واکنش دادستان کل به پس گرفته شدن مدال طلای ملی‌پوش ایران در پارالمپیک پاریس

دادستان کل کشور به پس گرفته شدن مدال طلای «صادق بیت‌سیاح» ملی‌پوش پرتاب نیزه ایران در بازی‌های پارالمپیک پاریس به دلیل اهتزاز پرچم عزای حسین بن علی علیه السلام واکنش نشان داد.

دادستانی کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد روز یکشنبه در جلسه شورای معاونین اظهار داشت: در این ماجرا شاهد بودیم که با وجود اقدام و پیگیری مسئولان مربوطه در این رقابت‌ها اما مدال طلای این ورزشکار به وی بازگردانده نشد و حق او تضییع گشت.

وی تصریح کرد: باید دانست که اهمیت کار بزرگ این ورزشکار به گوش دنیا رسید و برای چندمین بار کذب بودن ادعای آزادی بیان مدعیان غربی بر همگان روشن شد.

 

موحدی آزاد در این نشست ضمن شنیدن گزارش معاونت حقوق عامه و مبارزه با قاچاق و با توجه به ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه، افزود: دادستان‌های سراسر کشور وظیفه دارند با اشراف کامل به این قانون، موارد حقوق عامه را دقیقا پایش کنند و به‌موقع مطالبه و تحقق آن را از مسئولان ذی ربط بخواهند.

وی اظهار داشت: امروز وضعیت قاچاق به‌ویژه قاچاق سوخت و نیز مواد مخدر، اقتضاء دارد ستادهای مربوطه فعال‌تر از گذشته وظیفه خود را انجام دهند.

ارتکاب فعل حرام در ملاء عام قابل تعقیب است

دادستان کل کشور با اشاره به اتفاقات و ناهنجاری‌های رخ داده در برخی از اماکن و مراکز عمومی تصریح کرد: برخی از اقدامات توسط بعضی از چهره‌ها در ملاء عام، مصداق جریحه دار کردن عفت عمومی و ارتکاب فعل حرام و جرم مشهود است، از اینرو باید ضابطین بلافاصله دلایل و مدارک جرم را جمع آوری و به دادستان محل وقوع جرم گزارش کنند تا به سرعت قانونی برخورد شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.