رزرو تور تفلیس بدون دردسر مرسوم کشورهای اروپایی؛ گرجستان ویزا می‌خواهد؟

رپرتاژ آگهی: شهر تفلیس با بافت تاریخی و زیبای خود، آنچنان متحیرکننده است که اقامتی لذت‌بخش را برای شما فراهم می‌کند. سفر به تفلیس با تور لحظه آخری را می‌توان بهترین روش بازدید از مجسمه کارتلیس ددا، میدان آزادی و کلیسای جامع تثلیث دانست. از آنجایی که ورود به خاک گرجستان به ‌منظور تفریح نیازی به اخذ ویزا ندارد، سفر به این شهر نسبت به سایر شهرهای اروپایی ارزان‌تر است. این امر سبب کاهش قیمت تور گرجستان نیز می‌شود.

سفر به شهر تفلیس؛ مادر شهرهای گرجستان

تفلیس، شهری تاریخی در شرق قاره اروپا و پایتخت گرجستان است و به کلیساهای منحصربه‌فرد خود شهرت دارد. رود متکواری از وسط این شهر می‌گذرد و آب‌وهوای آن را با وجود کوهستانی بودن، مرطوب نگه می‌دارد. معماری این شهر کهن، ترکیبی از معماری قرون وسطی، نئوکلاسیک و استالینیست است. بیشتر مردم تفلیس به دین مسیحیت ایمان دارند و کلیسای جامع تثلیث به‌عنوان بزرگ‌ترین کلیسای جهان در این شهر قرار دارد.

راهنمای سفر به تفلیس؛ آیا سفر به تفلیس ویزا می‌خواهد؟

برای سفر به کشور افسانه‌ای گرجستان می‌توان از راه‌های زمینی، هوایی و آبی اقدام کرد. خوشبختانه طبق قراردادی که در سال ۲۰۱۳ بین کشورهای ایران و گرجستان ثبت شد، سفر به تفلیس نیاز به هیچ گونه ویزایی ندارد. شما می‌توانید تنها با داشتن پاسپورتی با اعتبار 6 ماه از مجسمه مادر، پل صلح، برج ساعت تفلیس و... دیدن کنید.

البته سفر به تفلیس به قصد گشت‌وگذار نیازی به ویزا ندارد؛ اما در صورتی که برای تجارت، تحصیل یا سفرهای کاری راهی آن می‌شوید، باید با مراجعه به سفارت گرجستان نسبت به اخذ ویزا اقدام کنید. از آنجایی که این کشور مقصد پرطرفداری در میان افراد محسوب می‌شود، تهیه بلیط تفلیس و رزرو هتل با محدودیت‌هایی روبه‌رو است. توصیه می‌شود که برای راحتی و امنیت خاطر خود، سفر به تفلیس با تور را انتخاب کنید. بدین ترتیب لازم نیست دغدغه محل اسکان یا نوع پرواز را داشته باشید.

راهنمای سفر به تفلیس

تفریحاتی که در تور بی دردسر تفلیس باید تجربه کنید

تفلیس، مقصد بسیار مناسبی برای اهالی هنر و موسیقی محسوب می‌شود. در خیابان‌ها، کلیساها و صومعه‌های تفلیس آوای گروه‌های کُر به ‌همراه موسیقی دلنشینی که به گوش می‌رسد، لذت بالایی برای افراد دارد. البته تفریحات دیگری نیز در تفلیس وجود دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بازدید از رقص‌های گرجی که به‌ وسیله افرادی با لباس‌های سنتی و رنگی انجام می‌شود.

  • تماشای رقص باله به‌ وسیله بهترین بالرین‌ها

  • میل کردن خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه گرجستان از جمله دلمه، خینکالی، خوراک لوبیا، متسوادی و کبابی

  • بازدید از کشتی‌های تفریحی تفلیس

  • بازدید از مکان‌های دیدنی تفلیس از جمله یادبود گرجستان، شهر سنگی اوپلیستسیخه، پارک آبی تفلیس، خانه اپرای پالیاشویلی، سد ژینوالی، دریاچه لیسی و دریاچه لاکپشت تفلیس

تفریحاتی که در تور بی دردسر تفلیس باید تجربه کنید

قبل از سفر به تفلیس با تور به چه نکاتی توجه کنیم؟

هر شهری دارای آداب و رسوم، فرهنگ، دین و آب‌وهوای خاصی است که نیاز است قبل از سفر به آن‌ها توجه کرد. در مورد تفلیس نیز این موضوع صدق می‌کند و لازم است قبل از انتخاب ارزانترین تور تفلیس، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • به ‌دلیل عدم نیاز به ویزا برای سفر به تفلیس، مدت اقامت شما حداکثر ۴۵ روز است.

  • استفاده از تور لحظه آخری تفلیس می‌تواند میزان هزینه‌های سفر شما را به‌ میزان زیادی کاهش دهد.

  • قبل از سفر از آب و هوای تفلیس آگاهی داشته باشید، زیرا این شهر دارای آب و هوایی با نوسان زیاد در طول سال است.

  • برای سفر ارزان به تفلیس بهتر است تاریخ‌هایی را انتخاب کنید که کمترین تقاضا را در میان افراد دارند.

  • قبل از سفر نسبت به هزینه‌های سفر، بیمه و سرویس‌هایی که تور ارائه می‌دهد، آگاه باشید.

  • از وزن بار مجاز و وسایلی که ورود آن‌ها به هواپیما غیرمجاز است، آگاه باشید و نکاتی که بر روی بلیط هواپیما نوشته شده‌اند را به‌ خوبی مطالعه کنید.

  • برای دریافت دارو در تفلیس نیاز به نسخه پزشک است. بهتر است در صورت نیاز به خرید دارو در مدت سفر، نسخه پزشک را همراه خود داشته باشید.

بهترین روش سفر به تفلیس

سفر به کشورهای اروپایی به ‌دلیل مسافت بیشتری که برای آن‌ها وجود دارد، با چالش‌هایی روبه‌رو است. همچنین مشکلاتی از جمله عدم تسلط به زبان، فرهنگ و آداب یک کشور باعث ایجاد دلهره قبل از سفر خواهد شد. سفر با تور به ‌دلیل وجود لیدر، مترجم و افراد همراه می‌تواند این دغدغه‌ها را رفع کند. علاوه‌بر این سفر با تور به تفلیس با رزرو هتل‌هایی با قیمت مناسب و وسایل حمل و نقل عمومی همراه است که این موضوع هزینه سفر شما را به‌ میزان زیادی کاهش می‌دهد.

سوالات متداول

  • شهر تفلیس کجاست؟

این شهر در شمال قاره اروپا و در بخش شرقی کشور گرجستان قرار گرفته است.

  • بهترین راه برای سفر ارزان به تفلیس چیست؟

سفر به تفلیس با تور به ‌دلیل رزرو بلیط، هتل، استفاده از وسایل حمل و نقل جمعی و... ارزان‌ترین شیوه سفر محسوب می‌شود.

  • آیا برای سفر به تفلیس به ویزا نیاز داریم؟

کشور گرجستان، برخلاف سایر کشورهای اروپایی شرط اخذ ویزا برای بازدید تفریحی از تفلیس را ندارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.