، چکش حرکت می کند و به سیم ها ضربه می زند و باعث ارتعاش آنها و تولید صدا می شود.

دو نوع پیانو آکوستیک وجود دارد: پیانوی گرند و پیانوی ایستاده. یک پیانوی گرند دارای قاب و سیم هایی است که به صورت افقی کشیده شده اند. بدنه بلندتری دارد و در نتیجه فضای بیشتری را اشغال می کند. پس از نواختن کلیدها و رها کردن انگشتان، جاذبه کلیدها را مجدداً تنظیم می کند و آنها را به حالت استراحت خود باز می گرداند.

یک پیانوی ایستاده دارای سیم هایی است که به صورت عمودی اجرا می شوند که بسیار فشرده تر از پیانوی گرند است. پیانوی عمودی اغلب به راحتی در خانه ها یا آپارتمان ها قرار می گیرد و بنابراین انتخاب آسان‌تری است. هنگامی که انگشتان شما از کلیدها  رها می شوند، از طریق مکانیزم فنری که در معرض ساییدگی است، مجدداً تنظیم می شوند.

پیانوی آکوستیک

ناهماهنگی یکی دیگر از عواملی است که پیانو گرند را از پیانوی ایستاده متمایز می کند. ناهماهنگی به درجه ای گفته می شود که یک اهنگ در زیر و بمی بالاتر از صدای اولیه آن به نظر می رسد. بنابراین صدایی با ناهماهنگی کمتر،  دقیق تر است. پیانوی گرند سیم های بلندتری دارد که نه تنها لحن غنی تر بلکه ناهماهنگی کمتری به آن می دهد. پیانوی عمودی سیم های کوتاه تری دارد و در نتیجه ناهماهنگی بیشتری دارد، که منجر به اکتاوهایی می شود که کمتر به صدا در می آیند. اما تصور نکنید که پیانوی ایستاده یک پیانوی ضعیف است. بسیاری از چیزهای دیگر نیز می توانند بر روی صدا تاثرگذار باشند، مانند کیفیت مواد استفاده شده و غیره.

بررسی پیانوی دیجیتال، مکانیسم و انواع آن

برسی پیانو دیجیتال

پیانوی دیجیتال یک نسخه اقتباس شده و مدرن‌تر از همتای آکوستیک خود است. صداها را به صورت دیجیتالی تولید می کند (همانطور که از نامش پیداست): درواقع هنگامی که یک کلید را فشار می دهید، بلندگوهای الکترونیکی پیانو، ضبط های با کیفیتی را که قبلا از پیانوهای آکوستیک گرفته شده بودند پخش می کنند.

سه نوع پیانو دیجیتال وجود دارد: پیانوی گرند، پیانوی ایستاده و پیانوی قابل حمل. پیانوی گرند دارای سیستم صوتی با کیفیت بالاتر و حرکات کلید بهتر است. با این حال، گران‌تر است و فقط توسط تولیدکنندگان خاص ارائه می‌شود. مانند همتای آکوستیک خود، پیانوی دیجیتال عمودی معمولاً در خانه ها استفاده می شود. نسخه دیجیتال و آکوستیک از نظر اندازه مشابه هستند، اما نسخه دیجیتال وزن کمتری دارد. پیانو قابل حمل سبک ترین پیانو از این سه است. به جای چهار پایه، با یک استند نگهداری می‌شود. کلیدها و نمای بیرونی یک پیانوی دیجیتال قابل حمل معمولاً از پلاستیک ساخته شده است.

پیانوی آکوستیک یا دیجیتال؟ مساله این است!

پیانوهای آکوستیک و دیجیتال شباهت‌های اساسی دارند، از جمله:

هدف: هدف اصلی هر دو ایجاد موسیقی است. آنها ایجاد و اجرای ژانرهای مختلف موسیقی را بدون توجه به نحوه تولید صدا تسهیل می کنند.

ترکیب کلید: اکثر پیانوها، چه آکوستیک و چه دیجیتال، دارای صفحه کلید استاندارد از 88 کلید، شامل 52 کلید سفید و 36 کلید سیاه هستند.

طراحی و ساختار: انواع پیانو آکوستیک و دیجیتال در اندازه‌ها و سبک‌های مختلف عرضه می‌شوند که اولویت‌ها، بودجه‌ها و محدودیت‌های فضا را در نظر می‌گیرند.

تفاوت بین پیانوهای دیجیتال و آکوستیک مهمتر است. این تفاوت ها چیزی است که بر تجربه نواختن شما و بر روند تصمیم گیری شما تأثیر می گذارد.

تولید صدا: مدل های آکوستیک بر اساس اصل مکانیک عمل می کنند. صدا با ضربه چکش به سیم ها هنگام فشار دادن کلید تولید می شود. گزینه‌های دیجیتال، صدا را با پخش پیانوهای آکوستیک که روی یک تراشه کامپیوتری ذخیره می‌شوند و توسط یک سوئیچ التقاطی فعال می‌شوند، بازتولید می‌کنند.

تجربه نواختن: نوازندگان جدید از تقویت مهارت های خود بر روی یک مدل آکوستیک سود می برند، زیرا پویایی نت های نواخته شده بر اساس لمس آنها متفاوت است. این امر از توسعه صدای منحصربه‌فرد آن‌ها با گسترش کارنامه هنری خود پشتیبانی می‌کند. ابزارهای دیجیتال به ضبط های ذخیره شده خود محدود می شوند و هرگز متفاوت نیستند.

کیفیت آهنگ: صفحه صوتی چوبی پیانوی آکوستیک صدای تولید شده توسط سیم ها را تقویت می کند و طنین طبیعی ایجاد می کند که عمق و گرمای منحصر به فردی را به کیفیت آهنگ می بخشد که پیانوهای دیجیتال فاقد این تاثیر و زیبایی هستند.

تعمیر و نگهداری: پیانوهای آکوستیک به تنظیم منظم نیاز دارند و به عوامل محیطی مانند رطوبت و دما حساس هستند. جایگزین های دیجیتال به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و کمتر به شرایط محیطی حساس هستند.

هزینه ها: هزینه تفاوت مهمی است که باید توجه داشت. پیانوهای دیجیتال نسبت به پیانوهای آکوستیک ارزان‌تر هستند و عملاً هیچ هزینه نگهداری ندارند.

انتخاب پیانوی مناسب برای شما

انتخاب پیانو مناسب

انتخاب پیانوی مناسب شامل ارزیابی دقیق نیازها، بودجه، فضای موجود و اهداف بلندمدت شماست. اگر به دنبال یک تجربه اصیل و ظریف با غنای تونال بی بدیل هستید، یک پیانوی آکوستیک می‌تواند بهترین تطابق برای شما باشد. در حالی که برخی از خریداران ممکن است گزینه دیجیتال که بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است را ترجیح دهند.

در این مقاله، تفاوت‌های کلیدی بین پیانو آکوستیک و دیجیتال را مقایسه کردیم. اکنون، شما آماده هستید تا تصمیم نهایی را بگیرید. درمورد انتخاب خود با دقت فکر کنید اما سعی کنید اجازه ندهید این تصمیم، شما را برای مدت طولانی از سفر موسیقی خود باز دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.