مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی

رپرتاژ آگهی: کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که با مالیات سروکار نداشته باشد؛ نهایتاً برخی هنوز کارهای مالیاتی خود را برون‌سپاری می‌کنند. مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی شاید ساده‌ترین و راحت‌ترین راه برای استعلام بدهی‌های مالیاتی باشد که از طریق سایت سازمان امور مالیاتی به آن دسترسی دارید. اما مسئله فقط مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی نیست، بلکه نیاز دارید که با مراحل مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی در سایت مالیاتی آشنا باشید. چطور؟ تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا مسیر مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی را در سایت مالیات کشور طی کنیم.

مراحل مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی

اما چطور می‌توانید استعلام بدهی‌های مالیاتی خود را پیدا کنید؟ ساده‌ترین روش مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی است که در ادامه به‌صورت مرحله‌ به مرحله توضیح می‌دهیم.

۱. برای انجام هر امور مرتبط با مالیات در ایران باید به سایت https://my.tax.gov.ir مراجعه کنید. اگر تا الان از خدمات سامانه مالیاتی استفاده نکرده‌اید در قدم اول باید در سایت ثبت‌نام کنید. 

۲. اگر هم از قبل حساب کاربری دارید که در بخش ورود اطلاعات، اطلاعات خود را برای ورود به سایت وارد کنید. اگر شخص حقیقی هستید(‌فرد) باید کد ملی خود را وارد کنید و اگر شخص حقوقی ( شرکت) هستید باید شناسه ملی یا کد یکتایی شرکت را در بخش اطلاعات وارد کنید. 

۳. بعد از ثبت اطلاعات یک شماره ۶ رقمی برای شما پیامک می‌شود که باید در کادر وارد کنید. 

۴. وقتی وارد سایت مالیاتی می‌شوید، یک منو در سمت راست قرار دارد که یک گزینه به نام «درخواست» در آن وجود دارد، روی آن کلیک کنید. 

۵. سپس روی گزینه استعلام بدهی مالیاتی کلیک کنید. 

۶. در صفحه‌ای که باز می‌شود با وارد کردن کد ملی، تمام سوابق مالیاتی شما نمایش داده می‌شود. 

به همین راحتی با چند کلیک امکان استعلام بدهی‌ مالیاتی با کد ملی از سایت سازمان امور مالیاتی یا همان سامانه مودیان وجود دارد. روش بعدی هم که خیلی از افراد به آن نیاز دارند، مشاهده مالیات‌های کارتخوان هست که در ادامه روش استعلام آن با کد ملی را آموزش می‌دهیم.

مشاهده سابقه مالیاتی کارتخوان 

افرادی که برای کسب‌وکارشان کارتخوان دارند، مشمول پرداخت مالیات کارتخوان می‌شوند. از سوی دیگر اگر تازه کسب‌وکارتان را راه انداخته‌اید، بعد از خرید کارتخوان باید برای ثبت کارتخوان به اسم کسب‌وکارتان یا خودتان اقدام کنید.

اگر قبلا کسب‌وکارتان در سایت مالیات ثبت شده که از طریق منو می‌توانید، کارتخوان را به آن اضافه کنید. اگر هم تازه می‌خواهید وارد سایت شوید، ابتدا ثبت‌نام کنید و بعد وارد سایت شوید. بعد هم با اضافه کردن کد ملی، استعلام مالیات کارتخوان با کد ملی را از سایت امور مالیاتی بگیرید.

انواع روش های مشاهده سوابق مالیاتی

روش های مشاهده سوابق مالیاتی

در دنیای تکنولوژی راه‌های مختلفی برای استعلام بدهی‌های مالیاتی وجود دارد از روش‌های سنتی گرفته تا روش‌های آنلاین که در ادامه همه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱. مراجعه به دفاتر پیشخوان یا کافی‌نت‌ها

یکی از در دسترس‌ترین روش‌ها برای استعلام بدهی مالیاتی مراجعه به کافی‌نت‌ها یا دفاتر پیشخوان برای استعلام بدهی مالیاتی است. با ارائه اطلاعات و مدارک شناسایی خود، دفاتر پیشخوان یا کافی‌نت‌ها تمام سوابق مالیاتی شما را برایتان تهیه می‌کنند. 

۲. مراجعه به شعبه اداره مالیات

روش دوم برای استعلام بدهی مالیاتی که از روش‌های سنتی و قدیمی است، مراجعه به شعبه اداره امور مالیاتی استان است که کمی هم وقت گیر است، اما از آن‌جا هم می‌توانید برای استعلام بدهی‌های مالیاتی خود اقدام کنید. 

۳. مراجعه به سایت امور مالیاتی 

و اما آسان‌ترین روش که باهم بررسی کردیم، مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی است که با مراجعه به آن می‌توانید، سوابق مالیاتی خود را مشاهده کنید. 

همه این روش‌ها مزایای خودشان را دارند، اما نکته‌ای که بیشتر نیاز دارید این است که بعد از مشاهده سوابق مالیاتی آیا به نظرتان میزان مالیاتی که سازمان امور مالیاتی برایتان در نظر گرفته منطقی است؟ توانایی پرداخت آن را دارید؟ اگر رقم مالیات بالا بود چه راه حلی برای این مسئله دارید؟ ما برای شما پیشنهادی داریم تا این مرحله سخت و پراسترس را تنها سپری نکنید.

اهمیت مشاوره مالیاتی برای پرداخت مالیات 

هدف هر کسب‌وکاری در بازار الان این است که ضرر نکند. مشاوره گرفتن در دسترس‌ترین راه برای این مرحله است تا یک شخص ثالث صورت‌های مالی شما را بررسی کند و راه‌حلی جلوی پایتان قرار دهد تا مالیات زیادی پرداخت نکنید. مسئله پرداخت مبلغ مالیات، موضوعی است که این روزها خیلی از کسب‌وکارها حتی سوپرمارکت‌ها را هم درگیر کرده و آن‌ها را ترغیب کرده تا از یک مشاوره مالیاتی، راهنمایی دریافت کنند. البته این تنها دستاورد شما از مشاوره مالیاتی نیست! به لیست زیر نگاه کنید:

  1. کاهش میزان مالیات پرداختی با استفاده از روش‌های قانونی

  2. آگاه کردن مراجع از معافیت‌های مالیاتی

  3. تهیه و تنظیم اظهارنامه 

  4. راهنمایی و مشاوره تخصصی در طول ممیزی‌ها 

  5. بررسی پرونده مالیاتی به صورت اختصاصی

  6. برنامه‌ریزی مالی موثر برای کاهش هزینه‌های اضافی 

حالا که فهمیدید برای گرفتن مشاوره مالیاتی باید چه انتظاراتی داشته باشید، وقت آن رسیده که با یک مشاور حرفه‌ای این مسیر را طی کنید. برای دریافت مشاوره مالیاتی حرفه‌ای؛ ‌می‌توانید نام موسسه حسابداری محاسبان را در گوگل سرچ کنید و از صفحه مشاوره مالیاتی برای دریافت مشاوره مالیاتی آنلاین، تلفنی و حضوری اقدام کنید یا با شماره ۲۰۴۰-۰۳۱ تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.