سفر به اولسبلنگاه از مد افتاده؟

بنابراین اگر بخواهیم بگوییم که سفر به اولسبلنگاه از مد افتاده، قطعا یک دروغ بزرگ است. زیرا این روزها جمعیت زیادی برای سفر دوستانه، خانوادگی و حتی زوج‌های جوان برای سفر، این ییلاق را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. در این مطلب همراه ما باشید تا به شما نشان دهیم نه تنها سفر به اولسبلنگاه از مد نیفتاده، بلکه برای سفر به این منطقه به اجاره کلبه در اولسبلنگاه نیاز دارید.

اولسبلنگاه؛ بهشت گیلان را بیش‌تر بشناسید!

روستایی سرسبز که در فاصله 80 کیلومتری از شهر رشت و 30 کیلومتری از شهر ماسال قرار دارد، اولسبلنگاه نامیده می‌شود. ییلاقی که مناظر طبیعی و بکر دارد و خوش آب‌وهوا است. آنچه که باعث جذب گردشگران در هر فصل از سال شده شامل طبیعت زیبا، مردمان بومی منطقه و فرهنگ آن‌ها و آب‌وهوای خوش این منطقه هستند. قرار گیری این منطقه در ارتفاع 1489 متری از سطح دریاها، چشم‌انداز زیبایی به سمت دشت‌ها، کوه‌ها و جنگل‌های اطراف ایجاد می‌کند.

در این روستا، صبح با صدای مرغ و خروس‌ها و گله بز و گوسفندها از خواب بیدار می‌شوید. زیرا مردم منطقه شروع به کار می‌کنند و بالا آمدن خورشید، مه غلیظ صبحگاهی را در خود فرو می‌برد. اگر می‌خواهید یک صحنه رویایی را از دست ندهید باید در اولسبلنگاه، صبح زود بیدار شوید.

اجاره کلبه در اولسبلنگاه

این روستا را گاهی با نام‌های اولاسبلنکاه و اولسبلانگاه نیز می‌خوانند که نشان می‌دهد شامل دو واژه اولِس و بِلَنگاه است. بنابراین این ییلاق نیز مانند سایر منطقه‌های شمالی بر اساس پوشش گیاهی موجود در خود، شناخته شد. زیرا اولِس در گویش تالشی، درخت ممرز معنی می‌دهد و بلنگاه معادل جایگاه بلند است. در حقیقت، ناحیه مرتفعی که درختان ممرز در آن رشد می‌کنند، اولسبلنگاه نام دارد.

سفر تفریحی به اولسبلنگاه

اگر برای شما هم سوال است که چرا به اولسبلنگاه سفر برویم و چرا این منطقه، ییلاق محبوب گردشگران است، باید امکانات و تفریحات این منطقه را معرفی کنیم. البته اولسبلنگاه طبیعت بسیار زیبایی دارد که گشت‌وگذار در آن، یک فرصت فوق‌العاده برای خاطره‌انگیز شدن سفر شما به حساب می‌آید.

ثبت خاطرات با عکس‌هایی زیبا

زمانی که به اولسبلنگاه می‌رسید، فکر می‌کنید که قبلا هم در این فضا بودید. در صورتی که این فقط تصور ذهنی شما است و این منظره‌ها را تا کنون در اینترنت یا کارت‌های پستال دیدید. اینجا، منظره‌های بی‌نظیر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبایی وجود دارد. پس فرصت را از دست ندهید و دوربین عکاسی را با خودتان بیاورید. در این صورت می‌توانید با گرفتن عکس‌هایی زیبا، خاطرات خود را ثبت کنید.

گشت‌وگذار با اسب

دشت‌های وسیعی که در اولسبلنگاه وجود دارند، بهترین فضا برای اسب سواری هستند. زمانی که در این دشت‌ها راه می‌روید، مردم آن منطقه را می‌بینید که با استفاده از اسب تردد می‌کنند. پس پیش یکی از اهالی این منطقه که اسب دارد، بروید. از او بخواهید در مدت کوتاه و در ازای دریافت مبلغی مشخص، اسب خود را برای گشت‌و‌گذار در اختیار شما قرار دهد.  

گشت و گذاری در طبیعت

بعد از دوربین عکاسی، کفش‌های پیاده‌روی مهم‌ترین ابزار شما برای سفر به اولسبلنگاه به حساب می‌آید؛ زیرا زیبایی‌ها و طبیعت بی‌نظیر این ییلاق تمام نمی‌شود. پس تا فرصت را از دست ندادید، کفش‌های خود را بپوشید و به پیاده‌روی بروید. در ارتفاعات این منطقه، منظره‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد که نباید لذت تماشای آن‌ها را از دست داد. اگر از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار هستید به بالای این ارتفاعات بروید. در هر گوشه از این منطقه، منظره‌ای زیبا در انتظار شما است.

اجاره کلبه در اولسبلنگاه

اولسبلنگاه چه امکاناتی دارد؟

دکه‌های کوچکی در این روستا قرار گرفتند که برای خرید مواد اولیه مورد نیاز خود و محصولات خوراکی می‌توانید به این دکه‌ها بروید. آب گرفته شده از چشمه‌های روستا به تانکرهای آب می‌ریزند تا به‌عنوان آب در این ییلاق استفاده کنید. هیزم و کپسول‌های گاز، سیستم‌های گرمایشی کلبه‌ها هستند و خبری از تجهیزات پیشرفته نیست. موتورهای برق، مسئول تامین برق روستا هستند و بعد از ساعت 12 شب خاموش می‌شوند. برای استفاده از سرویس بهداشتی نیز باید از کلبه خارج شوید.

چه زمانی به اولسبلنگاه برویم؟

شما می‌توانید در هر فصلی از سال به اولسبلنگاه سفر کنید؛ ولی بهترین زمان برای سفر به این ییلاق، فصل‌های بهار و تابستان است. بعد از تمام شدن بارش‌ها در اردیبهشت ماه به این روستا بروید و طبیعت و مناظر رویایی آن را ببینید. در فصل‌های بهار و تابستان به‌عنوان بهترین زمان سفر به اولسبلنگاه علاوه بر مشاهده نمایی زیبا از طبیعت، این روستا آب‌وهوای معتدلی دارد. در فصل پاییز نیز ریزش برگ‌های خزان و طبیعت رنگارنگ اولسبلنگاه، بی‌نظیر است. برای سفر به این ییلاق در ماه‌های سرد سال، لباس‌های گرم و تجهیزات لازم را همراه خود ببرید. زیرا این منطقه در ارتفاعات قرار گرفته و در این فصل‌ها، آب‌وهوای بسیار سردی دارد.

اقامت در اولسبلنگاه

فکر اینکه روز به اولسبلنگاه بروید و شب را به خانه برگردید، از سر خود بیرون کنید. از آنجایی که هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه می‌آیند، کلبه‌های زیادی در این ییلاق ساخته شدند. پس قبل از سفر، برنامه‌های لازم را بچینید. با اجاره کلبه در اولسبلنگاه از علی بابا، جای خود را برای ماندن در اولسبلنگاه و تماشای ستاره‌ها در شب، مشخص کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.