بهترین صرافی بدون احراز هویت؛ از بای‌بیت تا همتاپی

رپرتاژ آگهی: در ادامه این مطلب، سعی داریم ضمن معرفی بهترین صرافی‌های بدون احراز هویت در سطح دنیا، در مورد اهمیت احراز هویت نیز صحبت کرده و نکات مهمی را در این‌خصوص مطرح کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین صرافی بدون احراز هویت

در حال حاضر، اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز برتر دنیا فرایندهای احراز هویت خود را اجباری کرده‌اند. در عین حال، اغلب این صرافی‌ها نیز به چهارچوب‌های تعیین‌شده از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) پایبند بوده و از این رو، احراز هویت با‌ استفاده از مدارک هویتی ایرانی را محدود کرده‌اند.

پس وقتی صرافی‌های بزرگی مثل بایننس (Binance) قابل دسترسی نیستند چاره کار چیست؟ بله... صرافی‌هایی که امکان احراز هویت با استفاده از مدارک هویتی ایرانی را فراهم کرده‌اند یا احراز هویت در آن‌ها اجباری نیست. این‌جاست که بهترین صرافی بدون احراز هویت اهمیت پیدا می‌کند.

در ادامه، سه مورد از بهترین صرافی‌های بدون احراز هویت را معرفی می‌کنیم. اما نکته‌ای که لازم است مد نظر داشته باشید این است که صرافی‌های معرفی‌شده نیز اگر‌چه ممکن است اکنون حاضر به ارائه خدمات بدون احراز هویت باشند، اما ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان دور اقدام به اجباری‌کردن KYC و مسدود‌سازی حساب‌های کاربران ایرانی کنند! می‌پرسید چرا و چگونه؟

برای درک این موضوع، کافی است نیم‌نگاهی به صرافی بای‌بیت (ByBit) بیندازید. یک صرافی ارز دیجیتال متمرکز رده‌بالا، که از سال ۲۰۱۸ میلادی ارائه خدمات دارد و تا همین چند وقت پیش، یعنی دقیقاً تاریخ ۸ می۲۰۲۳ (۱۸ اردیبهشت۱۴۰۲) بدون احراز هویت نیز به کاربران ایرانی ارائه خدمات داشت.

از تاریخ مذکور به بعد، بای‌بیت فرایندهای احراز هویت خود را برای هر میزان ترید اجباری کرده و البته این امکان برای کاربران برخی از کشورها – از جمله ایران – مسدود است!

بهترین صرافی بدون احراز هویت

صرافی بینگ ایکس (BingX)

یکی از نخستین صرافی‌هایی که بدون احراز هویت نیز حاضر به ارائه خدمات به کاربران ایرانی است، صرافی بینگ ایکس (BingX)‌ است. این صرافی در سال ۲۰۱۸ میلادی راه‌اندازی شده و علیرغم برخی گزارش‌ها مبنی بر این‌که قصد دارد احراز هویت خود را اجباری کند، تا‌کنون به‌صورت رسمی این موضوع را تأیید نکرده و هم‌چنان در خدمت کاربران ایرانی است.

البته، ناگفته نماند که تا همین چند وقت پیش قابلیت احراز هویت با‌ استفاده از مدارک هویتی ایرانی نیز در این صرافی وجود داشت اما مدتی است که دیگر از مدارک هویتی ایرانی برای KYC پشتیبانی نمی‌کند.

تفاوت کاربران از نظر احراز هویت در ایرانی صرافی به شرح زیر است:

  • حداکثر میزان برداشت طی ۲۴ ساعت برای کاربران احراز هویت نشده ۵۰٬۰۰۰ تتر یا دلار

  • حداکثر میزان برداشت طی ۲۴ ساعت برای کاربران احراز هویت شده ۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تتر یا دلار

البته، سقف کل برداشت برای هر دو گروه نامحدود خواهد بود.

کاربرانی که بدون احراز هویت در صرافی بینگ ایکس مشغول فعالیت هستند، اگر‌چه می‌توانند به بازارهای اسپات (Spot)، فیوچرز استاندارد (Standard Futures) و فیوچرز پرپچوال (Perpetual Futures) دسترسی داشته باشند، اما از امکانات زیر بی‌بهره خواهند بود:

  • معاملات همتابه‌همتا (P2P Trading)

  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی (Buy Crypto)

  • استفاده از خدمات ای‌پی‌آی (API)

  • واریز و برداشت فیات و ...

صرافی کوینکس (CoinEx)

دومین صرافی که می‌توان به‌عنوان بهترین صرافی بدون احراز هویت برای کاربران ایرانی معرفی کرد، صرافی کوینکس (CoinEx) است. این صرافی در سال ۲۰۱۷ میلادی راه‌اندازی شده و طیف گسترده‌ای از خدمات مبادلاتی ارزهای دیجیتال را برای کاربران سراسر دنیا، از جمله کاربران ایرانی ارائه می‌دهد.

صرافی کوینکس نه‌تنها فرایندهای احراز هویت خود را اجباری نکرده، بلکه امکان احراز هویت با استفاده از مدارک هویتی ایرانی نیز در آن وجود دارد. شما می‌توانید خیلی راحت، با استفاده از مدارک:

  • کارت ملی (ID Card)

  • پاسپورت (Passport)

  • گواهینامه رانندگی (Driver’s License)

در این صرافی احراز هویت کنید. در صورتی که احراز هویت کرده باشید، سقف برداشت‌های روزانه شما معادل ۱۰,۰۰۰ تتر یا دلار خواهد بود. این در حالی است که احراز هویت این رقم را به ۱,۰۰۰,۰۰۰ تتر یا دلار ارتقا می‌دهد.

صرافی توبیت (Toobit)

و اما سومین صرافی که می‌توانید به‌عنوان بهترین صرافی بدون احراز هویت روی آن حساب باز کنید، صرافی توبیت (Toobit) است. صرافی تازه‌کاری که فعالیت خود را از سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز کرده، اما تاکنون گزارشی مبنی‌بر تخلف در‌مورد آن منتشر نشده است.

یکی از نکاتی که شاید در مورد صرافی توبیت مهم باشد این است که پلتفرم این صرافی، حتی بدون تغییر آی‌پی (IP) نیز برای کاربران ایرانی در دسترس است.

بر‌اساس آن‌چه که در وب‌سایت صرافی توبیت آمده، این صرافی متعهد به رعایت استانداردها و انطباق با چهارچوب‌های تعیین‌شده توسط گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) است. پس مطابق با این تعهدات، صرافی توبیت نمی‌تواند میزان کاربران تحت‌تحریم ایرانی باشد!

با‌این‌اوصاف امکان احراز هویت با مدارک هویتی ایرانی در آن وجود ندارد. اما توبیت اعلام کرده است که برای واریز و برداشت و فعالیت در بازارهای اسپات و فیوچرز نیازی به احراز هویت نیست.

بهترین صرافی بدون احراز هویت در یک نگاه

اگر بخواهیم سه صرافی بدون احراز هویت معرفی‌شده را در یک نگاه مقایسه کنیم، جدول زیر را خواهیم داشت:

 *

صرافی بینگ ایکس (BingX)

صرافی کوینکس (CoinEx)

صرافی توبیت (Toobit)

فرایندهای KYC

اختیاری

اختیاری

اختیاری

احراز هویت با مدارک ایرانی

غیر‌قابل احراز هویت

قابل احراز هویت

غیر‌قابل احراز هویت

رده‌بندی صرافی در کوین مارکت کپ

رتبه 15 صرافی‌های اسپات

رتبه 68 صرافی‌های اسپات

رتبه 32 صرافی‌های اسپات

تعداد جفت ارزهای دیجیتال

888 جفت ارز

1454 جفت ارز

146 جفت ارز

پشتیبانی از آی‌پی (IP) ایران

-

-

بدون نیاز به تغییر آی‌پی (IP)

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، هر‌سه صرافی بدون نیاز به احراز هویت، فعلا در دسترس هستند. اما هر‌آن‌چه که تا‌کنون عنوان شد، یک «هنوز» داشت! 

این صرافی‌ها «هنوز» احراز هویت را اجباری نکرده‌اند و ممکن است در آینده ای نزدیک، دسترسی به آن‌ها نیز محدود شود؛ مثل همه صرافی‌های دیگر که به مرور‌زمان به زمره پلتفرم‌های تحریم‌شده پیوسته‌اند.

از طرفی، در کنار احتمال محدودیت دسترسی و ریسک مسدود‌سازی و بلوکه‌شدن دارایی‌ها، نبود امکان واریز و برداشت ریالی نیز در این صرافی‌ها اهمیت زیادی دارد. دقیقاً به دلیل همان تحریم‌های بین‌المللی، کاربران ایرانی به روش‌های پرداخت بین‌المللی مثل کارت‌های اعتباری دسترسی ندارند.

پس چاره چیست؟!

صرافی همتاپی؛ بهترین صرافی ایرانی

چاره کار، انتخاب و استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که:

  • دارای احراز هویت بوده و امنیت بالایی دارد

  • معتبر بوده و تیم توسعه‌دهند‌ه‌ای قوی و فعال دارد

  • حجم معاملات، تنوع ارزی، نقدینگی و امکانات و خدمات آن قابل قبول است

  • پشتیبانی از مشتریان شبانه‌روزی و حرفه‌ای دارد

و شما می‌توانید با خیال راحت، در آن احراز هویت کرده و ارزهای دیجیتال محبوب خود را به‌صورت ریالی و تومانی خرید و فروش کنید. صرافی همتاپی، یکی از بهترین صرافی‌های داخلی برای این منظور است.

صرافی همتاپی؛ بهترین صرافی ایرانی

صرافی همتاپی ارزهای دیجیتال محبوب دنیا را پشتیبانی می‌کند، مورد تأیید انجمن بلاکچین ایران است، حجم معاملات و نقدینگی قابل قبولی دارد و دارای کیف پول اختصاصی است. شما می‌توانید به‌صورت ریالی و تومانی از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب از این صرافی تتر (USDT) خریداری کرده و سپس به صرافی‌های خارجی انتقال دهید. برای خرید نیز هم می‌توانید از تالار معاملاتی صرافی همتاپی با کارمزد پایین استفاده کنید و هم سراغ خرید آسان و سریع بروید که بدون کارمزد انجام می‌شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.