از دولت می‌خواهیم در بحث واردات آیفون انعطاف بیشتری نشان دهد

اسدی افزود: چه دوست داشته باشیم و چه نه، آیفون دارد از مرزهای غرب و جنوب وارد کشور می‌شود، و خارج از سامانه همتا، رجیستر هم می‌شود، پس نباید با آن موش و گربه بازی کرد. خطر بزرگ این است که طرح موفق و مهم رجیستری که در بیست سال گذشته و در دو دولت دو بار باطل شد و حالا چندسالی است موفقیت‌آمیز اجرا می‌شود و تمام لایه‌های بازار از آن منتفع می‌شوند، دوباره به محاق برود.

مدیرعامل شرکت عمران‌تل گفت: در ۶ سال اخیر دوره‌ جدیدی از تجارت تلفن‌همراه را تجربه کردیم که از قاچاق و غیررسمی به صورت رسمی تبدیل شد و لایه‌های زیرین تجارت موبایل نه تنها زیان نکردند که به منافع نسبی هم دست یافتند.

به گفته‌ی این عضو هیات‌مدیره واردکنندگان تلفن‌همراه: تجارت و اکوسیستم موبایل مرز ندارد، چون سردمدار تکنولوژی است، چیزی شبیه فوتبال. همانطور که رونالدوی پرتغالی از لیگ انگلستان می‌رود عربستان یا مسی آرژانتینی از لیگ فرانسه می‌رود آمریکا، تکنولوژی و موبایل هم هیچ مرز و دیواری ندارد.

اسدی افزود: از دولت می‌خواهیم در بحث واردات آیفون انعطاف بیشتری نشان دهد تا مردم حق انتخاب داشته باشند، دولت اجازه دهد رقابت شکل بگیرد. از طریق هیات‌مدیره واردکنندگان تلفن‌همراه پیگیر هستیم و حتی با معاون اول رییس‌جمهور، وزیر صمت و ذینفعان دولتی نامه‌نگاری کرده‌ایم جهت تسهیل و تایید. ما با تولید واقعی به‌شدت موافقیم، اما نه به‌معنای قفل‌کردن واردات. هشدار می‌دهیم ممکن است بلایی که بر سر اتومبیل آمد، بر سر تلفن‌همراه هم بیاید!

وی ابراز امیدواری کرد واردکنندگان و تولیدکنندگان موبایل با هم به تعامل برسند، تا هم فضای سالم رقابتی شکل گیرد و هم مردم حق انتخاب بیشتری داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به یک شایعه خبری در خصوص دستوری بودن برکناری دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت: این تصمیم یک اجماع داخلی و تخصصی ازسوی اعضای هیات مدیره بود و به سفارش هیچ شرکت و سازمان و نهادی انجام نشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.