بهترین درب اتاق خواب و سرویس بهداشتی
رپرتاژ آگهی: درب‌های اتاق‌خواب و سرویس بهداشتی به عنوان عناصر شاخص در دکوراسیون داخلی می باشند و  نقشی اساسی در القای حس و حال فضا ایفا می کنند.انتخاب درهای داخلی برای تکمیل اتاق خواب و حمام شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. نقش رنگ و طرح‌ها در کنار عوامل دیگر در دکوراسیون داخلی ملموس است  بر اساس تجربه ، بهترین انتخاب، انتخابی است که متناسب با نیاز شما باشد. ما اینجا هستیم تا به شما در درک گزینه های موجود کمک کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خود بگیرید.

درب‌های اتاق‌خواب و سرویس بهداشتی را باتوجه‌به پارامترهای گوناگون می‌توان به انواع مختلفی تقسیم کرد. یکی از این پارامترها جنس است. درب‌ها را می‌توان با کمک متریال مختلفی تولید کرد که هرکدام از آن‌ها توانسته‌اند ویژگی‌های متعددی را به خود اختصاص دهند؛ اما سؤالی که مطرح می‌شود این است بهترین درب اتاق خواب و سرویس بهداشتی چه ویژگی‌هایی دارد و از چه متریالی ساخته شده است؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی و مقایسه درب‌های مختلف از نظر عملکرد و قیمت بپردازیم؛ بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

بررسی و مقایسه درب های مختلف از نظر عملکرد و قیمت

همان‌طور که اشاره کردیم درب‌های سرویس بهداشتی و اتاق‌خواب را می‌توان با متریال گوناگون تولید کرد. این متریال از نظر عملکردی و قیمتی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؛ به همین علت ممکن است شما را با چالش بزرگی هنگام انتخاب روبه‌رو کنند. اگر به دنبال محصولی هستید که در کنار زیبایی، عملکرد منحصربه‌فردی نیز از خود نشان دهد، این مطلب مناسب شما است.

درب چوبی

یکی از درب‌هایی که استفاده از آن می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای روی زیبایی دکوراسیون داشته باشد، درب چوبی است. درب‌های چوبی تنوع بالایی دارند و می‌توان آن‌ها را در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون خریداری کرد. به‌کارگیری درب‌های چوبی می‌تواند طبیعت را وارد خانه کند و باعث گرم‌تر شدن فضا شود. یکی از ویژگی‌های برتر این درب‌ها قابلیت رنگ‌پذیری آن‌ها است؛ ازاین‌رو این امکان وجود دارد تا باتوجه‌به سایر المان‌های خانه، نسبت به سفارشی‌سازی آن‌ها اقدام کنید.

در یک نگاه کلی از مزایای این درب‌ها می‌توانیم به نصب سریع، قابلیت ماشین‌کاری و قابلیت تولید سفارشی با روکش چوب طبیعی اشاره کنیم. برای افزایش طول عمر درب‌های چوبی می‌توان لبه آن‌ها را با ABS یا PVC پوشش داد. لازم به ذکر است قیمت این درب‌ها در مقایسه با ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند، بالا است.  این درب‌ها بدون عیب نیستند و یک سری نقاط ضعف در آن‌ها مشاهده می‌شود؛ از جمله:

  1. در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی ندارند و استفاده از آن‌ها در محیط‌های آموزشی و درمانی پیشنهاد نمی‌شود.

  2. نمی‌توان با شوینده‌های معمولی یا غیراسیدی آن‌ها را شست.

  3. به‌صورت صددرصد ضد آب نیستند و امکان پوسیدگی آن‌ها وجود دارد.

  4. موریانه و انواع حشرات موذی را به خود جذب می‌کنند.

  5. در برابر انحراف و دفرمگی مقاوم نیستند و بعد از مدتی ظاهر اصلی خود را از دست می‌دهند.

  6. همچنین ضد اشتعال نیستند و در صورت آتش‌سوزی باعث گسترش حریق می‌شوند.

بررسی ویژگی درب‌های چوبی

بررسی ویژگی درب‌های چوبی

درب پلی وود

اگر بخواهیم به معرفی بهترین درب اتاق خواب و سرویس بهداشتی بپردازیم، باید از درب پلی وود یاد کنیم. پلی‌وود ترکیبی از چوب و پلاستیک است که از نظر طول عمر و استقامت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این درب‌ها در مقایسه با بسیاری از محصولات وزن سبک‌تری دارند و می‌توانند خاصیت ارتجاعی خوبی از خود نشان دهند. معمولاً برای مکان‌هایی که تحت معرض رطوبت هستند، می‌توان از درب‌های پلی‌وود بهره برد؛ زیرا ضد آب هستند و می‌توانند کارایی خود را همچنان حفظ کنند. از مزایای نصب و به‌کارگیری درب‌های پلی‌وود می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  1. این درب‌ها در برابر رطوبت مقاومت صددرصدی دارند و می‌توان با انواع مواد شوینده نسبت به شستشوی آن‌ها اقدام کرد.

  2. این محصولات یکپارچگی خوبی دارند و می‌توانند در برابر انواع فشارها و ضربه‌ها از خود مقاومت نشان دهند. همین موضوع باعث به‌کارگیری آن‌ها در مدارس و بیمارستان‌ها شده است.

  3. اگر به دنبال محصولی عایق در برابر صدا، سرما و گرما هستید، درب پلی‌وود مناسب‌ترین انتخاب است.

  4. این محصولات ضد اشتعال هستند و در برابر حریق مقاومت بالایی دارند.

  5. قابلیت ماشین‌کاری، قابلیت پوشش رنگ و ضد موریانه بودن از سایر مزایای این درب‌ها هستند.

به‌طورکلی قیمت این درب‌ها باتوجه‌به عواملی همچون ابعاد، ضخامت و... تعیین می‌شود؛ اما باتوجه‌به ویژگی‌هایی که دارد خرید آن کاملاً مقرون‌به‌صرفه است. مجموعه سی در یکی از برترین ارائه‌دهندگان درب‌های پلی‌وود است. این مجموعه طراحی انواع درب‌ها را با بهترین کیفیت انجام می‌دهد.

برترین ویژگی‌های درب‌های پلی‌وود

برترین ویژگی‌های درب‌های پلی‌وود

درب ام دی اف

از انواع بهترین درب اتاق خواب و سرویس بهداشتی می‌توانیم به درب ام دی اف اشاره کنیم. این درب‌ها با کمک تخته‌های فیبر مانند تولید می‌شوند و امکان روکش آن‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد. روکش‌ها در کنار افزایش زیبایی می‌توانند باعث مقاومت قابل‌توجهی نیز شوند. همچنین می‌توان آن‌ها را با چوب طبیعی روکش کرد. نمی‌توان انتظار داشت این درب‌ها در برابر رطوبت مقاومت صددرصدی داشته باشند و در صورت برخورد دائمی با آب، پوسیده خواهند شد.

از سایر معایب این درب‌ها می‌توانیم به مقاومت کم در برابر فشار و ضربه اشاره کنیم. این درب‌ها نیز عایق چندان خوبی برای صدا و دما نیستند. نصب آسان، قابلیت ماشین‌کاری، قابلیت نوار لبه شدن با ABS و قابلیت پوشش با رنگ از جمله مزایای درب‌های ام‌دی‌اف هستند. میزان ضخامت، ابعاد و همچنین فروشگاه عرضه‌کننده می‌توانند روی قیمت این درب‌ها تأثیرگذار واقع شوند؛ اما قیمت آن‌ها در مقایسه با درب‌های پلی‌وود و چوبی کمتر است. باتوجه‌به موارد مذکور درب‌های ام‌دی‌اف از هر نظر در رتبه پایین‌تری از درب‌های پلی‌وود قرار دارند.

بررسی درب‌های ام دی اف

بررسی درب‌های ام دی اف

درب اچ دی اف

از جمله درب‌هایی که شباهت بسیاری با درب‌های ام‌دی‌اف دارد، درب اچ دی اف است. برای ساخت این درب‌ها از چوب‌های مهندسی‌شده بهره برده می‌شود. تخته فیبری که برای تولید درب HDF مورد استفاده قرار می‌گیرد، تخته فیبر با چگالی بالا است؛ به همین علت در مقایسه با درب‌های ام‌دی‌اف عملکرد نسبتاً بهتری دارد؛ اما کیفیت آن‌ها قابل مقایسه با درب‌های پلی‌وود نیست. از معایب این درب‌ها می‌توانیم به عدم قابلیت شستشو، آسیب‌پذیر در برابر رطوبت، قابل‌اشتعال، آسیب‌پذیر در برابر نفوذ حشرات موذی و... اشاره کنیم. این درب‌ها را می‌توان با انواع پوشش‌های رنگی تولید کرد و ماشین‌کاری خوبی دارد. لازم به ذکر است نصب این درب‌ها با سهولت بالایی انجام می‌شود.

درب ای بی اس

گزینه بعدی که در لیست بهترین درب اتاق خواب و سرویس بهداشتی جای می‌گیرد، درب ای بی اس است. این درب‌ها به دلیل مقاومت خوبی که در برابر رطوبت دارند، گزینه مناسبی برای نصب در محیط‌های عمومی همچون بیمارستان‌ها و سرویس‌های بهداشتی به شمار می‌آیند. امکان شستشوی این درب‌ها با شوینده‌های غیراسیدی وجود ندارد و همچنین تقریباً جاذب حشرات موذی و موریانه‌ها هستند. قابلیت ماشین‌کاری و نصب سریع از جمله مزایای درب‌های ABS به شمار می‌آیند. لازم به ذکر است این درب‌ها را نمی‌توان با پوشش‌های رنگی روکش کرد که شاید یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف این محصولات باشد. باتوجه‌به همین موارد می‌توان به برتری درب‌های پلی‌وود پی برد.

انواع ویژگی‌های درب‌های ای بی اس

انواع ویژگی‌های درب‌های ای بی اس

سخن آخر

درب‌ها از نظر متریال تشکیل‌دهنده به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به چوب، ABS، ام‌دی‌اف، پلی‌وود و... اشاره کنیم. این درب‌ها نظر عملکردی با یکدیگر متفاوت هستند؛ به همین علت سعی کردیم به بررسی ویژگی‌های هرکدام بپردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را رقم بزنید. اگر به دنبال بهترین درب اتاق خواب و سرویس بهداشتی هستید که بتواند در برابر رطوبت، فشار و ضربه مقاومت خوبی نشان دهد، پیشنهاد می‌دهیم از درب‌های پلی‌وود استقبال کنید.  سی‌ دُر ارائه‌دهنده بهترین درب‌ها با کیفیتی استثنایی و قیمت مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات مجموعه تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.