راهکار مدیریت املاک و مستغلات ویژه سازمان ها و شرکت ها

رپرتاژ آگهی: از طرفی دقت کافی و شفافیت در وضعیت توزیع و نوع بهره برداری از املاک و مستغلات و عایدات آن  به عنوان یک منبع مهم درآمدی برای سازمان ها نیازمند ابزارهای مناسب و کاربردی است و از طرف دیگر اشراف به آخرین وضعیت اموال و دارایی ها جهت جلوگیری از سوء استفاده، تعرض یا تصرف غیرقانونی نیز  از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر دو موضوع می بایست همزمان مورد توجه قرار گیرد.

در چنین شرایطی بهترین ابزار برای سازمان هایی که تعدد املاک و مستغلات دارند، نظیر بانک ها، شهرداری ها، وزارتخانه ها و ادارات تابعه، مراکز دانشگاهی و آموزشی و سایر شرکت ها و سازمان های مشابه، استفاده از نرم افزار املاک و مستغلات است.

نرم افزار املاک و مستغلات محاسبان به عنوان یکی از نرم افزارهای جامع، کامل و تخصصی در این حوزه با سابقه پیاده سازی در سازمان های بزرگی نظیر بانک مرکزی، بانک سینا، بانک آینده، بانک رفاه، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت راه و شهرسازی، شرکت بازرگانی پرتو نور، شرکت خدمات ریلی غرب استان تهران، هلدینگ ظریف مصور، بیمه ایران و شهرداری های مختلف و بسیاری از سازمان ها و شرکت های معتبر دیگر، به خوبی پاسخگوی نیازهای سازمان های بزرگ با تعداد قابل توجه املاک و مستغلات بوده و از آزمون های متعدد فنی، امنیتی و کاربردپذیری سربلند بیرون آمده است.

کاربران سازمان ها و شرکت های بزرگ در واحدها و ادارات مختلف از جنبه های متعددی در حوزه تخصصی خود نیازمند ویژگی های مرتبط با حوزه خود در نرم افزار املاک و مستغلات هستند و بسیاری از این بخش های سازمانی ارتباط مستقیمی با یکدیگر ندارند و حتی در بعضی حوزه ها جنس کار و دغدغه کاملا متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.

از نظر واحدی نظیر فناوری اطلاعات، ممکن است ساختار فنی، رابط کاربری و امنیت نرم افزار در درجه اول اهمیت باشد در حالیکه از نظر واحد حقوقی، انطباق با آخرین قوانین و مقررات و بخشنامه ها و قابلیت تطبیق پذیری با شرایط و مصوبات جدید اهمیت بیشتری دارد. همزمان واحد مالی نیز نیازمندی های خاص خود را دارد که نسبت به دو بخش دیگر کاملا متفاوت است.

با توجه به سابقه بیش از ۲۰ ساله شرکت حساب رایان پارس در تولید نرم افزارهای مالی، اداری و مدیریتی یکپارجه مبتنی بر ERP و فعالیت در بیش از ۴۵۰۰ سازمان و شرکت، تجربه بیش از دو دهه پیاده سازی و پشتیبانی سیستم های مالی، اداری و مدیریتی، پشتوانه تولید نرم افزار املاک و مستغلات محاسبان بوده و این مفهوم را برای کاربران و سازمان ها به ارمغان می آورد که با یک نرم افزار جامع و کارآزموده و مهم تر از این با یک شرکت باسابقه و موفق مواجه هستند و این ویژگی ها برای مشتریان شرکت حساب رایان پارس، آرامش و اطمینان به همراه دارد.

در کنار همه موارد مطرح شده، برخی ویژگی های نرم افزار املاک و مستغلات محاسبان برای سازمان ها و ادارات بسیار کاربردی و راهگشاست که برخی از آنها عبارتند از:

  • امکان درج و طبقه بندی املاک و مستغلات بر اساس نوع کاربری (زمین، ساختمان،‌ ویلا، باغ و ...)

  •  امکان تعریف وضعیت املاک و مستغلات (در تصرف مالک سابق، فروخته شده، تصرف بانک)

  • امکان ثبت مشخصات و شناسنامه کامل هر ملک به نسبت نوع به تعداد نامحدود و ثبت مدارک املاک و الصاق به هر ملک

  • امکان ثبت انشعابات ملک شامل: نام انشعاب، ظرفیت، تعداد ،آمپر، فاز، شماره شناسنامه، مالک، انشعاب، وصل بودن انشعاب و ...

  • امکان ثبت بیمه ها، حوادث، بهسازی، نوسازی و سایر هزینه های هر ملک

  • امکان ثبت پرونده های حقوقی و قضایی املاک و پیگیری های مربوطه

  • امکان ثبت کلیه اطلاعات مناقصات و مزایدات و انتخاب برنده مناقصه و مزایده

  • قابلیت تعیین مشخصات ملک ، مساحت ملک، مشخصات فیزیکی ملک، مشخصات ثبتی ملک

  • امکان کارشناسی و تجدید ارزیابی املاک و مستغلات

  • امکان ارتباط با سیستم حسابداری جهت ثبت سند و یا خروجی سند از طریق   XML

  • امکان مدیریت و مشاهده تراکنش‌های مالی انجام شده

  • امکان محاسبه استهلاک املاک و ثبت سند اتوماتیک حسابداری در سیستم حسابداری محاسبان

  • امکان تبدیل وضعیت‌های املاک به یکدیگر (فروش به رهن و اجاره، ‌اجاره به خرید و ...) و ثبت تهاترهای هر ملک

  • امکان مشاهده اطلاعات ملک‌های ثبت شده به تفکیک گروه اصلی و تفکیک گروه فرعی

  • امکان پیگیری تمام پرونده ها، بیمه ها و  قراردادهای هر ملک با استفاده از آلارم های هر وضعیت مخصوص هر کارشناس

  • امکان دریافت گزارشات کامل از تمامی موارد فوق الذکر و ساخت گزارشات پویا به دلخواه هر کاربر بر اساس نوع نیاز

  • امکان جانمایی املاک بر روی نقشه

  • آلارم های مختلف بیمه ها،  دعوای حقوقی ، پیگیری ها و ...

شرکت حساب رایان پارس به عنوان یک شرکت موفق نرم افزاری با بیش از ۲۰ سال سابقه و دارای گواهی و تندیس زرین  رعایت حقوق مصرف کنندگان بصورت متوالی از سال ۱۳۹۵ تاکنون و برخورداری از شش رتبه یک از شورای عالی انفورماتیک کشور و گواهی های متعدد امنیتی از آزمایشگاه های معتبر و متولیان دولتی و خصوصی، رویکرد رضایت مشتری را سرلوحه کلیه فعالیت های خود قرار داده و در شرایط مختلف، همواره پاسخگوی نیازهای روزمره، جدید و پیش بینی نشده کاربران مطابق با تغییرات شرایط و قوانین کشوری است.

جهت آشنایی با مفاهیم حوزه املاک و مستغلات و کاربردها و مزایای آن برای شرکت ها و سازمان ها، و مشاهده امکانات و ویژگی های نرم افزار املاک و مستغلات محاسبان، مقالات و مطالب موجود در سایت شرکت حساب رایان پیشنهاد می گردد.

منبع ۱: مقاله «املاک و مستغلات چیست؟ مفاهیم را بهتر بشناسیم!»

منبع ۲: مقاله «نرم افزار املاک و مستغلات چیست؟ کاربردها و مزایای آن برای سازمان ها»

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.