ایمپلنت فوری، روشی برای کاشت سریع دندان

رپرتاژ آگهی: آیا دندان‌ جلوی‌تان از ریشه خراب شده است؟ کمبود وقت یا فوبیای دندانپزشکی دارید؟ ایمپلنت دندان جلو به روش فوری، برای رفع این مشکل توصیه می‌شود. کافی‌است یک مرکز و بهترین دکتر ایمپلنت در تهران را پیدا کرده و برای رزرو نوبت اقدام کنید. در ادامه با ایمپلنت به روش فوری و مزایای آن بیش‌تر آشنا خواهید شد.

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت دندان جلو فوری یک روش کاشت دندان مصنوعی یک روزه است. افرادی که به هر دلیلی دندان خود را به‌خصوص دندان جلو را از دست داده‌اند، نیاز به کاشت دندان مصنوعی (ایمپلنت) دارند. شما می‌توانید با مشورت دکتر دندانپزشک از روش‌های مختلف ایمپلنت استفاده کنید. در روش کاشت مصنوعی فوری، پس‌از انجام جراحی کوچک و قرار دادن پایه ایمپلنت (فیکسچر) تاج موقت دندان مصنوعی روی پایه قرار می‌گیرد.

پایه فیکسچر درون استخوان فک قرار گرفته و معمولا این روش در ایمپلنت فوری چند ماه طول می‌کشد. در روش فوری نیازی به صرف زمان طولانی نیست و همان روز با یک دندان کامل از مطب دندانپزشک خارج خواهید شد. 

روکش ایمپلنت نیز در انواع مختلف وجود دارد و می‌توانید بر‌اساس نظر دندانپزشک، بودجه و شرایط جسمی آن را انتخاب کنید. اگر به‌خاطر طول درمان ایمپلنت معمولی بخواهید کار ایمپلنت خود را عقب بیندازید، باید با عواقب آن نیز روبه‌رو شوید.

اگر در زمان مناسب اقدام به کاشت دندان نکنید، استخوان فک‌تان تحلیل رفته و حال باید دردسرهای عجیب‌وغریب بیشتری را به جان بخرید. ایمپلنت یک روزه یا فوری برای افرادی که نمی‌خواهند به‌خاطر کمبود زمان به این عارضه دچار شوند مناسب است.

معرفی مزیت‌ های ایمپلنت دندان جلو به روش فوری

ایمپلنت دندان جلو و دیگر دندان‌ها در واقع متشکل از پایه دندان از جنس تیتانیوم و اکسید زیرکونیوم و روکش نهایی (پروتز) است. این دندان شبیه دندان طبیعی بوده و استحکام نسبتا بالایی دارد. استفاده از ایمپلنت بسیار مرسوم بوده و مردم در سرتاسر دنیا از این روش برای جایگزینی دندان از بین رفته استفاده می‌کنند. زیبایی، هضم راحت و خوردن غذا از مزیت‌های مهم ایمپلنت است. در ادامه با مزیت‌های ایمپلنت به روش فوری آشنا شوید:

  • مهم‌ترین مزیت استفاده از ایمپلنت یک روزه، کاهش زمان طول درمان است. زمان انجام یک ایمپلنت معمولی بین 3 تا 6 ماه طول می‌کشد. این زمان به یک روز کاهش یافته و درمان را برای افراد با دغدغه زمان، آسان‌تر کرده است.

  • زیبایی ظاهری در دندان‌های جلو به‌سرعت برمی‌گردد و اعتمادبه‌نفس‌تان را به‌دست می‌آورید.

  • فشار اعمال شده برروی ایمپلنت کاهش می‌یابد.

  • محدودیت در غذا خوردن را کاهش می‌دهد.

  • ایمپلنت دندان جلو یک روزه، به دیگر دندان‌ها شبیه است و ظاهر طبیعی دارد.

  • این روش در حفظ استخوان فک و جلوگیری از عفونت دهان و دندان نقش دارد.

  • از نامنظم‌شدن دندان‌ها و حرکت ایمپلنت در زمان جوش‌خوردن جلوگیری می‌کند.

از دیگر مزیت‌های استفاده از این شیوه، بهداشت دهان و دندان است. اگر از این نوع ایمپلنت به‌درستی نگهداری شود، تا مدت‌ها قابل استفاده خواهد بود.

روش انجام ایمپلنت فوری

روش انجام ایمپلنت فوری

آیا ایمپلنت درد دارد؟ این سوال تمام بیماران قبل‌از انجام کاشت دندان مصنوعی است. هرچند قبول داریم که استرس داشتن درباره استفاده از این روش طبیعی است! ایمپلنت با روش فوری با درد و خونریزی کم‌تری همراه است. ولی قبل‌از هر چیزی باید درباره نحوه کاشت بدانید و جواب سوال‌تان را بگیرید. براساس مطالب بالا، ایمپلنت یک روزه انجام می‌گیرد و مراحل آن از قرار زیر است:

  • مشورت با دندانپزشک: ابتدا با دندانپزشک متخصص مشورت کنید. عکس 3بعدی از فک، به دکتر در تشخیص مناسب‌بودن ایمپلنت دندان جلو با این روش کمک می‌کند.

  • خارج‌کردن دندان آسیب‌دیده از ریشه: دکتر پس‌از بررسی وضعیت‌تان با تزریق بی‌حسی اقدام به خارج‌کردن دندان خراب از ریشه می‌کند. در این مرحله دکتر به‌صورت دیجیتالی یا دستی دندان را آزاد می‌کند. دقت کنید که استفاده از روش دیجیتالی راحت‌تر است.

  • نصب پایه ایمپلنت درون استخوان: در این مرحله ایمپلنت درون استخوان فک قرار می‌گیرد و بعد روی آن اباتمنت می‌گذارند. نصب ایمپلنت مهم‌ترین بخش از مرحله کاشت دندان مصنوعی است.

  • قرارگیری پروتز دندان: پروتز دندان (بریج، تاج) روی اباتمنت قرار گرفته و باید به‌طور کامل جایگذاری شود، چراکه درصورت یک اشتباه کوچک، پایه ایمپلنت می‌شکند. ممکن است پروتز موقتی یا دائمی باشد، با دستور دندانپزشک پروتز دائمی انجام شده و دراین‌صورت بعداز 2 هفته باید دوباره به مطب مراجعه کنید.

تفاوت ایمپلنت فوری با معمولی

ایمپلنت دندان جلو فوری در مقایسه با روش معمولی تفاوت‌هایی دارد. در ایمپلنت یک روزه، بلافاصله بعداز دندان کشیدن، پایه ایمپلنت درون استخوان فک قابل جای‌گذاری است. معمولا در ایمپلنت معمولی این زمان بین 2 الی 4 ماه طول خواهد کشید. التیام لثه یکی از دلایل طولانی‌شدن این زمان به‌حساب می‌آید.

هزینه کاشت ایمپلنت یک روزه به‌دلیل سرعت بالا در کاشت دندان بیشتر از کاشت معمولی است. همچنین هر فردی شرایط انجام ایمپلنت به روش فوری را ندارد. ایمپلنت دندان جلو به روش فوری برای افرادی است که به‌سرعت می‌خواهند دندان‌های جلو را پر کنند. افرادی با ترس شدید نیز می‌توانند از شیوه فوری استفاده کنند تا نوبت حراجی را کاهش دهند.

بهترین دکتر ایمپلنت در تهران

بهترین دکتر ایمپلنت در تهران

دندان عضو بسیار مهمی از بدن است. برای همین باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم. بااین‌حال درصورت خرابی آن باید به بهترین دکتر ایمپلنت در تهران مراجعه کنید. یک دندانپزشک خوب باید از به‌روزترین روش‌ها و دستگاه‌های موجود در دنیا استفاده کند. مهارت دکتر برای افزایش کیفیت درمان بسیار مهم و اساسی است. رعایت نکات بهداشتی، رعایت انصاف در هزینه و اهمیت به شرایط بیمار در تمام مراحل درمان از دیگر وظایف یک دندانپزشک ایمپلنت است.

دکتر امیر علیزاده، متخصص جراحی فک و صورت و ایمپلنتولوژیست به‌عنوان یک متخصص ایمپلنت توانسته با توانمندی‌ بالا و رعایت نکات مذکور، توجه مراجعین دندانپزشکی را به خود جلب کند. رعایت وجدان کاری و مشاوره حرفه‌ای قبل‌از کار در کنار مهارت بالا از دیگر ویژگی‌های این دکتر مجرب به‌حساب می‌آید.

جمع‌بندی

ایمپلنت دندان جلو یک روزه روشی بسیار سریع و در عین حال ماندگار برای افرادی با مشغله یا ترس شدید از دندانپزشکی است. شما در یک روز برای کاشت دندان اقدام کرده و تا آخر روز یک دندان مثل بقیه دندان‌های طبیعی خود خواهید داشت. کاهش طول درمان ایمپلنت مهم‌ترین مزیت کاشت دندان فوری است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.