رپرتاژ آگهی: متاسفانه به دلیل مسائل مرتبط با کم آبی، کیفیت آب در اکثر مناطق کشور دچار مشکل شده است و معمولا آب های مناطق مختلف کشور دارای مقدار زیادی رسوبات هستند که می تواند باعث آسیب به بدن شما شود. فیلتر های تصفیه آب مخصوص مناطقی است که آب در آنها دارای مقداری زیادی رسوب است یا خطرات آلودگی شیمیایی در آن مناطق وجود دارد.

چگونه بفهمم که کدام فیلتر تصفیه آب برای من مناسب است؟ به دلیل همین تنوع بالا سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که کدام فیلتر تصفیه آب مناسب کار من است؟ برای انتخاب بهترین فیلتر تصفیه آب لازم است تا در ابتدا از یک کیت تست آب استفاده کنید تا بدانید که در آب منطقه شما چه آلاینده هایی وجود دارد. بعد از آن بسته به کیفیت آب منطقه می توانید بهترین نوع فیلتر تصفیه آب را برای خرید انتخاب نمایید.

خرید بهترین فیلتر تصفیه آب از تولید کننده ایرانی

فیلتر های تصفیه آب چگونه کار می کنند؟

فیلتر های تصفیه آب به عنوان یک مانع فیزیکی عمل می کنند که می توانند مواد زائد موجود در آب را مانند شن یا ماسه و حتی در گاهی مواقع باکتری ها را نیز تصفیه کنند و مانع از ورود آنها به آب تصفیه شده شوند. به طور کلی سرعت عبور جریان آب از دستگاه تصفیه آب به اندازه شکاف در مانع فیلتر بستگی دارد. یک فیلتر خوب معمولا کوچک ترین شکاف ها را دارد که این موضوع باعث می شود تا سرعت عبور جریان آب پایین باشد. بنابراین در خرید فیلتر آب باید به مقدار آب مورد نیاز و زمان فیلتراسیون دقت کنید. معمولا فیلتر های آبی با جریان آبی سریع تر قیمت بیشتری دارند.

آشنایی با فیلترهای تصفیه آب

آشنایی با انواع فیلتر های تصفیه آب در ایران

مدل های مختلف فیلترهای تصفیه آب

آبی که به دست شما می رسد در چندین مرحله تصفیه می شود. با این وجود بستگی به کیفیت آب منطقه ممکن است که همچنان آب تصفیه شده از لحاظ سلامتی مشکلاتی داشته باشد. به همین دلیل در چنین مواقعی بهتر است که از دستگاه های فیلتر آب خانگی استفاده کنید. فیلتر های صافی آب متنوعی وجود دارد که می توانند باعث افزایش کیفیت آب شوند. در ادامه به معرفی برخی از انواع فیلتر های تصفیه آب در ایران می پردازیم.

فیلتر های ممبران

ممبران نوعی فیلتر است که از چندین غشا یا ورقه های فیلم تشکیل شده است. این فیلتر ها با قرار گرفتن در اطراف لوله های پلاستیکی تنها اجازه عبور آب خالص را می دهند. اسمز معکوس، اولترا فیلتراسیون و نانو فیلتراسیون همگی در فرآیند های مختلف خود از ممبران استفاده می کنند.

فیلتر های ممبران خانگی به صورت عمده در سیستم های کوچک مانند دستگاه های تصفیه آب خانگی یا سیستم های تصفیه بیمارستانی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع فیلتر ممبران مناسب برای نمک زدایی از آب های با شوری کم تر از 2000 PPM هستند.

فیلتر های ممبران خانگی در انواع مختلف شامل فیلتر ممبران خانگی 50 گالنی، 75 گالنی و 100 گالنی توسط بزرگ ترین تولید کننده انواع فیلتر های تصفیه آب در ایران به فروش می رسد.

ما تنها تولید کننده فیلتر ممبران در ایران هستیم و برای سفارش انواع فیلترهای ممبران با ما تماس بگیرید.

سایر فیلتر های ممبران

علاوه بر فیلتر های ممبران خانگی، دو نوع فیلتر ممبران دیگر شامل فیلتر های ممبران نیمه صنعتی و صنعتی وجود دارد. فیلتر های سایز 2812، 3012 و 3013 به عنوان المان های نیمه صنعتی کاربرد دارد. از این فیلتر ها در صنایع کوچک از قبیل دارو سازی و آزمایشگاهی استفاده می شود. از ویژگی های ممبران نیمه صنعتی می توان به زمان راه اندازی سریع و عمر بالای آنها اشاره کرد.

فیلتر های ممبران صنعتی قابلیت جذب بسیار بالایی داشته از این رو انتخاب مناسبی برای استفاده در سیستم های RO می باشد. ممبران های صنعتی از نوع المنت های پیچشی بوده که دارای ساختار بسیار مستحکمی هستند. فیلتر ممبران صنعتی در دو نوع فیلتر ممبران صنعتی ۴ اینچ و فیلتر ممبران صنعتی ۸ اینچ توسط بزرگ ترین تولید کننده انواع فیلتر های تصفیه آب در ایران فروخته می شود.

تشخیص ممبران اصلی از فیک

برای تشخیص فیلتر ممبران اصلی از فیک دو روش وجود دارد. روش اول از طریق عدد 3 رقمی است که در ممبران های اصلی این عدد در رنج 100 تا 200 است ولی در ممبران های تقلبی در رنج 700 تا 900 است. روش دوم نیز از طریق فونت استفاده شده برای نوشتن مدل ممبران است.

فیلتر کربن بلاک و کربن فعال

این فیلتر ها که به عنوان فیلتر های کربن یا زغال فعال نیز شناخته می شوند معمولا در فیلتر های آب خانگی استفاده می شوند. فیلتر های کربن در جذب آلاینده ها و حذف آنها از آب بسیار عالی عمل می کنند. این مواد برای کار کردن نیازی به برق ندارند و از این جهت بسیار مقرون به صرفه هستند. با این وجود در مورد حذف مواد معدنی و مواد آلی مشکلاتی در رابطه با استفاده از آنها وجود دارد.

استفاده از فیلتر کربن بلاک از موثر ترین روش ها در رفع بو و طعم بد، کلر و میکروارگانیسم ها در آب است. از جمله ویژگی های این فیلتر نیز می توان به جذب عالی بدون رها سازی ذرات کربن، دفع کلر و عمر زیاد آنها اشاره کرد.

فیلتر های کربنی گرانول

فیلتر های کربنی گرانول یک انتخاب بسیار عالی برای کاهش طعم و بوی کلر باقی مانده در آب می باشد. این فیلتر ها حاوی گرانول کربن اکتیو پایه گیاهی هستند و ساختار آن ها به گونه ای است که آب از یک انتها وارد شده و پس از گذر از بستر کربن اکتیو از انتهای دیگر آن خارج می شود. در این فیلتر ها یک ابر متخلخل از عبور ذرات بزرگ نیز جلوگیری می کند.

فیلتر تصفیه آب داخلی یخچال

این فیلتر استوانه ای شکل است و با استفاده از کربن بلاک موجود در آن باعث رفع بو، طعم و رنگ بد آب در انواع یخچال ها می شود.

فیلتر های سرامیکی

فیلتر های سرامیکی به دلیل خاصیت هایی که دارند می توانند ذرات ریز را به دام بیاندازند و آب را تصفیه کنند. در واقع منافذ ریز روی سطح سرامیکی، هر ماده ای را که بزرگ تر از خود منافذ باشد را به دام انداخته و مانع عبور آن می شود. فیلتر های سرامیکی از لحاظ نصب بسیار ساده هستند و می توان به آسانی از آنها استفاده کرد. همچنین استفاده از این فیلتر ها نیز نیازی به جریان برق ندارد و از این لحاظ بسیار مقرون به صرفه هستند.

فیلتر های اسمز معکوس

در این روش، آب از یک غشای نیمه تراوا عبور می کند که تنها اجازه عبور آب را می دهد و مانع از عبور آلاینده ها، مواد شیمیایی، فلزات یا انگل ها می شود. سیستم فیلتر RO در از بین بردن آلاینده های مضر آب بسیار موثر است. نکته منفی در رابطه با این فیلتر ها این است که به نسبت سایر فیلتر ها گران تر هستند و برای کار کردن به فشار آب بالایی نیاز دارند.

فیلتر الیافی

فیلتر الیافی از جنس پلی پرپیلن است و به همین دلیل به آن فیلتر PP نیز گفته می شود. فیلتر های الیافی معمولا به عنوان فیلتر مرحله اول در دستگاه های تصفیه آب خانگی به کار می روند مگر اینکه رسوب آب بسیار زیاد باشد و نیاز باشد تا یک فیلتر توری نیز پیش از فیلتر الیافی استفاده شود. فیلتر الیافی در انواع فیلتر الیافی اسلیم، فیلتر الیافی جامبو، فیلتر الیافی نیمه صنعتی و صنعتی تولید می شود.

فیلتر الیافی اسلیم

فیلتر الیافی اسلیم خانگی از جنس پروپیلن ساخته می شود. در این نوع فیلتر ها که از جنس الیاف پلیمری هستند با تابیده شدن الیاف به دور هم، سطوحی فشرده و حاوی حفرات زیاد به وجود می آید که باعث می شود تا ذرات معلق در آب امکان عبور را نداشته باشند.

فیلتر الیافی جامبو

این فیلتر از ساختاری چند لایه تشکیل شده است و نسبت به فیلتر های الیافی عمر و ظرفیت نگهداری آلاینده های آن بیشتر است. این موضوع باعث می شود تا نیاز کم تری به تعویض فیلتر داشته باشید که منجر به کاهش هزینه های شما خواهد شد.

فیلتر الیافی نیمه صنعتی

این فیلتر ها بنابر میزان تراکم و میزان استحکام خود می توانند برای مدت زمان مشخصی به عنوان تصفیه کننده آب مورد استفاده قرار گیرند. فیلتر های الیافی نیمه صنعتی به دلیل ساختار خاص و کیفیت بالایی که دارند یکی از اصلی ترین پالایشگر های مورد استفاده در صنعت ساخت دستگاه های تصفیه آب به شمار می روند.

فیلتر الیافی صنعتی

فیلتر های الیافی صنعتی یکی دیگر از انواع فیلتر های تصفیه آب هستند که قابلیت تصفیه حجم زیادی از آب را دارند. این فیلتر ها معمولا در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به تصفیه آب روزانه زیادی دارند. به دلیل ساختار الیافی، این نوع فیلتر ها عملکرد بسیار خوبی در زمینه تصفیه آب دارند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.