صنایع در گردونه ناترازی انرژی

رپرتاژ آگهی:  برآوردها نشان می دهد تأمین بهترین مواد اولیه قابل دسترس در داخل و خارج از کشور، مشتری مداری، صداقت و شفافیت در تعاملات بازرگانی، اخلاق مداری همکاران و رقبا و پایبندی به تعهدات در مراودات مالی باعث ثبت چهره ای خوشنام از این شرکت در طول بیش از 60 سال فعالیت در این عرصه شده است.

در این راستا مدیر عامل گروه ذوب فلزات محسنی یا تایید مباحث فوق گفت: برای یک مجموعه با قدمت و معتبر بازرگانی، حفظ سهم بازار مفهومی کلیدی است که گروه ذوب فلزات محسنی تلاش کرده به رغم موانع متعدد پیش رو در بازارهای داخلی و بین المللی، ضمن پایبندی به تمامی اصول حرفه ای و اخلاقی، برنامه های توسعه ای خود را برای افزایش این سهم پیاده سازی کند.

qggjkVzuyKmz

به مناسبت شصت ‌و ‌دومین سالگرد تأسیس این مجموعه با سابقه که همزمان با زادروز بنیانگذار این مجموعه مرحوم حاج حسین محسنی است مهرداد محسنی که خود دانش آموخته رشته مهندسی متالورژی است ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پدرشان، طی یک نشست خبری به سوالات مرتبط با ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش روی این شرکت پاسخ داد.

دو رکن اساسی موفقیت شرکت

محسنی با اشاره به آغاز شصت و سومین سال فعالیت گروه ذوب فلزات محسنی خاطر نشان کرد: بی شک آنچه باعث ماندگاری و حفظ اعتبار این میراث ارزشمند شده است چیزی جز متعهد بودن و فعالیت صادقانه نبوده است همانطور که همه تلاش مرحوم حسین محسنی نیز اشاعه این فرهنگ در صنعت ریخته گری بوده است. همین موضوع علاوه بر افزایش اعتبار مجموعه، بار سنگین مسوولیتی دو چندان بر عهده ما گذارده است که امیدواریم در حفظ آن سربلند باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هزار قلم محصول در سبد کالایی مجموعه ذوب فلزات محسنی وجود دارد بیان کرد: با توجه به قدمت و اعتبار این مجموعه افتخار همکاری با اکثر کارخانه های تأمین کننده مواد اولیه را داریم و خدمت رسان تولیدکنندگان صنعت ریخته گری کشور هستیم.

مشکلات پیش روی تولید کنندگان و کاهش چشمگیر فروش

مدیرعامل گروه ذوب فلزات محسنی با اشاره به کاهش شدید فروش و تعاملات بازرگانی درسه ماهه ابتدای سال 1403 گفت: مقایسه اجمالی بازه های مشابه سه ماهه اول سال 1402 و 1403 نشانگر کاهش بیش از50 درصدی خرید و فروش اقلام موجود در سبد کالایی مجموعه ماست.

وی در ادامه به نوسانات شدید نرخ ارز، بی ثباتی شرایط بازار، محدودیت های غیر قابل پیش بینی در واردات و شوک های سیاسی وارد شده به روند بازار به عنوان برخی از مهمترین دلایل این افت شدید فعالیت های اقتصادی اشاره کرد .

 محسنی در ادامه بیان کرد: تقریبا تمام اصناف با این مشکلات مواجه بودند و این رکود گسترده در بازار منجر به کاهش تولید و متاسفانه خروج فعالان اقتصادی کوچک از بازار گردید که علاوه بر صدمه زدن بر پیکره صنعت با اهمیت ریخته گری، باعث تشدید بیکاری و اثرات سوء اجتماعی و خانوادگی آن شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه روندی برای فعالیت بازار در ماه های آینده پیش بینی می شود بیان کرد: تقریبا همه چیز در انتظار آغاز فعالیت کابینه منتخب دولت جدید و بیان و اجرای سیاست گذاری های وی است که این موضوع حداقل تا پایان فصل تابستان طول خواهد کشید. لذا تا آن زمان هنر فعالان اقتصادی حفظ شرایط موجود و حداقل گردش های مالی است تا جریان خون در رگ های صنایع مختلف هر چند به آرامی حفظ شد.

تراز انرژی، پاشنه آشیل صنعت

محسنی در ادامه به این نکته اشاره کرد : متاسفانه در سال های اخیر ناترازی انرژی معضل اصلی تولید کنندگان به ویژه در صنعت ریخته گری است و مشکلات عدیده ای برای آن ها بوجود آورده است.

 این فعال صنعت با اشاره به قطع برق واحدها و شهرک های صنعتی در ماه‌های تابستان و کاهش یا قطع گاز این واحدها در ماه های سرد سال به این نکته اشاره کرد: تعطیلی واحدهای تولیدی از یکسو باعث انتقال معضلات مختلفی به تمامی ارکان این چرخه از جمله بازرگانان و تأمین کنندگان مواداولیه می شود و از سوی دیگر بدلیل کاهش عرضه انواع محصولات به افزایش قیمت برای مصرف کنندگان نهایی می انجامد.

محسنی هم چنین خاطر نشان کرد: تعطیلی کارخانه های تولیدی به ویژه تولید کنندگان فولاد به‌دلیل عدم تأمین برق مورد نیاز این واحدها فشار دو چندانی بر کارفرمایان وارد می کند زیرا به رغم، ضررهای ناشی از قطع فعالیت خطوط تولید و هزینه های بسیار زیاد راه اندازی مجدد، همکاری مناسب و دلسوزانه ای از سوی سازمان های مربوطه در راستای اعمال تخفیف در پرداخت هزینه هایی چون مالیات و بیمه کارکنان صورت نمی گیرد و عملا کارفرمایان از هر دو سو متضرر می شوند.

 محسنی در ادامه گفت: امیدواریم با برنامه ریزی بهتر در تولید و توزیع نیرو، کمتر شاهد ضربه خوردن صنایع در کشور باشیم.

عبور از دیوار بلند واردات

وی با اشاره به سابقه طولانی مجموعه در واردات انواع مواد اولیه و ابزار آلات صنعت ریخته گری و تعامل با کشورهای مختلف بیان کرد: با توجه به وجود تحریم های مختلف اقتصادی و بانکی علیه ایران و دشواری های بسیاری که وارد کنندگان پیش رو دارند متاسفانه برخی از قوانین دست و پاگیر داخلی و عدم تخصیص به موقع ارز باعث پیچیده تر شدن روند واردات می شود.

محسنی خاطر نشان کرد : برخی از مواد اولیه یا ابزارهای ریخته گری که در کشور تولید نمی شوند و نقش بسیار مهمی در تولیدات کشور دارند از سوی وزارت صمت در اولویت مناسبی برای تخصیص ارز قرار نگرفته اند و این موضوع نیازمند بررسی کارشناسانه است زیرا تمام این موارد مستقیما بر پیکره صنعت ریخته گری تاثیر می گذارد.

 محسنی در ادامه ابراز امیدواری کرد:  بنابراین ضروری است دولت حمایت بیشتری برای واردات انجام دهد تا وارد کنندگان به عنوان فعالان خط مقدم این نبرد، با انگیزه و تلاش بیشتری به سازندگی کشور کمک کنند.

فرآوردههای نسوز خاوران، همراه مشتریان

محسنی بیان کرد: با توجه به حسن شهرت و تجربه موفق در بیش از ۶۰ سال فعالیت، از سال ۱۴۰۱ تصمیم به تولید انواع نسوزهای مصرفی در صنایع ریخته­ گری، فولاد، سیمان، پتروشیمی و… گرفتیم. در این راستا با همکاری متخصصانِ صنعت و دانش­ پژوهان و فارغ ­التحصیلان رشته مواد دانشگاه‌های معتبر کشور و ارتباط با دانشگاه­ها، فعالیت خود را در زمینه تولید انواع مواد نسوز، مشاوره (در طراحی، برآورد، نصب و بهره برداری) تحت عنوان فرآورده­ های نسوز خاوران آغاز کرده است.

 به گفته وی فرآورده­های نسوز خاوران با صرف حجم سنگین امور تحقیقاتی توانسته فاکتورهای حساس و حیاتی که موجب ارتقاء کیفیت نسوزها می­شوند را شناسایی کرده و به واسطه دانش فنی بالا و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و تولیدی فرمولاسیون ­های مختلف نسوزها را برای تحمل شرایط متفاوت با دقت بسیار بالایی تولید کند. همکاری با تامین­ کنندگان داخلی و خارجی متخصص و متعهد، پشتوانه ارزشمند ما در این مسیر بوده و به ما این امکان را داده که از بهترین مواد اولیه و افزودنی ­های ویژه استفاده کنیم.

  محسنی در ادامه به این نکته اشاره  کرد: خدمات پس از فروش فرآورده­ های نسوزخاوران برای به‌کارگیری صحیح محصولات و حفظ خواص آنها تحت شرایط مختلف همواره همراه مشتریان است.

YVdWsmghJi3g

نیروی انسانی، سرمایه ای ارزشمند

مدیرعامل گروه ذوب فلزات محسنی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد نیروی انسانی در هر مجموعه بیان کرد : این مجموعه در راستای رفع نیاز صنعت متالورژی و ریخته گری کشور، مفتخر است که با بهره گیری از مهندسان و نیروهای کار آزموده و با تجربه در راستای سرعت بخشیدن به ارائه خدمات به مشتریان، درک نیازهای حال و آینده و حس مسوولیت و پاسخگویی در قبال آنان گامی اثر بخش در اعتلای صنعت ریخته گری کشور برداشته و یاریگر صنعتگران این عرصه باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: والاترین اهداف مجموعه ذوب فلزات محسنی، ارتقاء مستمر و توسعه تنوع و کیفیت محصولات است. به همین دلیل تیم تحقیق و توسعه و کنترل کیفی این شرکت همواره در حال افزایش سطح دانش، تجهیزات آزمایشگاهی و کنترل های مرحله ای روند تولید است. و با بهره گیری از نیروهای متخصص، بهترین مواد اولیه تأمین شده از بازارهای داخلی و بین المللی و ابزار و تجهیزات دارای استاندارد های جهانی منجر به ارتقای اطمینان مشتریان داخلی و خارجی شده است.

شایان ذکر شد: در حال حاضر گروه ذوب فلزات محسنی با تعهد به انجام مأموریت ایفای نقش کلیدی در بهبود و ارتقای صنعت متالورژی و ریخته گری، با مدیریت مهرداد محسنی در زمینه بازرگانی مواد اولیه مورد نیاز ریخته گری اعم از انواع فلزات، انواع آلیاژها و فرو آلیاژها، گرافیت ها، بوته هاى گرافیتى با برندهای معتبر، آهن اسفنجی برای صنایع فولادسازی، فیلترهاى سرامیکى، انواع آجرهاى نسوز، ابزارآلات صنعت ریخته گرى، پوشان‌ ها، فلاکس ‌ها، اسلیو ها، گرمازا ها و سرباره گیر ها و… در حال فعالیت است . در سال 1401 و در راستای ارتقای ارائه خدمات به صنعت کشور، گروه ذوب فلزات محسنی با تلاش و همت مدیران و مهندسان برجسته در عرصه تولیدات دیر گداز اقدام به راه اندازی کارخانه ای برای تولید فرآورده های دیرگداز با نام تجاری خاور افروغ نارا (نسوز خاوران) نمود و انواع جرم ها و آجر های دیر گداز را با بهترین کیفیت تولید و در بازارهای داخلی و بین المللی ارائه کردند.

وب سایت : https://www.ZFMCo.com

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.